Inomhus gävle på SÖNDAG

Tom Byron skrev:
3, den fjärde dök aldrig upp :fatta! :lol

:rolleyes: nää....mådde inge vidare tyvärr
men nu har jag fixat startmotorn och bytt munstycken i husan så nu ÄNTLIGEN fungerar den som den ska.

Så nästa gång ska jag med (om jag vågar, man är ju lite blyg med :) )

walste skrev:
men nu har jag fixat startmotorn och bytt munstycken i husan så nu ÄNTLIGEN fungerar den som den ska.

klart du ska med :tummenupp ingen o va blyg för :)
det var skit kul, men nu lär jag vila ett par veckor (nyckelbenet gick åt skogen) :huvet tråkigt!
det e ju roligare att va flera :banana

walste skrev:

Blev den mer lättstartad när du bestyckade ner på lågfarten?

hp skrev:
Blev den mer lättstartad när du bestyckade ner på lågfarten?

ja det vart den, men den dröjer lite innan den går ner i varv, ligger liksom kvar ett tag innan den går ner på tomgången
har inte hunnit med att ställa in så bra än men ska göra det

Så gjorde min med men problemet försvann när jag bestyckade ner. Prova att justera blandskruven korrekt eller gå ner en strl till på munstycket. Vilken storlek satte du i nu?

walste skrev:
ja det vart den, men den dröjer lite innan den går ner i varv, ligger liksom kvar ett tag innan den går ner på tomgången
har inte hunnit med att ställa in så bra än men ska göra det
min ligger oxo kvar lite i varv jag har 40 på lågfart men jag tycker min går bättre på de en mindre munstycke, kör du på low på täningen eller? på Hi ligger min kvar jätte länge i varv! :va men den går jäla bra iallafall :tummenupp

När jag körde med 40 på lågfart gick den bra innan den blev riktigt varm. När den blev genomvarm börja den muppa sig och hängde kvar i varv + att den blev kinkigare att starta. Jag märkte ingen effektskillnad när jag gick ner till 35 däremot gick den att justera som man ska med blandskruven vilket var omöjligt förut. Alla hojar är ju individuella så min bestyckning kan inte ses som någon generell anvisning. Fruktansvärt glad att jag slipper fördröjningen när man släpper gasen, det var väldigt irriterande.

hp skrev:
När jag körde med 40 på lågfart gick den bra innan den blev riktigt varm. När den blev genomvarm börja den muppa sig och hängde kvar i varv + att den blev kinkigare att starta. Jag märkte ingen effektskillnad när jag gick ner till 35 däremot gick den att justera som man ska med blandskruven vilket var omöjligt förut. Alla hojar är ju individuella så min bestyckning kan inte ses som någon generell anvisning. Fruktansvärt glad att jag slipper fördröjningen när man släpper gasen, det var väldigt irriterande.

Jag ska testa med 38 också, kanske fungerar ännu bättre då

husan_650 skrev:
kör du på low på täningen eller? på Hi ligger min kvar jätte länge i varv! :va men den går jäla bra iallafall :tummenupp

Jag märker ingen som helst skillnad på hi/low knappen på min hoj

På söndag är det "ledigt" (ej bokningar) mellan 1700 och 1900..... är det någon mening att dra ihop någe gäng eller blir det för kort tid?

Jag skulle kolla närmare helgen ifall det dykt upp någe mera eller fallit bort,

Jag e ju liiiite sugen ivf :)

Edit: alltså 28e Mars snackar vi om nu :tungan

Last edited:
Tom Byron skrev:
På söndag är det "ledigt" (ej bokningar) mellan 1700 och 1900..... är det någon mening att dra ihop någe gäng eller blir det för kort tid?

Jag skulle kolla närmare helgen ifall det dykt upp någe mera eller fallit bort,

Jag e ju liiiite sugen ivf :)

Edit: alltså 28e Mars snackar vi om nu :tungan

Inte helt omöjligt att jag hakar på. Brorsorna fyller 25 men det lär ju inte ta hela dan att fira dom... :)

Men då lär du byta däcken vettu :D

Å så lär du bli varse om hur jä**A schnabb Hedis har blvit, kör om vettu så hjälmen din snurrar 4varv *kaxar* jag kan hämta dig med vagnen :tummenupp

Ebbe skrev:
Inte helt omöjligt att jag hakar på. Brorsorna fyller 25 men det lär ju inte ta hela dan att fira dom... :)

Tom Byron skrev:
Men då lär du byta däcken vettu :D

Å så lär du bli varse om hur jä**A schnabb Hedis har blvit, kör om vettu så hjälmen din snurrar 4varv *kaxar* jag kan hämta dig med vagnen :tummenupp

Låter schysst de', förutom det där med hjälmsnurr.... :va
Ska muttra om hjul nu i veckan när tiden finnes. Har ff inte rört den sen tävlingen... *skäms*

Oroa dig inte för hjälmsnurret :D Men det blev lite roligare med supercorsa istället för pilotsport, speciellt i kurvan ut på rakan :tummenupp

Ebbe skrev:
Låter schysst de', förutom det där med hjälmsnurr.... :va
Ska muttra om hjul nu i veckan när tiden finnes. Har ff inte rört den sen tävlingen... *skäms*

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back