Inkörning 450

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har köpt på mig en RMZ 450 06 som är ostartad. Behöver/ska man köra in den på något speciellt sätt? Vet att när jag bytte kolv i CRFen så startade jag den och lät den gå varm och sen lät den svalna. Ska jag göra samma sak nu?

Two stroke man skrev:
2600728 Levererar Suzuki sina hojar utan manual nu för tiden?

Førlåt. Insåg inte att detta var ett forum dær man inte får stælla frågor.

Någon som inte ær dryg som vill svara?

Hagster skrev:
2600903 Førlåt. Insåg inte att detta var ett forum dær man inte får stælla frågor.

Jag vet inte hur du ska köra in din hoj men allmänt ska man köra in nästan alla motorer. Vissa skiter i inkörning men jag körde typ 50mil med 125:an innan jag började köra fullt ut. Inkörning för mig är lugn körning, inte varva motorn så högt. Helt enkelt inte pressa motorn.

Men jag vet som sagt inte hur man "ska" göra på din. Ring suzuki och fråga.

Schyst hoj btw :tummenupp

Bilder?

Kör som vanligt.Varmkör innan du börjar gasa bara.

Hagster skrev:
2600903 Førlåt. Insåg inte att detta var ett forum dær man inte får stælla frågor.

1. Starta
2. Vrid fullt

Fler frågor?

Så här snygg är Tintin när han köper 450:

Bifogat

• tn_DSC00009.JPG
    tn_DSC00009.JPG
    75.4 KB · Visningar: 44
Googla efter Moto man.

Ett alternativt sätt att köra in motorer som är något omstritt.

Jag har kör in mina två senaste hojar enligt den metoden.
Körde 1300 mil med Yaman utan något som helt problem, hondan har jag haft sedan 03 och inga somhelt prolem.

Principen är dock som Busaberg säger. Vamrkör och gasssa på bara. Fast, Motoman har en något längre utläggning :hihi

Edit:
Efterom jag är en så hyvens kille så gjorde jag sökningen årt dig :)
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

:hej

Busaberg skrev:
2600935 Kör som vanligt.Varmkör innan du börjar gasa bara.
Jepp, håller med. :tummenupp

Var snabb på första oljebytet om det är mkt spån som vill ut.

Tack før svaren! Lær bli køra vanligt och byta olja (och filter med kanske?) efter førsta kørningen!

Hagster skrev:

Man får fråga, men varför fråga här om nåt som har bättre svar i manualen? Här får du säkert 10 svar varav 2 bra, 6 halvdana och 2 rent dåliga! Och vem ska du då tro på?

Two stroke man skrev:
2601423 Man får fråga, men varför fråga här om nåt som har bättre svar i manualen? Här får du säkert 10 svar varav 2 bra, 6 halvdana och 2 rent dåliga! Och vem ska du då tro på?

Man mærker vilka som har koll och vilka som inte har det. Valmers tex har aldrig koll. Førutom på di:fi vax, det kan han allt om. Manualen ligger 22 mil ifrån mig, dærfør læser jag inte den.

Hagster skrev:
2601486 Man mærker vilka som har koll och vilka som inte har det. Valmers tex har aldrig koll. Førutom på di:fi vax, det kan han allt om. Manualen ligger 22 mil ifrån mig, dærfør læser jag inte den.
Precis, alla har vi olika kompetensområden. Du är exempelvis extremt duktig på att imitera kända personer.

Back