Inget körkort, är jag smart?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag ska snart köra upp för tung last bil men klarar inte av att vänta...... Jag måste gasa runt med 24meters ekipage runt stan o sånna korta sträckor. Kanske ta en korv med polarna o deras lastbilar.......
Är det dumt av mig kanske?

750RR

ja det är dumt... jag har alla behörigheter utom flyg cert.. vänta.. det är inte bara att baxa runt 24 meter tro mig..

Schysst... nu kommer försäkringarna för klass-7-långtradare gå upp nåt djävulskt. Du har säkert inte på dig skyddsutrustning heller!? :)

Jag har inget flygcertifiktat, men jag flyger ändå bara för att jag inte orkar/kan/vill/vågar/får ta det.

du ska ge fan i att förstöra för oss hederliga lastbilskörare, sen kommer korvfan kosta 3ggr så mycket bara för att du minsan bara ville åka en sväng med polarna. Ta för fan och sätt på en övningskörnings skyllt och åk med en polare med lastbilskort.

Nä nu djävlar nu snackar Vi MAN

Det är män som kör tradare....det är aldrig rött förrän det blinkar blått.........Kommer dom så är det bara å gasa....för det är väl din 24 metare med Power commander å Akrapovic helsystem på....

KEPP ON TRUCKING :tummenupp

Nicke skrev:
Schysst... nu kommer försäkringarna för klass-7-långtradare gå upp nåt djävulskt. Du har säkert inte på dig skyddsutrustning heller!? :)

Jag har jackan, men inte byxorna.... MÖÖÖÖ coolare med jeans :)

Jag hade en övningsskylt på ryggen en gång, men den lossna i farten på lastbilen så den har jag inte kvar tyvärr.

Funderar på att ta en liten sväng nu snart, kanske ner till Boogarts o hyra en film eller så. Stanna vid sundstorget o kolla brudar lite..... får se hur jag gör. Nån som ska på?

750RR

Re: Nä nu djävlar nu snackar Vi MAN

Suki skrev:
Det är män som kör tradare....det är aldrig rött förrän det blinkar blått.........Kommer dom så är det bara å gasa....för det är väl din 24 metare med Power commander å Akrapovic helsystem på....

KEPP ON TRUCKING :tummenupp

Fanns inget evolutionline till min tryck från Acrapovic, så jag nöjde mig med helt vanligt alu Yoshimura system.

Klå detta då: DUBBLA pipor :kär

Har beställt dyno från mitonga nu till den :) Bör komma ikväll....

750RR

Silwer skrev:
jag stöder inte brottslig verksamhet.

Inget plastkort i världen talar om för mig att jag kör bättre än omj jag kör utan pålastkort...

Tänk de dagar då man glömt kortet hemma av nån anledning, kör du sämre då :tummenupp

Det är bara att köra - finns ingen som vågar stoppa en riktig lastbil i full fart ändå. Fetställ i kurvorna så kepsen trillar av. :rock Men se till att dämpningen till stolen är rätt inställd, annars kan det hända en olycka...

I övrigt är ju lastbil bara en stor vanlig bil och hur svårt kan det vara egentligen ?!

TomK skrev:
Det är bara att köra - finns ingen som vågar stoppa en riktig lastbil i full fart ändå. Fetställ i kurvorna så kepsen trillar av. :rock Men se till att dämpningen till stolen är rätt inställd, annars kan det hända en olycka...

I övrigt är ju lastbil bara en stor vanlig bil och hur svårt kan det vara egentligen ?!

Jag har aldrig påstått att det är svårt :fakta
Jag kör när jag vill för jag kan inte hålla mig.... har den ståendes nu på gatan här nere. 25, 25 meter var den visst :) Tog 3 dagar att backa in den rätt :tummenupp

Dämpningen i stolen är redan Öhlins värsta med piggyback och fjärrinställare.

750RR

det händer en jäkla massa olyckor med sånt här, för att obildat folk ska åka tunglastbil med släp utan kort, så kan de inte ens använda avgasbromsen rätt. Finns många exempel på folk som bara åkte en säsong och ställt till det för sig.

Silwer skrev:
det händer en jäkla massa olyckor med sånt här, för att obildat folk ska åka tunglastbil med släp utan kort, så kan de inte ens använda avgasbromsen rätt. Finns många exempel på folk som bara åkte en säsong och ställt till det för sig.

Men HALLÅ!!! jag ska ju bara åka ner genom stan en runda o stanna o kollabrudar o ragga lite med mina tärningar i fönstret.

Det e ju inte som att jag blåser på i 200 med den precis på nån enslig 70-väg...... Sånt kan man ju göra när man väl fått kortet

750RR

Vi kommer alla

att få se Mavercik 750 rr spöa Svempas Tryckar under sommaren..... Dyno å dubbla Yoshimura dämpre....det är hårigt värre...respekt broder.......Me like it..!! Alltid fullt på handgasen..
Färg på bilen?? Kawwa grön med en massa kolfiber va????

Å med feta Rennsport 465/40x17...??

Kör så det ryker.... se upp för rullgrus i kurvorna såhär tidigt på tradarsäsongen.... :tummenupp

starclassic skrev:
Kör så det ryker.... se upp för rullgrus i kurvorna såhär tidigt på tradarsäsongen.... :tummenupp

Fan.... var precis ute en liten runda, körde mest rondeller för att öva osv. sen så går toppen :(
Fast det laga jag för en minut sen med plastic padding :tummenupp

750RR

Lungt att köra utan körkort, om snuten vill stoppa dig är det bara att köra ifrån dom. Jag har min lastbil skenförsäkrad på min lillasyster som är 5 år gammal och jag kör ifrån snuten varje dag. :kulspruta snutjävlarna, jag kör 350 på 50 sträckor om jag vill

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back