Helldriver
Ny medlem
Precis alla som inte följer lagen skall straffas med en spark i dörren......... eller kanske med utlagt lösgrus på bulten så folk kan lära sig hålla hastigheten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helldriver skrev:2206773Precis alla som inte följer lagen skall straffas med en spark i dörren......... eller kanske med utlagt lösgrus på bulten så folk kan lära sig hålla hastigheten.
Two stroke man skrev:2206799
Har du sett någon komma och knuffa ut en unge i konsumkön och därefter tagit dess plats? Detta är samma sak! Han sitter skyddad i sin stora bil och räknar med att den stackars försvarslösa motorcyklisten ska hålla undan för honom.
Two stroke man skrev:2206974Jag gillar när tjejer knäböjer för mig....
![]()
År 1999 på E4/E20 södergående i jämnhöjd med Karolinska Sjukhuset låg jag i högerfilen jämnsides en BMW 320 i vänsterfilen, båda på väg ner i Eugeniatunneln, då Einstein bakom ratten på BMW'n kommer på att han inte alls ska ut på Essinge leden och således måste korsa min fil och det omedelbart varvid han påbörjar ett filbyte. Döm om min förvåning! Jag bromsar, väjar, svär och skriker, Einstein vinkar och ler.wheelieman skrev:2206608Lite kul att höra dig Teddy, om du skulle varit på väg att bli medvetet inprejad i ett räcke eller liknande och själv få se döden lite i vitögat, skulle du då be om ursäkt för att du väjade lite för effektivt så att han faktiskt aldrig han köra på dig eller hur menade du??
Att du sedan påstår att samma person inte skulle göra liknande sak om båda var fotgängare eller liknande får ju i så fall stå för dig själv.![]()
Teddy skrev:2208494
Aldrig har jag kängat en dörr, backspegel, kåpa eller människa.
Tanken har faktiskt aldrig slagit mig överhuvudtaget.
Two stroke man skrev:Har du sett någon komma och knuffa ut en unge i konsumkön och därefter tagit dess plats? Detta är samma sak! Han sitter skyddad i sin stora bil och räknar med att den stackars försvarslösa motorcyklisten ska hålla undan för honom.
Werzion skrev:2208535
så lösningen i kön är att gå fram och knäcka knäskålarna på individen? vad sägs om att verbalt besegra personen och hans handlingar istället för att göra något olagligt?
hoppas jag inte är ensam om att hellre diskutera med hjärnan än knytnävarna.
Werzion skrev:2208535bra skrivet Teddy!![]()
så lösningen i kön är att gå fram och knäcka knäskålarna på individen? vad sägs om att verbalt besegra personen och hans handlingar istället för att göra något olagligt?
hoppas jag inte är ensam om att hellre diskutera med hjärnan än knytnävarna.
ulf_lundin skrev:2203298Snacka om moral är ju inget argument. Det handlar om ifall man är förmögen till impulskontroll och rationell tankeverksamhet.
Har man för lite av det första så klart man sparkar in bildörrar.
har man för lite av det andra så försvarar man sparkandet.
Ni som förespråkar dörrsparkning får gärna motivera er åsikt och berätta vad som är så bra med det.
Förutsätter givetvis att ni oxå själva accepterar att andra gör så mot er när dom så tycker.
Så kom igen nu och motivera privatpolisandet och omedelbara straffutmätningen i trafiken.
/u
Teddy skrev:2208494År 1999 på E4/E20 södergående i jämnhöjd med Karolinska Sjukhuset låg jag i högerfilen jämnsides en BMW 320 i vänsterfilen, båda på väg ner i Eugeniatunneln, då Einstein bakom ratten på BMW'n kommer på att han inte alls ska ut på Essinge leden och således måste korsa min fil och det omedelbart varvid han påbörjar ett filbyte. Döm om min förvåning! Jag bromsar, väjar, svär och skriker, Einstein vinkar och ler.
Korsningen Birger Jarlsgatan Karlavägen norrgående år 2000, en välklippt herre missar informationen om att han har väjningsplikt och kör sin nyvaxade Audi rakt ut i min färdväg och inser sitt misstag när jag nitat framhjulet en decimeter framför hans förardörr.
Ösbyrondellen i Djursholm år 2001, "hej, hej här kommer jag!", säger jag liksom lite tyst, fast bara för mig själv, till gubben i den vita Passat kombin som ska in i rondellen och alltså har väjningsplikt. Gubben tittar mig rakt i ögonen och liksom säger "jaha, där kommer du och här kommer jag..." och kör rakt in i rondellen utan att nudda bromspedalen.
Bla bla bla, listan kan göras hur lång som hellst. För att inte nämna alla de gånger jag blivit prejad och hindrad på banan under träning och tävling.
Aldrig har jag kängat en dörr, backspegel, kåpa eller människa. Jag vet, jag är en fegis, tanken har faktiskt aldrig slagit mig överhuvudtaget, men jag kan faktiskt inte se vad för gott som skulle komma ur det. Vid ett par tillfällen har jag diskuterat händelser på banan med berörda personer, antingen för att uttrycka mitt missnöje med deras uppträdande eller för att själv framföra en ursäkt. Jag tycker att det är ett bättre sätt att lösa konflikter på.
Om man känner sig kränkt och promt måste "ge igen" kan man inte då åtminståne vara karl nog och ställa sig ansikte mot ansikte och framföra sitt budskap och vedergällning. Det skulle vara på något sätt lite sådär skönt engelskt gentlemannamässigt och ett bevis på good sportsmanship att låta den andre även få chansen att både få försvara sig och ge igen. Om jag någon gång igen blev prejad och i ett infall av svaghet gav efter för en impuls att "visa den jävlen" skulle jag kunna tänka mig att följa efter prejaren till han stannar och sen ta av mig hjälmen, ställa mig ansikte mot ansikte och ta fram en tuschpenna och kladda honom i ansiktet och sen ge honom en visitkort.![]()
Make Love, not war.
Wheeliegirl skrev:2208919
Hon sitter och gråter och jag blir så himla adrenalin-förbannad att jag sparkar till på sidan av hennes bil.
Jag kunde ju ha dött, hon fick en bucklig bildörr i vilket fall....![]()
/Sara
Two stroke man skrev:2208795För det första har du knappast någonsin sett en vuxen människa knuffa en unge ur konsumkön för att ta ungens plats!? Men i det här fallet utnyttar en person i sin anonymitet samt skyddande stålbur sin mångfaldigt större makt att försöka knuffa en svagare från sin plats!
0x2142 var så verbal man kan på en motorcykel, till en person i en bil! Han tutade och vinkade men det hjälpte inte.
Om nån ber dig kliva av din båge och överlämna nycklarna till honom! Gör du det då? Eller försöker du med din verbala begåvning? Lycka till i så fall!
Det finns tillfällen när dina verbala begåvningar inte hjälper längre! Och tyvärr är det inte du som väljer dom fortsatta följderna utan din antagonist.
Teddy skrev:2208494År 1999 på E4/E20 södergående i jämnhöjd med Karolinska Sjukhuset låg jag i högerfilen jämnsides en BMW 320 i vänsterfilen, båda på väg ner i Eugeniatunneln, då Einstein bakom ratten på BMW'n kommer på att han inte alls ska ut på Essinge leden och således måste korsa min fil och det omedelbart varvid han påbörjar ett filbyte. Döm om min förvåning! Jag bromsar, väjar, svär och skriker, Einstein vinkar och ler.
Korsningen Birger Jarlsgatan Karlavägen norrgående år 2000, en välklippt herre missar informationen om att han har väjningsplikt och kör sin nyvaxade Audi rakt ut i min färdväg och inser sitt misstag när jag nitat framhjulet en decimeter framför hans förardörr.
Ösbyrondellen i Djursholm år 2001, "hej, hej här kommer jag!", säger jag liksom lite tyst, fast bara för mig själv, till gubben i den vita Passat kombin som ska in i rondellen och alltså har väjningsplikt. Gubben tittar mig rakt i ögonen och liksom säger "jaha, där kommer du och här kommer jag..." och kör rakt in i rondellen utan att nudda bromspedalen.
Bla bla bla, listan kan göras hur lång som hellst. För att inte nämna alla de gånger jag blivit prejad och hindrad på banan under träning och tävling.
Aldrig har jag kängat en dörr, backspegel, kåpa eller människa. Jag vet, jag är en fegis, tanken har faktiskt aldrig slagit mig överhuvudtaget, men jag kan faktiskt inte se vad för gott som skulle komma ur det. Vid ett par tillfällen har jag diskuterat händelser på banan med berörda personer, antingen för att uttrycka mitt missnöje med deras uppträdande eller för att själv framföra en ursäkt. Jag tycker att det är ett bättre sätt att lösa konflikter på.
Om man känner sig kränkt och promt måste "ge igen" kan man inte då åtminståne vara karl nog och ställa sig ansikte mot ansikte och framföra sitt budskap och vedergällning. Det skulle vara på något sätt lite sådär skönt engelskt gentlemannamässigt och ett bevis på good sportsmanship att låta den andre även få chansen att både få försvara sig och ge igen. Om jag någon gång igen blev prejad och i ett infall av svaghet gav efter för en impuls att "visa den jävlen" skulle jag kunna tänka mig att följa efter prejaren till han stannar och sen ta av mig hjälmen, ställa mig ansikte mot ansikte och ta fram en tuschpenna och kladda honom i ansiktet och sen ge honom en visitkort.![]()
Make Love, not war.
Werzion skrev:2209019(ahh, crap, glömde att skriva in i det inlägget, som alla mina andra inlägg i tråde, att mina inlägg handlar om ämnet generellt så jag inte var med och såg den specifika situationen)
vad jag ser som bästa lösning skulle vara att bromsa/sakta ner (alt. gaspådrag) för att på så sätt samarbeta.
det är allt det handlar om i trafiken, samarbeta, och visst, som MC-förare krävs det att man ser allt och alla runt om en som älgar/idioter och tänka åt dem också.
vad gäller om någon skulle be mig överlämna nycklarna så skulle jag inte göra det, troligen bara ge gaspådrag och dra därifrån, min första handling skulle iallafall inte innehålla våld, det kommer senare i våldstrappan - och varför du jämföra med ett rån förstår jag inte riktigt... ett rån är inte ett misstag...
(återigen, jag tänker inte på den specifika situationen som första inlägget handlar om, och har aldrig skrivit om den händelsen)
I detta sammanhang helt felställd fråga. Hoppas du inser det.>Hanning< skrev:2208859så du blir hellre ner mejjad![]()
ulf_lundin skrev:2206404Som hojåkare blir jag nedstämd över den höga andelen anaboljunkie-inlägg i tråden. Men inte speciellt förvånad.
Samma sak inträffar varje gång nåt liknande ämne kommer upp.
Och för varje gång får jag större förståelse för allmänhetens negativa attityd och blir mindre förvånad över div. myndighetsförslag om restriktioner för hojåkning.
Många jobbar ju aktivt för att såga av grenen dom sitter på. Iaf att döma av svaren.
/u
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden