Inne på att köpa motard igen..

sladden99

Har man inte vurpat, så fegar man...
Gick med
24 May 2003
Hoj
R1/KTM
Börjar bli sugen på att köpa motard igen..

Motarder ja har haft:

Honda xr 600 r 98:a som viserligen gick lite pissigt..

Husaberg 04:a gick som bra som fan.. Riktigt nöjd med den.. Men någon som tydligen vill ha den mer än mig.. :mad:

Som många husabeg åkare säger, har man en gång kört husan, så är man fast..
Ja d stämmer nog ganska bra, tycker den e riktigt snygg å går bra. Men tyvär så håller dom ju tydligen inte lika bra som tex honda..

Så frågan e då, om ja vill ha ungefär samma effekt som husan, men mer stryk tålig.. Vad ska ja då välja för hoj????? Honda med trimm???

hehe.. jo du tycker d va, d kan inte bero på att du har en själv??

Är jävligt sugen på en, men pga rasrisken så vill jag ha något annat märke..

sladden99 skrev:
hehe.. jo du tycker d va, d kan inte bero på att du har en själv??

Är jävligt sugen på en, men pga rasrisken så vill jag ha något annat märke..
Rasrisk?. Hur behandlar du din maskin om du förväntar dig ras. Har inte haft min husa särskillt länge men om man ska tro min egen hojs historia och många andras som kör husaberg så håller de om man följer serviceintervallerna enligt boken. De finns av en anledning. :tummenupp

ja, d är ju byggada som en race maskin..

Servade altid min var 10 timma.. står ju viserligen var 15e, men ja ville safea... Så att serva den e inga problem, men allt slits ju, när d är byggt för race

sladden99 skrev:
ja, d är ju byggada som en race maskin..

Servade altid min var 10 timma.. står ju viserligen var 15e, men ja ville safea... Så att serva den e inga problem, men allt slits ju, när d är byggt för race
tycker de vore lustigt om inte service intervallerna mm var anpassade till slitaget. Kolvbytet är till ex efter 200h.

Ähhh anta en utmaning och skaffa dig en vertemati!

Edit: ja jag skrev fel tidigare! :tungan

Last edited:
vertimati! ???? Å det är??

Men hur är ktm 660 ur hållbarhets synpunkt då?
Hur fungerar dom på slangen, med tanke på oljan??

sladden99 skrev:

Men hur är ktm 660 ur hållbarhets synpunkt då?
Hur fungerar dom på slangen, med tanke på oljan??

Har inte hört talas om ngt ras pga bakhjulsåkning med 660:n. O slangning fungerar finfint !!.. :D Hållbarheten är det nog inget fel på. Lite tacksammare service intervaller oxå...olja o filter = 250 mil , ventiler= 500 mil.
Har Akra helsystem o 60 hk på slangen så rolighetsfaktorn är 110%.. :)

Låter kul, man kanske skulle ta å testa..
Funderade lite på ktm lc4 innan ja köpte min husaberg..

sladden99 skrev:

Vertemati, de e roliga grejer de :)
Fast de klassas nog inte som de mest praktiska motarderna å tittar du på 660 etc. så ska du nog inte ha en Verte.

kiko skrev:
Vertemati, de e roliga grejer de :)
Fast de klassas nog inte som de mest praktiska motarderna å tittar du på 660 etc. så ska du nog inte ha en Verte.

Äh låt honom pröva, man lär sig av sina misstag efter ett tag! :D

Folkezx9r skrev:
Har inte hört talas om ngt ras pga bakhjulsåkning med 660:n. O slangning fungerar finfint !!.. :D Hållbarheten är det nog inget fel på. Lite tacksammare service intervaller oxå...olja o filter = 250 mil , ventiler= 500 mil.
Har Akra helsystem o 60 hk på slangen så rolighetsfaktorn är 110%.. :)

Sen är det ju världens största vibrator oxå tjejernas absoluta favorit. :)

philsson skrev:
Rasrisk?. Hur behandlar du din maskin om du förväntar dig ras. Har inte haft min husa särskillt länge men om man ska tro min egen hojs historia och många andras som kör husaberg så håller de om man följer serviceintervallerna enligt boken. De finns av en anledning. :tummenupp

Och du har kört husa så mycket att du vet de????
Gillar husa som F_N Men det är inte roligt att vara orolig hela tiden....
Om man ska köpa en husa ska man andvända den till de som den är till för banan, de är där den ska gå hårt och mycket växlande. Inte på landsvägen och en massa mil inne i stan och på bakan för då är snart kolven ett minne blott....

Köp en KTM 660SMC riktigt bra kvalite och bra intervaller på servicen, alltså mer köra en skruva...

///Micke

Mr_Mike skrev:
Och du har kört husa så mycket att du vet de????
Gillar husa som F_N Men det är inte roligt att vara orolig hela tiden....
Om man ska köpa en husa ska man andvända den till de som den är till för banan, de är där den ska gå hårt och mycket växlande. Inte på landsvägen och en massa mil inne i stan och på bakan för då är snart kolven ett minne blott....

Köp en KTM 660SMC riktigt bra kvalite och bra intervaller på servicen, alltså mer köra en skruva...

///Micke

Kanske din, min -03 hade skev framfälg efter 100mil, likadant var det på en annan 660 vars ägare jag kände. Nä tacka vet ja 625!

motardnisse skrev:
Kanske din, min -03 hade skev framfälg efter 100mil, likadant var det på en annan 660 vars ägare jag kände. Nä tacka vet ja 625!
Ja det lär ju vara otroligt stor skillnad på just framfälgarna om man jämför 625 och 660 :rolleyes:

Busaberg skrev:
Ja det lär ju vara otroligt stor skillnad på just framfälgarna om man jämför 625 och 660 :rolleyes:

Ööööh knappast! Men att 2st 660 nästan samtidigt för sina fälgar skeva är lite konstigt! :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT