1. Ja, använder sweclockers forum regelbundet, dock kan jag inte påstå att jag hänger där 24/7...
2. Jo, det snackas mycket, men jag kollar även andra benchmarks än Tomshardware, och du kan inte förneka att 6600GT är det snabbaste och bästa kortet för framtida bruk i 2000-2500:- AGP klassen, som han frågade om. Alltså försvinner beggade kort för under 1000 lappen direkt, då han sa han inte ville köpa begagnade kort. Men visst är det billigt med begagnade kort, men för framtida bruk tycker iaf. JAG att det är värt att köpa ett kort som kommer att hålla en liten stund längre.
3. Ang. 256 bit så kan jag inte påstå att jag är någon expert, men som jag förstår det så påverkar det den möjliga bandbredden. Alltså kan man TEORETISKT sätt (vid tillräckligt snabb kort) trycka ígenom dubbel så mycket information per klockcykel på med en 256bit processors jämfört med en 128bit. Detta märks främst i högre upplösningar...
Dock skulle jag välja ett 6600GT framför ett 256 bit 9800 ändå
4. Ang. grafikeffekterna så är det väl främst Pixelshader 3.0 som endast 6600GT stödjer, men om vi börjar snacka 9600 som du tog upp som exempel så har det bara hälften så många pipelines och stödjer endast smartshader 2...sen vad det gör för reell skillnad i dagens spel är en sak, men jag tänker också på framtida spel.
Skulle jag rekommendera det absolut bästa skulle det bli X850XT/PE, men eftersom det är PCI-X och långt ifrån 2000-2500:-, så är det ganska ointressant.
Här har ni en jämförelser med bl.a. 6600GT och 9800/9600 serien.
Jämförelse
Men visst, jag håller med dig, det är ju upp till vad han skall använda kortet till. Men om han skall lägga 2000:- på ett kort, så är onekligen 6600GT det bästa alternativet just nu, om du vill ha så mycket prestanda som möjligt för pengarna.