Ingen körning på Tuvängen denna säsong (2011)

Tråkigt som tusan.
Rörken är nästan 2 timmar bort. Lite mycket för mig en Måndagkväll.
Järfälla blir säkert knökfullt, värre än innan.

Jag älskade de tidiga mornarna på Tuvis. Sitta o småfisa i morgonsolen ett par timmar, för att sen åka vidare.

Inte för att jag brukar köra, men jag är ofta och tittar, vilket är lagom läskigt för mig.

Tråkigt som tusan.
Rörken är nästan 2 timmar bort. Lite mycket för mig en Måndagkväll.
Järfälla blir säkert knökfullt, värre än innan.

Jag älskade de tidiga mornarna på Tuvis. Sitta o småfisa i morgonsolen ett par timmar, för att sen åka vidare.

Inte för att jag brukar köra, men jag är ofta och tittar, vilket är lagom läskigt för mig.

Håller med, och man hade hela dagen kvar att spendera med familj/vänner efter Tuvis så ingen kunde gnälla. 2 timmar för att kanske få plats känns däremot lite sådär.

Gissar att dom som äger Tuvängen blev lite giriga när dom insåg hur många som kom och körde på Knixkurserna.

Trist är det oavsett anledning. Personligen får det bli en paus 2011 då jag inte kommer orka ta mig till varken Rörken eller Järfälla.

Jäkligt trist, hoppas det löser sig till nästa år.

Jaja, bara göra det bästa av situationen och försöka komma iväg till de andra banorna så mycket det går.

Jag har faktiskt inte kört knix ännu, var fullsketen med jobb förra säsongen så jag hann bara dit och kolla ett flertal ggr.
Planen var att köra den här säsongen, men jag vetefasen om det är värt huvudvärken.
E-Tuna kanske är värt att prova så man får en liten sightseeing tur på småvägar på köpet :)

Man kan ju hoppas på att någon av klubbarna styr upp nåt. BMW-klubben körde ju nån gång 2010 iaf..

lätt lägga en hunka till

+1 på det.Om vi snackar gammal hederlig svensk Ceviankapitalism
så ligger väl idealpriset på nivån som ger exakt 0 hojåkare i kö? :rolleyes:
Det vill säga ett bra bit upp från dagen Ullaredsnivå?

Fortfarande tråkigt dock.

Undrar vad det skulle kosta att hyra baneländet privat en heldag?

Vi skulle väl kunna bli ett litet gäng antar jag?

/E

+1 på det.Om vi snackar gammal hederlig svensk Ceviankapitalism
så ligger väl idealpriset på nivån som ger exakt 0 hojåkare i kö? :rolleyes:
Det vill säga ett bra bit upp från dagen Ullaredsnivå?

Fortfarande tråkigt dock.

Undrar vad det skulle kosta att hyra baneländet privat en heldag?

Vi skulle väl kunna bli ett litet gäng antar jag?

/E

Men precis! Ett pris som gör att man kan komma punktligt och fortfarande få plats vore perfekt.

Närheten till Finstan gör ju att det är värt att betala.

Shit vad trist. Får satsa på att övernatta vid Järfälla då. Gnessa ett par timmar till rörken på motard lär man inte göra varje vecka.

Om vi snackar gammal hederlig svensk Ceviankapitalism så ligger väl idealpriset på nivån som ger exakt 0 hojåkare i kö? :rolleyes:

SMC provade väl det på rörken förra året? Höjde med en hundring (till samma pris som tuvis dvs) och de gick från att ha haft timmars kö året innan till att inte lyckas fylla upp alla platser. Så troligtvis ligger "idealpriset" där nånstans.

SMC provade väl det på rörken förra året? Höjde med en hundring (till samma pris som tuvis dvs) och de gick från att ha haft timmars kö året innan till att inte lyckas fylla upp alla platser. Så troligtvis ligger "idealpriset" där nånstans.

Frågan är om inte det också berodde på att man började köra på Järfälla. Många som pendlade från Sthlm till Rörken i princip varje Måndag körde Järfälla istället. (jag bl a).

Skulle också kunna betala lite mer.
Hörde nåt rykte förra året om att man kan hyra banan själv också per timme. Kanske ska ta och kolla upp om det går för någon enstaka körning iaf.

Om pengar är problemet så är det väl bara att höja avgiften? Jag skulle lätt lägga en hunka till för att få köra i alla fall.

Som jag sagt tidigare tänker vi inte gå in på exakt vad som sagts och förhandlats eftersom det inte bara är SMC Stockholm som är del i detta. SKRC måste tänka långsiktigt och tyvärr har KNIX-kurserna på just Tuvängen just nu ingen plats i de planerna.

Tittar man på SMC Stockholms egna mål så är ett av dem att göra våra utbildningar tillgängliga för så många som möjligt. Tittar vi då rent statistiskt på hur många som har mindre än 10 km till Tuvängen och till Järfälla så är det nästan 3 gånger fler medlemmar runt den senare.

Vi tycker i SMC Stockholm att det är jättetråkigt att vi inte kan erbjuda några Knix-körningar i vår södra del. Men vi har inte gett upp hoppet ännu.

Faan va trist om det inte blir några körningar på Tuvvis i år ..

klart roligaste knixen enligt mig , jahapp då blir det säkerligen ingen knix 2011 för oss , jääääla skiiiit :mad:

Detta måste ni lösa , som sagt en hundring till skulle inte spela nån roll tror jag , det är värdefull utbildning som missas nu av många tror ja :näsblod

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti