inkapslad mc?

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
97, kawasaki zx6r
Letar efter en bild på en mc som är inkapslad med kåpor runtomkring föraren vet att jag har sett en sån i sverige för ett par år sedan någon som råkar veta vad jag menar och möjligtvis har bild? kan inte minnas hur den såg ut och är så nyfiken.

medan ni funderar kan ni ju ta en kluring på denna :hihi
http://www.boreme.com/bm/DEC04/a/jamaica-motorbike/fr.htm

Den var lite kul, men nu yrar du allt. Vad ville du se?
En bild på en koj med kåpor runt om föraren? :va
Typ som kanedas hoj i Akira eller?

Red skrev:
Vet inte vad den inkapslade mc'n heter.. men HAHAHA åt länken :D

ja har ingen aning om vad den heter minns knappt hur den såg ut men är så säker på att jag har sett en sån för många år sen ute i täby. hade stödhjul också minns ej om dom fälldes ut vi låg hastighet eller hur det låg till. har för mig om att ja hört att det endast fanns ett par exemplar i sverige, vill ju inte tro att ja har fantiserat ihop det heller :confused:

kasjo skrev:
ja har ingen aning om vad den heter minns knappt hur den såg ut men är så säker på att jag har sett en sån för många år sen ute i täby. hade stödhjul också minns ej om dom fälldes ut vi låg hastighet eller hur det låg till. har för mig om att ja hört att det endast fanns ett par exemplar i sverige, vill ju inte tro att ja har fantiserat ihop det heller :confused:

Det är inte den där BMW-modellen du menar....fast det var mer skoterstuk med tak och vindruta och hela kitet. Tror tom det fanns säkerhetsbälte, helt galet. Praktisk men apful.

fazerfun skrev:
Det är inte den där BMW-modellen du menar....fast det var mer skoterstuk med tak och vindruta och hela kitet. Tror tom det fanns säkerhetsbälte, helt galet. Praktisk men apful.

tyvärr är det inte den här hemskheten ja tänker på: bildlänk

mer liggande modell

Jag vet vad du menar! Har också sett den! Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter....... ska kolla runt lite............

Den påminner _lite_ om den där messerschmidt-mopeden/bilen

prowler.jpg

Det är väl knappast denna du menar, men här har du en bild på en prowler.

Jag vet vilka du pratar om, det var en gammal gammal artikel i en mctidning om dom, det var ett företag i Schwiez som köpte motorcyklar och gjorde detta "skal". Man kunde sitta två personer i dom. Ungefär som i SK (skol)varianterna på jaktflygplan. Kostnaden var ca 250 000 :-. Dom hade stödhjul som fälldes ut när man kom ner i en fart ungefär vid 12 km/h....

Ska leta lite och se om jag inte hittar en bild på dom.

stephenj skrev:
Jag vet vilka du pratar om, det var en gammal gammal artikel i en mctidning om dom, det var ett företag i Schwiez som köpte motorcyklar och gjorde detta "skal". Man kunde sitta två personer i dom. Ungefär som i SK (skol)varianterna på jaktflygplan. Kostnaden var ca 250 000 :-. Dom hade stödhjul som fälldes ut när man kom ner i en fart ungefär vid 12 km/h....

Ska leta lite och se om jag inte hittar en bild på dom.

precis det jag menar då är det inte bara min vilda fantasi! :öl

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...