inget körkort i år=(

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
hej, blev knäckt som in i denna vecka då jag var hos läkaren, pga problem med ryggen, o sömnsvårigheter, har iaf fått en bra läkare som lyssnar :tummenupp iaf, så e de så, att pga ett lyft inom mitt yrke, personlig assistent, så har min rygg fått på fan, skulle tydligen inte lyfta, men de sa mitt jobb att ja skulle, ett lyft med en kille från en rullstol in i passagerar sätet på en van, 2 gånger dagligen ca i 4år, gick ju bra dom 2 första åren iaf, men nu har ja fått såna besvär av de i efterhand att anstränger ja ryggen, i 3 dagar utan vila e ja tvungen o sjukskriva mig ett par dagar för o sen kunna köra på igen ett tag, tills ryggen säger ifrån då, men nu har min läkare kollat mig. alla roliga tester mm e över, enda nackdellen är att han säger att pga att de tar en tid o vänja sig vid dom prepparaten ja ska få utskrivet så får ja inte övningsköra, köra överhuvudtaget, tills den tiden gått, sen ska han dessutom, låta mig pissa under denna tiden för att sedan kolla mina levervärlden mm o se så att mina organ inte tar för mycke skada, men grejen är, att ja måste skicka in en ny lämplighetsansökan, där ja ska fylla i mina mediciner, o sen ska dom utreda om ja kan köra med den medicineringen???? då kan dom ju bara skriva NEJ =(, ahhh eller så tar utredningen så lång tid så att den härliga snön hinner ta vid :huvet så iaf så e de på hatthyllan, med mc kort tills nästa år om inget under händer, tja ja ville väll mest skriva av mig lite hoppas ni inte blev altför utråkade

Gsx-r Freak skrev:
..men nu har min läkare kollat mig. alla roliga tester mm e över, enda nackdellen är att han säger att pga att de tar en tid o vänja sig vid dom prepparaten ja ska få utskrivet så får ja inte övningsköra, köra överhuvudtaget...

Jag hänger inte riktigt med, vad ska du få för prepparat efterom du inte kan köra på dom? Ska du käka dom dygnet runt eller vid behov? Eller är det skadan som gör att du inte kan köra?

Aja, tråkigt hur som helst.

/Anneli - också delvis hojhindrad pga skada

Börja styrketräna. Utmärkt för att stärka kropp o rygg! Hjälper väl inte i nuläget men det är aldrig för sent att börja om du har problem med ryggen.

Precis som du säger ser det väl mörkt ut för dig med lämpat om du nu käkar tokstarka mediciner. Lider med dig. Det är ju nu man vill åka men du får väl ge dig på det nästa säsong i stället.

Anneli skrev:
2230201 Jag hänger inte riktigt med, vad ska du få för prepparat efterom du inte kan köra på dom? Ska du käka dom dygnet runt eller vid behov? Eller är det skadan som gör att du inte kan köra?

Aja, tråkigt hur som helst.

/Anneli - också delvis hojhindrad pga skada

jo ja får ju köra, när läkaren säger att de e grönt så skickar han ett intyg. men de kommer inte hända föräns tomten kommer, så därför bli de nästa år, min medicin ja, somadril e en av dom. ja dagligen ska ja ta ta dom, 2om dagen om ja minns rätt, o sen en annan sort som ja inte kommer ihåg namnet på,

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back