Insider ikväll

Ett bra sätt att ge lite önskan från polisens sida att arbeta, är att om de anser sig ha dåligt betalt. Ge dom bättre betald. Fortsätter de med dåligt utfört arbete, ge dom sparken eller nedgradera... ?

Har några vänner som SLUTAT som poliser av alla de anledningar programmet tog upp. De ledsnade. De hade helt enkelt högre ideal än att äta korv och mos, samt skyffla papper.

Har några riktigt fina historier från den här byn när vi har velat haft hjälp av Polisen. Men jag kommer bara i affekt, och så åker jag väl in på batongmassage när de ser mig! Som skattebetalare känner man sig lurad på den service man betalar för. Direkta tips om pågående brott tar de med ett: -Verkar det farligt för dig/er just nu? Eller: Ja, vi kommer, men om ett tag. (det tog 45 min och bovarna var borta) Fler exempel kan radas upp, men ni hajar billden?

De är i sin tur hjärtligt trötta på mig vid det här laget efter alla frågor om allt och inget och om vad de gör osv! :) Jag är verkligen en pain in the ass för dem.... de får ju jobb!
Tack och lov finns det iaf TVÅ poliser här som e bra. Å det är INTE chefen.. (oj...nu åker jag in!)

Men i övrigt avseende programmet: Är jag förvånad??
skulle inte tro det...

Folk kanske skulle börja begå färre brott :fatta!

så kunde polisen fika och var trevliga och inte så många

R1 wannabe skrev:
Tja, var och en blir lycklig i sin tro.

Om du tror att politiker inte är med och detaljstyr behöver du bara sitta med på ett kommunmöte med tekniska nämnden så lär du ändra uppfattning snabbt.

Varför tror du alla politikerstyrda verksamheter har problem?

Ja.. Jag sitter med i nämnder så jag kan väl påstå att jag har ganska god koll på hur sånna verksamheter fungerar.

Men vad menar du då? Skall Göran peka på vad poliserna skall göra eller? peka med hela handen... tror inte de..

Dessutom är väl många välfungerande verksamheter också politikerstryrda eller du kanske tycker att skola, vård och omsorg är helt ofungerande? :tummenupp Allt är inte svart eller vitt.. lätt eller svårt det finns alltid saker som kan fungera bättre. Från minsta företaget till störtsta nationen...

:)

Det är tråkigt att se hur illa det egentligen är... Visst hade man sina aningar om hur illa det kan vara med polisen och deras insatser... men SÅHÄR... :va

Jag måste faktiskt säga att poliserna här i stan gör ett ganska bra jobb.

I våras fick vi ett par hojar vandaliserade och en knyckt (Länk).

Den gången var poliserna på plats ca 20min efter att vi larmat dem på fredagsmorgonen om att det skett ett inbrott. Då antecknade de lite och samlade lite bevis. Dagen efter när vi hittade den stulna hojen så var de på plats efter 10min och kollade omgivningarna lite och antecknade vilka skador den hade etc.

Så jag tycker att poliserna i ösd har visat att de kan göra ett bra jobb och vara snabbt på plats. :tummenupp

Hur gick det nu då? Stal dem (tm) moppen?

Esquire skrev:
Jag måste faktiskt säga att poliserna här i stan gör ett ganska bra jobb.

I våras fick vi ett par hojar vandaliserade och en knyckt (Länk).

Den gången var poliserna på plats ca 20min efter att vi larmat dem på fredagsmorgonen om att det skett ett inbrott. Då antecknade de lite och samlade lite bevis. Dagen efter när vi hittade den stulna hojen så var de på plats efter 10min och kollade omgivningarna lite och antecknade vilka skador den hade etc.

Så jag tycker att poliserna i ösd har visat att de kan göra ett bra jobb och vara snabbt på plats. :tummenupp

Kanske landsortspolisen har färre brott att klara ut? = tid för alla.
En idealisk bild som var och en borde kunna åtnjuta som skattebetalare.
Inte minst när man går ensam hem en mörk kväll.
Tjejer är ju mer utsatta här, men snorkidsen här drar sig ju inte längre för att råna även ensamma karlar. SAMT givetvis misshandla då det är häftigt att "mosa" nån.... fast de fått plånbok och mobil.

Bearing skrev:
Japp, de stal moppen efter 45 minuter. Den återfanns senare gömd i ett buskage.

Fick man se hur de stal moppen? vad det var för människor? Vart blev den stulen? Följder?

Visst finns de poliser som är lata, oengagerade osv. Men jag tycker att det är fel att skylla på hela poliskåren när mycket av problemen handlar om resurser.
Polismyndigheten är nödvändig och borde istället för att drabbas av nedskärningar, få mer ekonomiska resurser för att kunna utföra sina uppgifter.

För övrigt tyckte jag inte att programmet var särskilt bra eller givande.

//Johanna (inloggad på Hellraisers användare)

CayLe skrev:
Fick man se hur de stal moppen? vad det var för människor? Vart blev den stulen? Följder?
Kolla reprisen (när den nu går) så kan du se själv så slipper vi en viss typ av diskussion här.

Angående Leif GW så berättade han att många lantortspoliser var emot GPS-sändare i bilarna eftersom stationen då kunde se vart de höll hus.
Det var tydligen inte helt ovanligt att de körde ut i skogen och sov en stund :3freak

Fler närpoliser och en tidig kontakt med barnen, redan i början av skolan, tror jag skulle kunna göra under för antalet brott och framförallt uppklarandet av dem.

sandstream skrev:
Angående Leif GW så berättade han att många lantortspoliser var emot GPS-sändare i bilarna eftersom stationen då kunde se vart de höll hus.
Det var tydligen inte helt ovanligt att de körde ut i skogen och sov en stund :3freak

.
ja det finns älgjägare i sverige som sett poliser göra bra mycket mer än att bra sova i skogen utanför örebro, där var det riktig kåranda kunde jägaren intyga. :D :tuttar

Swedie skrev:
Det finns alldeles för få poliser. De har inte tid att svara på "småbrott" för att det helt enkelt inte finns resurser / poliser.
men om man anställde fler poliser som också bara sitter och skriver rapporter så skulle fortfarande buset härja fritt.
nä anställ sekreterare som sitter och skyfflar papper åt poliserna så kan dom vara ute och fånga värdetransportrånare etc.

Hellraiser skrev:
Visst finns de poliser som är lata, oengagerade osv. Men jag tycker att det är fel att skylla på hela poliskåren när mycket av problemen handlar om resurser.
Polismyndigheten är nödvändig och borde istället för att drabbas av nedskärningar, få mer ekonomiska resurser för att kunna utföra sina uppgifter.

För övrigt tyckte jag inte att programmet var särskilt bra eller givande.

Visst var det ett bra program sommar stuge ägaren som anmälde pågående inbrottet o talade om att han höll fast tjuven finns inga lediga poliser fick han då höra talade då om att tänkte binda fast tjuven vid trädet och när dom hade tid kunde hämta honom där. Då komm det minsann 3st bilar :lol

memories skrev:
Visst var det ett bra program sommar stuge ägaren som anmälde pågående inbrottet o talade om att han höll fast tjuven finns inga lediga poliser fick han då höra talade då om att tänkte binda fast tjuven vid trädet och när dom hade tid kunde hämta honom där. Då komm det minsann 3st bilar :lol
Jo precis den förhandstitten är ju klart skönast men han har ju så rätt (gubben asså) :D

Jag gillar att Krim-kärringen sa att det var synd att alla måste anmäla för att försäkringsbolagen ska betala ut. Hon vill inte ha några anmälningar alls, för då kan polisen jobba med annat. Snacka om att vilja mörka statistiken..... Slipper man tusentals ouppklarande brott så ser ju statsen riktigt bra ut :tummenupp
Vilken jävla lök! :3freak

memories skrev:

hehe, där sa du något som stämde men den delen var nog det enda som var underhållande. Kanske jag som är svårtflirtad :confused: men i övrigt tyckte jag inte programmet var särskilt bra. Det är ju ingen nyhet att det finns poliser som borde syssla med annat. Dock lär det ju vara så inom de flestamyndigheterna. På det stora hela tror jag att poliserna gör så gott de kan med de resurser de har att tillgå. Programmet vinklades mest till att generellt klanka ner på hela poliskåren (min åsikt). Så jag står fast vid vad jag sa innan, programmet var inte särskilt bra eller givande (med undantag från mannen som tänkte binda fast inbrottstjuven :tummenupp ).

Hellraiser skrev:
På det stora hela tror jag att poliserna gör så gott de kan med de resurser de har att tillgå.
Det tror inte jag.

Hellraiser skrev:
Så jag står fast vid vad jag sa innan, programmet var inte särskilt bra eller givande (med undantag från mannen som tänkte binda fast inbrottstjuven :tummenupp ).//Johanna (inloggad på Hellraisers användare)
Håller inte med, jag tycker programmet var både bra och givande.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!