Ingen körning på Tuvängen denna säsong (2011)

Tittar man på SMC Stockholms egna mål så är ett av dem att göra våra utbildningar tillgängliga för så många som möjligt. Tittar vi då rent statistiskt på hur många som har mindre än 10 km till Tuvängen och till Järfälla så är det nästan 3 gånger fler medlemmar runt den senare.

Vi tycker i SMC Stockholm att det är jättetråkigt att vi inte kan erbjuda några Knix-körningar i vår södra del. Men vi har inte gett upp hoppet ännu.

Jag ser inte relevansen i tillgänglighetsargumentet om körningarna på Tuvis varit fulla varje tillfälle.

Om pengar är problemet så är det väl bara att höja avgiften? Jag skulle lätt lägga en hunka till för att få köra i alla fall.

Samma här,, körde åtminstone 20 knix-tillfällen förra säsongen (inte alla på Tuvis) så jag skulle lätt lägga nån hundring extra för att kunna köra där..

Jag hoppas att man sett över möjligheten för enstaka körningar även om ett avtal för regelbundna körningar inte gått att få till.

Tror att man utan problem skulle kunna fylla upp enstaka tillfällen även om det kostar nån hundring mer.

Men men, får gräva hålet i plånboken ännu djupare och köra Arlanda mer i år :yoparty

/I'm gonna build my own gokart-track with blackjacks and hookers!

edit: ska väl tillägga att jag egentligen har fullt förtroende för att SMC försökt ro detta i land men man blir lite ledsen i ögat av såna här news..

Last edited:
Jag ser inte relevansen i tillgänglighetsargumentet om körningarna på Tuvis varit fulla varje tillfälle.

Nej, i sak har du rätt. Och samtidigt fel. Fel eftersom Tuvängen inte var full varje tillfälle.

Men som jag skrivit ett antal gånger. Det handlar inte primärt om ett par hundralappar hit eller dit på en deltagaravgift. Det är helt andra bakomliggande saker som vi inte kommer att redovisa i detalj.

MEN... för att vara krass så är det bästa sättet att få tillbaka SMC till Tuvängen att bli aktiv medlem i SKRC, ställa upp som funktionärer på deras tävlingar och göra er röst hörd i den klubben.

Det känns som det är dax för Smc att bygga en egen liten bana i sthlm`s området så kanske det blir lite ordning på det hela .

Arlanda tt iall ära men den är på tok för dyr som det är nu ..ialf tycker jag med flera det .

Skulle vara kul om det blev nått billigare alternativ på Att , typ 500-700kr kan man tycka då ..

Det känns som det är dax för Smc att bygga en egen liten bana i sthlm`s området så kanske det blir lite ordning på det hela .

Arlanda tt iall ära men den är på tok för dyr som det är nu ..ialf tycker jag med flera det .

Skulle vara kul om det blev nått billigare alternativ på Att , typ 500-700kr kan man tycka då ..

Jo, för mark är ju så billigt i 08-området. :va
Det kostar för att banhyran är så hög, enkel matematik.

ska du köra bland diken,träd och dessutom övergångsställen så är Bulten gratis! som är även öppen 24/7

Har du ens kört på ATT? :va

Last edited:
aldrig kört hoj på järfälla, men de är en kul kartbana iaf :)

räcker nog med att jag varit där själv och kollat på banan, hurrså?

Tydligen inte.
Har själv kört där i två dagar och kände aldrig av att det skulle vara osäkert pga diken eller träd... och ingen annan heller av de typ 60st deltagare som körde den helgen.

Men tänker inte sitta här och försvara eller försöka ändra ditt intryck, rekommenderar istället att köra där... för min del är det en riktigt rolig övningsplats som är otroligt teknisk så man får träna teknik precis hela tiden.
Tänk bara att den är lika lång som Gelleråsen men har dubbelt så många kurvor. :tummenupp

Tänk bara att den är lika lång som Gelleråsen men har dubbelt så många kurvor. :tummenupp

Och när Gelleråsen ändå är på jämförelsetapeten så kan man ju innan man hetsar upp sig för mkt över priset på Arlanda försöka komma ihåg att kör man på Arlanda så är det i princip inga merkostnader som t ex transport och boende.

Jag kommer inte sluta åka till de andra banorna varken pg a gokartbanor eller Arlanda, men för mig som inte har några direkta ambitioner utöver att ha kul och bli allmänt bättre så är det guld med nånting på hemmaplan.

Det är skillnad på dyrt och mycket pengar.

Upplyftande nyheter såhär i väntans tider! Hoppas försäkringspremierna på sporthojar ökar lite till i år också

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra