RIOTS skrev:när du värmer så sväller ju muttern sedan när den svalnar så krymper den igen värm bara på muttern om det går och dra lös den (varm)
Precis så
lite lurigt med smågrejer bara, man får vara snabb innan värmen sprider sig Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RIOTS skrev:när du värmer så sväller ju muttern sedan när den svalnar så krymper den igen värm bara på muttern om det går och dra lös den (varm)
lite lurigt med smågrejer bara, man får vara snabb innan värmen sprider sig
Retep skrev:Den avbrutna pinnbulten, M8 in mot toppen, har gått av där den
blir M6 och sticker ut c:a 1,5 cm från toppen.
Hur tacklar man en sådan på bästa sätt?QUOTE]
kan du skruva på en mutter? helst två och dra dessa mot varandra så de sitter använd locktite om det behövs sen provar du att värma igen om pinnbulten sitter, slternativt startar hojen och låter den gå en stund så blir det lite värme, brukar inte behövas så mycket, lycka till!
Pertan skrev:kan du skruva på en mutter? helst två och dra dessa mot varandra så de sitter använd locktite om det behövs sen provar du att värma igen om pinnbulten sitter, slternativt startar hojen och låter den gå en stund så blir det lite värme, brukar inte behövas så mycket, lycka till!
Retep skrev:Om jag bara hade tittat efter lite bättre så hade jag sett att den är M7 och har gått av 1,5 cm från toppen och det är bara M7 som sticker ut. Var f*n hittar man M7 på annadag påsk? Dom som satt där från början är för långa.
VRM Roffe skrev:Jag har lite M7 grejor hemma.
MVH
Roffe
Jag kan montera ett larm eller betala en slant för besväret?Retep skrev:.....[snip]
Kan någon hjälpa mig med det?Jag kan montera ett larm eller betala en slant för besväret?

köp pinnsvetsen Spelar ingen roll om du värmer hela muttern och skruven röd mutterns radie växer mer än vad skruven gör, alltså lossnar det.(jag har spenderat ett antal år med att omsätta det jag sagt till praktik, jobbar som lastbilsmek och där är gas-svets ett måste och används dagligen)PD skrev:Precis sålite lurigt med smågrejer bara, man får vara snabb innan värmen sprider sig
![]()
|
|
HJC stärker kundrelationen
Pressrelease från HJC Helme... |
|
|
Sportsterbygge i nästa nummer
I Allt om MC nummer 8 komme... |
|
|
Dags för gräsgasa hos Hydet