Inlines

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Tjabba!

Någon som åker inlines här?
Jag åkte för säkert 10 år sedan och då hade jag något skräp som hette Oxygen..plastiga o ganska billiga.
Tänkte ta upp det på allvar igen och ha som motionsform bla. Är det någon som kan rekommendera märken? Är K2 stora fortfarande..finns dom ens numer?

Tack på förhand :nurse

Tjabba!

Jag åkte för säkert 10 år sedan och då hade jag något skräp som hette Oxygen..plastiga o ganska billiga.
Tänkte ta upp det på allvar igen och ha som motionsform bla. Är det någon som kan rekommendera märken? Är K2 stora fortfarande..finns dom ens numer?

Brola på vad & var du skall köra... men ett par Bauer borda la duga o skatea omkring i.

Edit: K2 finns kvar och gör schysta griller likaså Rollerblade.

För runt 2000sek får du ett par schysta.

Last edited:
Cykelväg och landsvägsåkning..en och annan piruett ;) samt något hopp..inga galna saker..ännu :P

Ok....

VARNING

Åk inte i Adidas Brallor bara iofs ingen risk då det är rätt ute... :hihi

Men jag åkte 1996 i ett par sådanna hoppade upp och gjorde en 360 i bra fart ......... aj boink isch knappar in i benet blood aj blood aj knappar...... :näsblod :huvet

Kejrå..jag tar shååååååårts så jag inte får knappar i såren ;)

:tummenupp

Tips på Inlines
Jag köpte dessa (se bild) idag, sitter jävligt bra med potent rull!
:tummenupp

Jag köpte en hjälm me´! :tummenupp

Last edited:
Är inne på mitt 3:e par K2. Sitter kanon och kvaliteten kan man inte klaga på. Kör inga snygga stoppiruetter så får byta klossen ibland men den har dom flesta sportaffärer hemma. Gäller bara att vända hjulen när dom börjar bli sneda och ev smörja lagerna lite ibland så håller allt hyfsat länge.

:tummenupp för K2.

Är inne på mitt 3:e par K2. Sitter kanon och kvaliteten kan man inte klaga på. Kör inga snygga stoppiruetter så får byta klossen ibland men den har dom flesta sportaffärer hemma. Gäller bara att vända hjulen när dom börjar bli sneda och ev smörja lagerna lite ibland så håller allt hyfsat länge.

:tummenupp för K2.

Jag provade ett par K2 Celena men dom satt inte lika bra Som Salomon.
Så tummen ner för K2 :D

Edit: Mina erfarenheter vad det gäller smörjning av rullskrillelager är att den påverkar negativt då smutsen fastnar lättare och gnor sönder lagrerna. :näsblod

Last edited:
Jadu Nursey, dedär me inlines har komme en lång väg såg ja häromdan när de gled förbi 2 snubbar i full fart fast de bara såg ut att glida runt utan ansträngning, de såg ut som de hade lite större hjul än de man e van vid..
Whatever.

Salomon, K2, bauer e tre säkra kort.
Ner te närmaste sportaffär o prova ut ett par som sitter skönt, de kan allt hjälpa dig där så du får de som matchar dina behov bäst.

Själv har jag ett par bauer som ligger i garderoben,har kört i gräs o grus o regn o rusk med dem sen ja köpte dem för många många år sen o allt som skulle behövas nu är nog bara att vända på hjulen o snöra på sig dem så funkar de fint.

Tips är väl att köpa ett par med så lite spännen sommöjligt så att säga, snörning istället för såndär pjäxgrejs alltså, spännen går sönder o de går inte göra nåt åt, nya snören finns överallt.

Ta me dig inlinsen hit sen så kan ja visa dig hur man åker baklänges ner för stans värsta backe :D

Jag har ett par så udda som nike, men jävligt bra glid o något större hjul än original.

Bifogat

• PICT0014 copy.jpg
    PICT0014 copy.jpg
    122.8 KB · Visningar: 97
Last edited:
Sist jag stod på ett par sådana där mördarvapen så gick hjälmen i två bitar och jag åkte in på akuten och fick ligga kvar med väldigt ont i skallen...

SKYDD!

Sist jag stod på ett par sådana där mördarvapen så gick hjälmen i två bitar och jag åkte in på akuten och fick ligga kvar med väldigt ont i skallen...

SKYDD!

Nu känns det gött att man köpte till en hjälm :näsblod

Jag har ett par så udda som nike, men jävligt bra glid o något större hjul än original.

Fan vad snygga dom var :)
Jag åker på vad som helst bara dom är bra..dvs utseende spelar inte så stor roll just i detta fallet. Men det är klart..ser dom ut som dina och är BRA så är det ju ett fett plus.

Det skall bli så kuuul..skall ut o kolla innan jobbet imorrn. Längtar efter att glida fram nu :) älskar att åka slalom i dom...dvs ta sig fram utan att ens lyfta fötterna. Skitkul.
Watch this space..snart kommer jag köpa rockring, hooprep o en leksaks skateboard också :rolleyes:

Tjabba!

30-årskris? :pannkyss

Nu känns det gött att man köpte till en hjälm :näsblod

Ja, så fort jag får syn på en åkare utan hjälm nu för tiden så får JAG ont, fråga mig inte varför... På mina knä och armskydd fanns inte en repa på två år, inte nu heller för jag ramlade och slog ENBART i bakhuvudet, kan säga att nacken var stel i några dagar och huvudet bultade rätt duktigt fler än ett dygn. Skallröntgen och nackröntgen visade dock inga större skador än att jag fick gå hem utan krage! :yoparty

Det trista var att jag skulle på bio den kvällen det hände, med några kompisar och en trevlig flikka... Vi fick skjuta upp den dejten ett år och nu har vi varit sambo i två år, kanske inte var så dumt att ramla ändå? Eller hade vi varit sambo i tre år då?:huvet

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa