gixxer_chrille
Sugen på att köra hoj igen
Jag har hjälpt brorsan med kedje samt drevbyte fram o bak. När jag skruvade loss kåpan som var ivägen för framdrevet så lossnade en metall stång loss på ca 10 cm, jaha tänkte jag då men inte så mycket mer sen eftersom jag hade ett tyngre problem att ta itu med just då nämligen framdrevet. Sen när den nya kedjan + dreven var fixade så kom jag på att den metall stången hade med kopplingen att göra. Jag stoppade tillbaka den där den skulle vara i ett litet hål i motorn, när sen kåpan väl var på plats så tog kopplings handtaget inget förrän jag drog in den till max, då justerade jag vajern vid kåpan så att kopplings handtaget kändes normalt hård hela vägen. När jag startade motorn och skulle lägga den i växeln med koppling så dog motorn samtidigt kändes det som inte kopplingen gjorde ett smack, hjulet hängde fritt i luften då hojjen står på depå stöd. Vi har justerat ett otal massa ggr utan att det har hjälpt nått. Sen plockade jag ner samma kåpa på min Gixx, tog ut stången och satte den på plats och den funkade bra efteråt.
Brorsans hoj är en GSX-R 600 årsmod. 98. Är det någon här som vet va felet kan vara? Är det så att man inte kan fatta nåt av det jag har skrivit så fixar jag bilder o lägger ut på forumet i morgon.
Brorsans hoj är en GSX-R 600 årsmod. 98. Är det någon här som vet va felet kan vara? Är det så att man inte kan fatta nåt av det jag har skrivit så fixar jag bilder o lägger ut på forumet i morgon.