Insider ikväll KL 22:00: Brutala Dörrvakter

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Insider sänder ännu en gång på kort tid en annan dokumentär om Vakter i Sthlm :hihi :rofl

Nu ska ni än en gång se hur jag är när jag står som Ordningsvakt :)

R1 Uffe skrev:
Insider sänder ännu en gång på kort tid en annan dokumentär om Vakter i Sthlm :hihi :rofl

Nu ska ni än en gång se hur jag är när jag står som Ordningsvakt :)

Usch vad elak du e :hihi :hihi

(ironi)

sämsta insider jag kan minnas, den ende som hade något vett i huvudet var den unge vaktbolagschefen som satt längst till höger...

Vad fan har ett russindisko i skara med nattclubs branshen i storstäderna att göra? finns ju ingen somhelst liknelse...

Adde-Gbg skrev:
Vad fan har ett russindisko i skara med nattclubs branshen i storstäderna att göra? finns ju ingen somhelst liknelse...
Men dom sa ju det senare oxå efter reportget därifrån att det inte gick att jämföra

Men varför är sverige det enda stället med dörrvakter? :va om man nu ska trodet som sas i programmet.

Adde-Gbg skrev:
sämsta insider jag kan minnas, den ende som hade något vett i huvudet var den unge vaktbolagschefen som satt längst till höger...

Själv tyckte jag den killen var ett riktigt stolpskott. Enligt honom så missade ju vakterna i Skara "att ingjuta respekt och rädsla hos gästerna" eller nåt i den stilen.

För övrigt håller jag med om att programmet inte hade särskilt mycket att tillföra.

Ortefon skrev:
Själv tyckte jag den killen var ett riktigt stolpskott. Enligt honom så missade ju vakterna i Skara "att ingjuta respekt och rädsla hos gästerna" eller nåt i den stilen.

För övrigt håller jag med om att programmet inte hade särskilt mycket att tillföra.

Ja, inte tillförde han så mycket. Visst, det går ju inte att jämföra Skaras folkets park med stureplan. Men det var väl det ända vettiga han sa också.

Ortefon skrev:
Själv tyckte jag den killen var ett riktigt stolpskott..

Jag håller med! med den killen som vaktchef förstår jag plötsligt problemet med vissa vakter. När lirare som honom får härja fritt och predika för sina vakt-aspiranter är det inte konstikt att de blir mer eller mindre facistoida.

"- En vakt får inte glömma att han är en myndighetsutövare, han måste ingjuta respekt, gästerna måste frukta honom!"
...typ...

Däremot har jag varit ute tillräckligt för att se att det finns en del riktigt bra vakter och en stor mängd idioter som står i köerna... Men situationen i Sthlm är förjävlig... Särskillt kast-systemet runt Sture där "allmänt utskänkningstillstånd" betyder "allmänt så länge du är känd eller kommer från rätt krets!"

Stefanp skrev:
Men varför är sverige det enda stället med dörrvakter? :va om man nu ska trodet som sas i programmet.

Är det inte inkastare så är det utkastare, hela europas städer är fulla av liknande , individer, för att kallas med ett diplomatiskt ord.

Så, ja , det finns på andra ställen åxå, dom borde läsa på eller resa lite mer än utanför fjollträsk, f ´låt tokholm....

Det är ju förjävligt att inte släppa in folk bara för att de inte är svenskar. Men å andra sidan tycker jag att dom som äger stället själv måste få bestämma vem dom vill släppa in och inte släppa in.

Boris skrev:
Men å andra sidan tycker jag att dom som äger stället själv måste få bestämma vem dom vill släppa in och inte släppa in.

Så det är ok om klubbägare bestämmer sig för att bara släppa in blonda blåögda svenskar "aryan-style"?!
:va

....Du borde läsa på vad som gäller om man driver en krog och har ett s.k. "Allmänt utskänkningstillstånd"
....det innebär således att man ska låta ALLA som vill få ta del av etablissemanget.(Så länge de inte är för fulla/stökiga o.s.v.)

Problemet med diskrimineringen kommer man inte till rätta med så länge folk inte vågar säga som det är:
Ett ställe med hög andel invandrare från vissa regioner blir snabbt impopulärt, stökigt och otrevligt. Det är fakta. Och det är det problemet man borde komma tillrätta med, och en sak är säker - det är fan inte krogägarnas ansvar.

Markus skrev:
poke4.gif

Du är dig lik!
Skönt att vissa saker aldrig ändras! :pannkyss

Jag trodde faktiskt den där vaktchefen skulle komma med något vettigt. Men även han lyckades skamfila ner hela bevakningsbranschen.

Otroligt att dom tar med folk som inte kan diskutera.

I Skara mfl. mindre städer i Sverige behövs det knappt några vakter. Dom flesta sköter sig själva och framför allt på ett, som någon fyndigt uttryckte det, russindisko.

Vakterna i Sthlm må ha dålig attityd men troligtvis är det inte speciellt konstigt med tanke på att många fulla stockholmare har extremt dålig attityd. Sedan vill jag givetvis inte försvara någons beteende för jag vet hur extremt jobbigt det är att jobba tillsammans med en kollega i dörren som har seriösa attitydproblem. Tyvärr är det många som söker sig till sådana jobb p.g.a. maktutövandet och där borde Polisen, som framöver sköter all utbildning, göra ett betydligt bättre jobb med urvalet.

Synd att dom inte bjöd dit mig där istället för dåren, hade kunnat ge bättre svar på tal gentemot dom gubbdårarna som satt där.

Tyckte dom hade släpat dit avträdet från bägge sidor för att få uttala sig om nåt dom inte begrep ett skit av.Enda vettiga som blev sagt var ju politikern som förklarade vad "allmänt utskänkningstillstånd" innebär.Calle,snubben till vänster med fjollbrillerna e en gammal gympolare till mig,och tillika gammal dörris som borde fått uttala sig mer om det verkliga klimatet i dörrarna i stockholm.Att jämföra på det vis dom gjorde med skaras gammeltjoställe var ju direkt ointelligent o oseriöst.Har själv jobbat i dörrar i 8 år,både i sverige,australien och italien,så vart dom fick det ifrån att det bara e i sverige vi har bounsers kan jag inte begripa iaf.Han som tyckte att det var löjligt att bära skyddsväst kan ju aldrig ha varit nära en krog ens.Har själv upptäckt efter ingripanden hur jackan haft hål efter knivhugg,hål som suttit i min kropp utan väst.Sen låter dom ett rikspucko(han till höger) representera branchens vakter o göra bort sig totalt.Lät ju som han allvarligt betraktar gästerna som fiender som ska förgöras.Tycker dock att insider är den stora loosern denna gång,programmet verkade vara ihoprafsat o dåligt källgranskat.

Markus skrev:
Problemet med diskrimineringen kommer man inte till rätta med så länge folk inte vågar säga som det är:
Ett ställe med hög andel invandrare från vissa regioner blir snabbt impopulärt, stökigt och otrevligt. Det är fakta. Och det är det problemet man borde komma tillrätta med, och en sak är säker - det är fan inte krogägarnas ansvar.

Eller så kan det ju vara som en intervjuad vakt sade i programmet:
"Det är ju inte alla av DOM som dricker alkohol, och då tjänar krogen inga pengar på DOM." :D

Hur ska de kunna veta om de är "torrisar" eller "bråkstakar", när de bara har hudfärgen att gå på?? :3freak :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg