Inget Bragdguld till tidernas störste

Håller nog med McB

Men jag stör mig på uttalandet om att Anja P var en större konkurrent om priset än tony. Varför då?

Att speedway är världens tråkigaste motorsport gör väl inte saken bättre.

valmers skrev:
Att speedway är världens tråkigaste motorsport gör väl inte saken bättre.

Då har du tydligen aldrig varit på folkrace

speedway är ju en intensiv motorsport som är kul att titta på tycker jag i alla fall

honkiie skrev:
2005 är ju feministernas år så varför inte? Tycker det verkar vara mycket sånt på alla prisutdelningar.

Visserligen, men jag betvivlar att SvD sätter så stor vikt vid att vara politiskt korrekta i utdelandet av bragdguldet. Cynisk är jag, men inte så cynisk.

Chris Ash skrev:
Det stämmer och såvitt jag vet så ska det till något exceptionellt för att få priset två gånger.
Jepp, dessutom tycker jag att Tony Rikardsson är överskattad.

Kolla istället på t.ex. Anders Eriksson som vunnit VM-guld sju gånger i enduro.

juha01 skrev:
Konkuransen i speedway är ju inte den största i världen. Ungefär som champ car och F1 liksom. Visst är champ car förarna duktiga, men F1 är liksom högsta divisionen. Kajsa skulle inte heller fått priset för den delen.

Men det värsta med detta är att oavsett vilken motorsport Tony hade tävlat i så hade han inte fått nåt pris. Det kommer inte att ske i peter jidhes sportsverige.
Man ser det tydligt i tv-bevakningen av sporten i sverige. Svenska rallyt har 300 000åskådare under den helgen. Dom får en timme tv-tid, med hasse svens som springer i skogen och filmar brasor och folk som grillar korv. "Det här rallyt körs på snö och is. Då har förarna dubbar i däcken som hjälper till att hålla bilen på vägen" NO SHIT!

Tänk er en fotbollskväll med samma nivå på kommentarerna... "Det gäller alltså att sparka in bollen i buren så många gånger som möjligt på 90 minuter".

Handboll.. Vem ser på det live? Ja, när jag var på en match här i stan så var det väl knappa tusentalet i scandinavium. Inget ont mot handbollen, men proportionerna tv-tid/kontra tittare stämmer sådär...

Vi ska inte ens nämna Sörenstams tv-tid.

Ursäkta trådstölden, men man surnar ju till.

Sådär. Nu får jag äta upp mina egna ord!

Rickardsson plockade hem två priser på idrottsgalan. Bäste manlige idrottare och jerringpriset! :tummenupp

Det är trots allt kul att ha fel ibland.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back