Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men som vanligt vinklat för att få fram "rätt" resultat.Ludde78 skrev:Håller inte med, jag tycker programmet var både bra och givande.
Jag hade en polisbil bakom mig i dag i Burger Kings DThonkiie skrev:Apropå poliser och hur många det är. Hur ofta ser ni polisbilar och hur ofta blir ni stannade? Jag blir nog stannad max en gång på år, och nu när jag jobbar så jag ser ut så ser jag polisen max en gång per vecka ungefär.
Det är ofta i just trafikkontroller som annan brottslighet uppdagas. Bilar fulla med stöldgods, rattfyllon, förrymda fångar, rånare mm mm. Trafikkontrollerna är en viktig del av det totala polisarbetet, fast det tänker man kanske inte på när man får körkortet omhändertaget vid vägkantensandstream skrev:Men som vanligt vinklat för att få fram "rätt" resultat.
Det skulle inte vara några problem att dra ihop ett liknande program med snyftande mammor som kramade poliser för att de hittat deras bortsprungna barn.
Men i grund och botten håller jag med, polisen ägnar sig åt fel saker och för lite förebyggande.
4-5 man jobbar med att stoppa folk som kör för fort på väg hem från jobbet en torsdags eftermiddag, då kan det inte finnas så mycket annat att göra kan man tycka.
(Ja, jag vet att trafikpoliserna är en egen "avdelning" inom polisen men de borde ägna sig åt viktigare saker, tex nykterhetskontroller!)
crashtestdummy skrev:helrätt, kvarterspolis hette det på min tid, dom hade koll på vad deras områdes ungar hade för sig. det funkade mycket bättre än vad man trodde själv, jag förhörde nämligen polisen när dom var på skolan och informerade en gång. då kunde dom namnge alla mina kompisar och vilka dom var och vad alla vi sysslade med. så dom hade koll. det konceptet lades ner tror jag. synd.
BlueNote skrev:Nu har jag inte läst hela tråden, men jag kan dra ett skoj skämt!
Kalle sitter och dricker kaffe i sitt hus då han ser 2 män bryta sig in i hans garage. Kalle som inte vill bråka ringer istället polisen.
Kalle - Det är 2 män som gör inbrott i mitt garage. Kan ni skicka någon?
Polisen - Vi har inga bilar lediga just nu.
Kalle - Nähe det var ju synd
5 minuter senare ringer Kalle polisen igen och får prata med samma person.
Kalle - Hej! Ni behöver inte skicka någon bil längre, för jag har skjutit båda tjuvarna! *klick*
3 minuter senare kommer polisen till Kalles hus. Polisen hittar 2 män i livet i garaget.
Polisen - Du sa ju att du hade skjutit dom?!
Kalle - Å ni sa att ni inte hade några bilar!!!
fan det här känns inte bra, jag har samma åsikter som sandströmmar'n....sandstream skrev:Men som vanligt vinklat för att få fram "rätt" resultat.
Det skulle inte vara några problem att dra ihop ett liknande program med snyftande mammor som kramade poliser för att de hittat deras bortsprungna barn.
Men i grund och botten håller jag med, polisen ägnar sig åt fel saker och för lite förebyggande.
4-5 man jobbar med att stoppa folk som kör för fort på väg hem från jobbet en torsdags eftermiddag, då kan det inte finnas så mycket annat att göra kan man tycka.
(Ja, jag vet att trafikpoliserna är en egen "avdelning" inom polisen men de borde ägna sig åt viktigare saker, tex nykterhetskontroller!)
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten