Inget dammsuga längre...

lilltryne skrev:
ok! Jag läste bara infon om lagerstatusen på nätet o där stod det att den inte gällde butikerna...

Attans då...

Men ring och fråga du med :)
Tjejen i kundtjänst kan ju misstolkat min fråga. Men hon lät ju söt :)

0774-40 40 40

Qwerty skrev:
Men ring och fråga du med :)
Tjejen i kundtjänst kan ju misstolkat min fråga. Men hon lät ju söt :)

0774-40 40 40

Hehe.. på www.robomop.se står det oxå mitten av okt så det stämmer nog.. Var onoffs default info-ruta om lagerstatus som ja läste...

enligt SIBA´s hemsida är det endast öppetköp om varan är oanvänd.

För att returnera varan krävs originalkvitto, den oskadade och oanvända varan i oskadad originalförpackning med allt innehåll. Vi löser ej ut returer skickade till oss mot postförskott eller efterkrav. För outlösta paket debiteras 395 kr.

och på onoff´s hemsida står detta:

Öppet köp i 30 dagar
I våra butiker erbjuder vi dig som privatperson öppet köp i 30 dagar för att verkligen hjälpa dig köpa rätt vara från början. Om du trots allt inte skulle bli nöjd har vi öppet köp i 30 dagar på de allra flesta produkter. Det som krävs är att varan ska vara oanvänd, i nyskick och i sitt orginalemballage samt att du har kvittot med dig.

Jag tycker att man ska köpa denna istället.
http://www.electrolux.se/node35.asp?ProdID=25811

Visst du får dammsuga själv, men det är värt det. Den rekomenderar jag starkt :)

/Annicka

M.G.F skrev:
30 dagars öppet köp på SIBA och ONOFF så det är bara och köpa och prova. Enligt texten ska den funka bra och än så länge har jag inte varit med om att något inte fungerat som det ska från Onoff eller Siba. Det är ju inte tv-shop som tur är. :D

Detta räknas som hygienprodukt och köps endast tillbaks vid plomberad obruten förpackning. Oavsett vilken kedja man vänder sig till skulle jag tro, men garanterat hos OnOff iaf...

Elextrolux Trilobite :tummenupp

Det är dock lite av en utopi :va Som komplement borde man ha någon eller något som plockar upp så att den kommer åt :hihi Först då skulle den vara självgående.

Man kan inte få allt här i livet...

På El-Giganten har du 30 dagars öppetköp med kvitto. Så länge den är hel, ren och alla tillbehör följer med. Orginal förp. är ett + men inget nödvändigt.

/Annicka

MackeNo1 skrev:
Detta räknas som hygienprodukt och köps endast tillbaks vid plomberad obruten förpackning. Oavsett vilken kedja man vänder sig till skulle jag tro, men garanterat hos OnOff iaf...

Faaan behöva vänta tills mitten av okober. Skulle behöva en sån snart, min sköldpadda börjar tröttna på att att dra en wettexduk efter sig.

ärs... om de uppfinner en som endast är 3 cm hög så kanske jag skulle slå till, både soffan, fotöljen och tv bordet är så lågt!
dessutom funderar jag på hur han gör när han damsuger under mattan, klarar han ens över mattan? hmm... ne ne... Den kommer inte åt på tillräkligt många ställen för att jag ska slå till...

Har en Electrolux Trilobite som knatar runt här på golven när man åker hemmifrån. Sen har man nydammsuget när man kommer hem. Kan starkt rekommendera den. :tummenupp

Kia skrev:
Har en Electrolux Trilobite som knatar runt här på golven när man åker hemmifrån. Sen har man nydammsuget när man kommer hem. Kan starkt rekommendera den. :tummenupp

låna den ?? :7peta :pannkyss

Kia skrev:

Hur funkar den? Jag menar i verkligheten, klarar den av mattor? Hur tjocka?

Vart köper man en sån? Vad kostar dom ca?
Många frågor från en städtrött kille.

Denna pryl heter ju robomop och inte robovacuum så den är nog tänkt främst till att torrmoppa golven.

Men för oss som har hundar och katter är den nog helt PERFEKT! Plockar upp allt jävla damm och hundhår och dammsugan kan vila en sväng. :tummenupp

Jag har en Anna-Maria som knatar runt hemma varje onsdag.. Men det är någon form av Deluxemodell för den dammtorkar, skurar, tvättar, diskar och bäddar rent också. Om man vill så handlar och lagar den tom mat..

Rekomenderas starkt! :tummenupp

tassen skrev:

Nha e för bekväm själv. Sen har jag hört att du har så välstädat ändå?? *skratt* :7peta

Qwerty skrev:

Jaa du..den tar sig över mina mattor och trösklar så. Ja e jätte nöjd med den. Jag köpte min på Salle´ns här i Uppsala men de finns nog på de flesta stora elaffärer tror jag. Vet inte va jag betalade faktiskt....jobbade där ett tag förut så jag köpte ut den via en gammal kollega på faktura. :tungan

Biturbo skrev:
Jag har en Anna-Maria som knatar runt hemma varje onsdag.. Men det är någon form av Deluxemodell för den dammtorkar, skurar, tvättar, diskar och bäddar rent också. Om man vill så handlar och lagar den tom mat..

Rekomenderas starkt! :tummenupp

Det var en sån jag tänkte på ocskå , dom är mycket bättre på vissa saker, som t.ex det du nyss nämde. Men Anna-Maria och Linda och andra märken som finns har en tendens att bli lite gnälliga och tjatiga, tror du man kan lämna in dom på service för att få dom felen åtgärdade? eller måste man ha en tillläggsförsäkring för det?

Stefanp skrev:
Det var en sån jag tänkte på ocskå , dom är mycket bättre på vissa saker, som t.ex det du nyss nämde. Men Anna-Maria och Linda och andra märken som finns har en tendens att bli lite gnälliga och tjatiga, tror du man kan lämna in dom på service för att få dom felen åtgärdade? eller måste man ha en tillläggsförsäkring för det?

Man måste serva dessa noga och med omsorg så de fungerar . Ungefär som en Ducati.....
Det finns märkesverkstad för dessa svenska modeller också...DYYYRT..

Tilläggs försäkring, finns på olika basis, engångs eller årsbasis. Även en livstids men den är en utopi, ingen vågar ta den risken längre... :7peta

Qwerty skrev:

Tillåter mig själv att svar. Jag har en sådan också. Det kanske inte framgick så tydligt i mitt förra inlägg.

Trilobite funkar faktiskt över förväntan. Jag var väldigt skeptisk först. Jag brukade iakta hur hur den körde sin runda inledningsvis. Det enda man bör tänka på är att hålla undan så att den kommer åt lättare och se ifall den riskerar att fastna på något ställe. Den damsuger effektivare då och resultatet blir bättre.

Trilobite navigerar med hjälp av ultraljudsensorer ungefär som en fladdermus. Kör man normalprogrammet kör den först ett varv runt rummet till dess att den kommer till laddaren. Därefter kör den i en ny riktning tills dess att den stöter på ett hinder. Då kör den i ytterligare en riktning tills dess ett nytt ett hinder dyker upp. Så håller den på tills dess att den är färdig med rummet. När batteriet är slut åker den tillbaka till sin laddare för att ladda upp sig igen. Är den inte klar med damsugningen fortsätter den igen efter uppladdning. Den enda kritik jag kan komma med är hur korkad den är när den ska hitta tillbaka till laddaren. Den kör nämligen längst väggen. Det ser så jäkla dumt ut. Särskilt om laddaren bara står några meter från trilobite när det inträffar. Då kör den hela varvet runt rummet för att till slut ansluta sig till laddaren. I någon framtida modell kanske den skulle kunna lokalisera laddaren med hjälp av en sändare?

Den har inga problem med mattor. Dock bör man kanske inte låta den köra över en antik persisk matta på grund av slitagerisken. Det finns magnetlister som tillbehör som man kan sätta under mattan. Då undviker den att köra där.

Vart köper man en sådan? Skulle tro att en välsorterad affär där man brukar köpa damsugare och liknande säljer dem. Om inte annat kan de säkert beställa en åt dig. När jag fick min i present kostade den en bit över 10 000 kr. Jag tror nog de gått ner i pris sedan dess. Runt 9000 kr kanske inte är helt fel gissat? Man får många damsugare för det priset...

Stefanp skrev:

Nej nej.. Inga nöjen.. Den här modellen andvänds ICKE för påsättningar i någon ände! Det leder bara till bekymmer!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT