Inköpt Suzuki GS750EF 1985

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
Hej
Har skaffat mig en Suzuki GS750EF 1985 för att det är skoj med hojar..
Håller på o bygger eget 4-1 system och behåller orginalet vid sidan om.
Finns det något att göra åt effekten på dessa inom rimliga ekonomiska gränser, eller är det bara åka som den är.. Ska ev. använda den till att ta dragracing cert. Men sen ska jag ju race´a med Harleyn.. Men lite mer knuff en orginal vore kul.. (och ja jag köpte den billigt)
Mvh
Fredrik

Visst kan du öppna upp insug och avgas och porta den lite om du gillar att lägga ner tid men därefter kostar det pengar. Det enda rimliga är att byta mot en 1100EF.

Hade exakt en sån för länge sedan, den var inte ens snabb när jag var sexton:tungan

Jag hoppas att du fick den billigt. Det är lätt den sämsta hoj jag nå'nsin kört.

josef är till viss del inne på rätt spår- en sleeper av mått blir det om du skulle göra en 7/11 av den.
men, sååå sunkig var väl inte 750 EF på den tiden det begav sej??- visst, med dagens mått så är den ju ingen raket- men är den inte rätt så bombsäker den motorn (undantag möjligen kamkedje sträckare?)

//jj

Har haft en sån. Pendlade med den i Stockholm.

Bänkade den till 71 hästar på bakhjulet. Tjänstevikt 240 kg. Har svårt att tro att den gör 401m på 12 sekunder.

värst va det ska hackas på allt.
en -två kuggar mindre framdrev så käääänns den som en raket
original 90hk o allt på de sista 2000 varven

Last edited:
Nä någon raket är det inte.. Men jag gav några tusingar för en fullt fungerande hoj, det är HD som jag har som är "snabb" :banana

Alltid gillat dem och ägde en ES i början av 90-talet: var mycket skön att köra.

Bifogat

• 1985_GSX750ES-EF_Swead_800.jpg
    1985_GSX750ES-EF_Swead_800.jpg
    172.7 KB · Visningar: 99
Hyrde en ES några ggr i slutet av 80-talet. Snabb som fan tyckte jag med dom referenserna man hade då.

Grottis hade en sån.tror han hade 1100e cylinder blev 870cc
Grottis topp rs38 or körde mitten tior på strippen
Så det går nog att få fart på dom

Hiyttar du kontaktinfo till Grottis så är det han som får den att röra på sig. Enligt rykten hjälpte han ett classic racing-team förra året så han verkar inte ha lagt av. Hade en ES från 83 som första tunga hoj och han köra 45 minuter på den innan jag körde upp på samma hoj. Lyckan när man gled till gymnasiet den dagen var stor...

Effektkurva som en 2-takt med dagens mått men helt OK för sin tid. Dynojet, V&H megafon är budgetlkösningen. Uppåt är det andra förgasare och hybridkit mellan block och cylinder.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT