PiEn
I grow
Hade inlines förr.. Tyckte det var jätteskoj att rulla omkring, men samtidigt var jag helt livrädd för att falla till marken o typ.. dö!! minns tydligt hur skraj jag blev när jag såg en nedförsbacke närma sig. PANIK!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Hade inlines förr.. Tyckte det var jätteskoj att rulla omkring, men samtidigt var jag helt livrädd för att falla till marken o typ.. dö!! minns tydligt hur skraj jag blev när jag såg en nedförsbacke närma sig. PANIK!![]()
![]()
Bromsklack? Behövde jag aldrig! Längtar tillbaka.... Det var kul...3046508Som sagt, skydd är att föredra.
Första och enda gången jag testade så lånade jag av en kompis, med inställningen "hur svårt kan det vara liksom" . Tyvärr glömde han säga att de saknade bromsklack. För er som känner till Östersund så gick färden spikrakt från campus ner till gamla teatern, ren tur att jag kom mellan bilarna men trottoarkanten resulterade i ett brutalt stopp.
Fan vad snygga dom var
Jag åker på vad som helst bara dom är bra..dvs utseende spelar inte så stor roll just i detta fallet. Men det är klart..ser dom ut som dina och är BRA så är det ju ett fett plus.
Det skall bli så kuuul..skall ut o kolla innan jobbet imorrn. Längtar efter att glida fram nuälskar att åka slalom i dom...dvs ta sig fram utan att ens lyfta fötterna. Skitkul.
Watch this space..snart kommer jag köpa rockring, hooprep o en leksaks skateboard också![]()
dom är rätt ok, har du åkt förut?? Annars rekommenderar jag att köpa ett par som går något längre uppåt vaden, typ K2, mycket lättare att åka på, kolla så det står ABEC 5 minst på hjulen, annars snurrar det dåligt!!Cykla är mycket bättre än inlines. Det ger minst lika bra träning och är mycket snabbare. Om man får snuthäng med inlines är det i princip kört. Med cykel har man god chans om man inte är på motorväg eller liknande. Jag cyklar nästan aldrig på motorvägen så jag drar snuten lätt med min cykel.

Hade inlines förr.. Tyckte det var jätteskoj att rulla omkring, men samtidigt var jag helt livrädd för att falla till marken o typ.. dö!! minns tydligt hur skraj jag blev när jag såg en nedförsbacke närma sig. PANIK!![]()
![]()
jag hade inte ett enda skydd på mig. Stog där länge och väl och begrundade konsekvenserna om jag skulle åka ner och hur jag skulle ta mig hem annars (centrum).
..faaaan vad fort det gick och ja hade inte en chans att få stop på dom. Men som tur var så var det min kväll och jag stog å benen hela vägen ner. Jag hade shorts och linne (och INGEN hjälm) på mig så det kunde gått helt åt helvete.Tackdom är rätt ok, har du åkt förut?? Annars rekommenderar jag att köpa ett par som går något längre uppåt vaden, typ K2, mycket lättare att åka på, kolla så det står ABEC 5 minst på hjulen, annars snurrar det dåligt!!
Hjälm slarvar jag med tyvärr, men funtar på att kränga på mej mc-ryggskyddet nästa gång jag åker: )knäskydd och handledsskydd är alltid på, lycka till i letandet!!

Nursey näe inte inlines
Var ute o gick med hunden i förrgår , och då hörde jag nån skrika när jag gick ner mot en tunnel och då kommer det en tjej på 17 - 18 år och slår dit som satan rätt på arslet , och bara lägger sig ner o kvider jag börja garva o vänder mig om och hoppas att hon inte riktigt ser mig , när jag ser att hon börja röra lite på sig så går jag försiktigt förbi med hunden och då säger hon "nästa gång ska jag nog ha skydd på mig" inte för att det hade hjälpt när hon slog i röven
tänk på det akta lilla stjärten.
Köp Longboard , det är det ultimata , Det går åka Fort fort fort......
![]()
1) jag är stötdämpad..redan innan jag har skydd. Ramlar jag frammåt så studsar jag rakt up igen (DD)..ramlar jag bakåt så studsar jag upp av min tjocka rumpa..trillar jag på huvudet blir jag nog smartare än jag är idag![]()
Jag vill se filmbevis på nursey nerför en lång kullerstensbacke i hotpants och en tajt topp...![]()
Näe föresten, jag vill nog att hon använder skydden istället, även om det skulle vara kul att se, det andra såg jag framför mig medans jag skrev det...
Var rädd om dig nursey, så du inte får byta namn till Patient.
mmmmJag vill se filmbevis på nursey när hon har kuddkrig med sina tjejkompisar i hotpants och en tajt topp...![]()

bla bla bla.
Tjabba!
Någon som åker inlines här?
Jag åkte för säkert 10 år sedan och då hade jag något skräp som hette Oxygen..plastiga o ganska billiga.
Tänkte ta upp det på allvar igen och ha som motionsform bla. Är det någon som kan rekommendera märken? Är K2 stora fortfarande..finns dom ens numer?
Tack på förhand![]()
Ja den ja.Ja vem fan vill inte det mannen?![]()
Annars skall man åka HOJ på kullersten...mmmm
....O lämna snigelspår på sitsen?? U naughty girl!!!![]()
Ulrika..vad har vi sagt om att sitta o supa ensamma...Du är snygg, fast du är inte du...det är dumt.
Will doKolla på Uppsala forumets loppis. Tror Anneli satt ut en annons på skrillor, kanske passar dej som foten i skridskon![]()
men det är väl bara att träna upp. Hade inga skydd..skall nog köpa sånna för jag tycker om att åka fort, kom jag på ikväll.
) så KAN jag ändra mig
Jadu Nursey, dedär me inlines har komme en lång väg såg ja häromdan när de gled förbi 2 snubbar i full fart fast de bara såg ut att glida runt utan ansträngning, de såg ut som de hade lite större hjul än de man e van vid..
Whatever.
Salomon, K2, bauer e tre säkra kort.
Ner te närmaste sportaffär o prova ut ett par som sitter skönt, de kan allt hjälpa dig där så du får de som matchar dina behov bäst.
Själv har jag ett par bauer som ligger i garderoben,har kört i gräs o grus o regn o rusk med dem sen ja köpte dem för många många år sen o allt som skulle behövas nu är nog bara att vända på hjulen o snöra på sig dem så funkar de fint.
Tips är väl att köpa ett par med så lite spännen sommöjligt så att säga, snörning istället för såndär pjäxgrejs alltså, spännen går sönder o de går inte göra nåt åt, nya snören finns överallt.
Ta me dig inlinsen hit sen så kan ja visa dig hur man åker baklänges ner för stans värsta backe![]()
kanske ska plocka fram mina välshletna (och säkert för små) bauer hockeyblades och dra ihop gammla streethockeylaget å ta en match

Beroende lite på damens balans och eventuell benskörhet så kan det även vara en god idé med knäskydd, armbågsskydd och handledsskydd (inte såna mjuka utan med en hård skena). Eller iaf handskar och långbyxor/långärmad tröja, det hjälper till att minska skrubbsår en aning jämfört med att åka i shorts och t-shirt.
Och glöm inte en stor kudde att ha som rumpskydd.
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!