Ett bra sätt att ge lite önskan från polisens sida att arbeta, är att om de anser sig ha dåligt betalt. Ge dom bättre betald. Fortsätter de med dåligt utfört arbete, ge dom sparken eller nedgradera... ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
R1 wannabe skrev:Tja, var och en blir lycklig i sin tro.
Om du tror att politiker inte är med och detaljstyr behöver du bara sitta med på ett kommunmöte med tekniska nämnden så lär du ändra uppfattning snabbt.
Varför tror du alla politikerstyrda verksamheter har problem?
Esquire skrev:Jag måste faktiskt säga att poliserna här i stan gör ett ganska bra jobb.
I våras fick vi ett par hojar vandaliserade och en knyckt (Länk).
Den gången var poliserna på plats ca 20min efter att vi larmat dem på fredagsmorgonen om att det skett ett inbrott. Då antecknade de lite och samlade lite bevis. Dagen efter när vi hittade den stulna hojen så var de på plats efter 10min och kollade omgivningarna lite och antecknade vilka skador den hade etc.
Så jag tycker att poliserna i ösd har visat att de kan göra ett bra jobb och vara snabbt på plats.![]()
Japp, de stal moppen efter 45 minuter. Den återfanns senare gömd i ett buskage.kaZmur skrev:Hur gick det nu då? Stal dem (tm) moppen?
Bearing skrev:Japp, de stal moppen efter 45 minuter. Den återfanns senare gömd i ett buskage.
Kolla reprisen (när den nu går) så kan du se själv så slipper vi en viss typ av diskussion här.CayLe skrev:Fick man se hur de stal moppen? vad det var för människor? Vart blev den stulen? Följder?
ja det finns älgjägare i sverige som sett poliser göra bra mycket mer än att bra sova i skogen utanför örebro, där var det riktig kåranda kunde jägaren intyga.sandstream skrev:Angående Leif GW så berättade han att många lantortspoliser var emot GPS-sändare i bilarna eftersom stationen då kunde se vart de höll hus.
Det var tydligen inte helt ovanligt att de körde ut i skogen och sov en stund
.
men om man anställde fler poliser som också bara sitter och skriver rapporter så skulle fortfarande buset härja fritt.Swedie skrev:Det finns alldeles för få poliser. De har inte tid att svara på "småbrott" för att det helt enkelt inte finns resurser / poliser.
Visst var det ett bra program sommar stuge ägaren som anmälde pågående inbrottet o talade om att han höll fast tjuven finns inga lediga poliser fick han då höra talade då om att tänkte binda fast tjuven vid trädet och när dom hade tid kunde hämta honom där. Då komm det minsann 3st bilarHellraiser skrev:Visst finns de poliser som är lata, oengagerade osv. Men jag tycker att det är fel att skylla på hela poliskåren när mycket av problemen handlar om resurser.
Polismyndigheten är nödvändig och borde istället för att drabbas av nedskärningar, få mer ekonomiska resurser för att kunna utföra sina uppgifter.
För övrigt tyckte jag inte att programmet var särskilt bra eller givande.
//Johanna (inloggad på Hellraisers användare)
Jo precis den förhandstitten är ju klart skönast men han har ju så rätt (gubben asså)memories skrev:Visst var det ett bra program sommar stuge ägaren som anmälde pågående inbrottet o talade om att han höll fast tjuven finns inga lediga poliser fick han då höra talade då om att tänkte binda fast tjuven vid trädet och när dom hade tid kunde hämta honom där. Då komm det minsann 3st bilar![]()
crashtestdummy skrev:ja det finns älgjägare i sverige som sett poliser göra bra mycket mer än att bra sova i skogen utanför örebro, där var det riktig kåranda kunde jägaren intyga.![]()
Vad hände?? sköt han dom i akten???![]()
memories skrev:Visst var det ett bra program sommar stuge ägaren som anmälde pågående inbrottet o talade om att han höll fast tjuven finns inga lediga poliser fick han då höra talade då om att tänkte binda fast tjuven vid trädet och när dom hade tid kunde hämta honom där. Då komm det minsann 3st bilar![]()
Det tror inte jag.Hellraiser skrev:På det stora hela tror jag att poliserna gör så gott de kan med de resurser de har att tillgå.
Håller inte med, jag tycker programmet var både bra och givande.Hellraiser skrev:Så jag står fast vid vad jag sa innan, programmet var inte särskilt bra eller givande (med undantag från mannen som tänkte binda fast inbrottstjuven).//Johanna (inloggad på Hellraisers användare)
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten