Ingen körning på Tuvängen denna säsong (2011)

Jävla skit! :huvet

Vad skilde?

/e

Tråkigt med Tuvängen men bra att det ändå finns en hel del tider i Stockholms området.

För jäkla tråkigt..

Tror jag har någon sorts hatkärlek till de där tidiga Lördagarna.. jag avskyr verkligen att gå upp tidigt, särskilt när jag är ledig.. men när man kom dit strax före 7 med kudden kvar i ansiktet och solen började titta fram och folk droppar in allt eftersom..

Oslagbart..

Rörken och Järfälla är okej, men Tuvis var den som passade mig bäst personligen och låg närmast.. så igen, riktigt trist.

Håller alla tummar att det blir något där i framtiden.

edit: sen hoppas man att det inte föll på någon ekonomisk detalj som kunde ha lösts med någon hundring extra för körningen. Känns som att det inte var någon brist på folk som ville köra iaf.

Arghh! Nooo! Vafan jag som hade så nära till Tuvis :(
Tråkigt att det inte gick att komma överens.
Antar att trycket kommer bli jävulskt hårt på Järfälla nu.

Så med andra ord ännu svårare att komma med i grupperna i Järfälla då det blir ännu mer intresse runt järfällabanan. Nu måste man sova över dagen innan utanför grindarna för att garanterat veta att man kommer med.

Att Järfälla var populärt i fjol råder det väll ingen tvekan om!:)

I år kommer dock kurserna på Arlandabanan och Gröndal vara på samma dag som Järfälla ibland, detta kan ev. komma att lätta på trycket lite på Järfälla -om man får spekulera lite. ;-)

Om man kan komma lös på måndagarna finns ju även Rörken, där var det inte alls lika fullt i fjol som tidigare efter det att Järfällakurserna startade. På söndagar kommer det dock "bara" hållas specialkurser där i år -se schemat.
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=635

Hälsningar
Hoke

Så med andra ord ännu svårare att komma med i grupperna i Järfälla då det blir ännu mer intresse runt järfällabanan. Nu måste man sova över dagen innan utanför grindarna för att garanterat veta att man kommer med.

Jävla skit! :huvet

Vad skilde?

/e

Ganska mycket men av hänsyn till förhandlingspart och med ett stort hopp om att kunna komma tillbaka inom en inte allt för lång framtid så kommer SMC Stockholm inte att gå ut med mer detaljerad information än vad vi redan gjort.

SKRC har tittat på sina behov och krav och tyvärr hade vi ingen möjlighet att matcha de kraven. SMC Stockholm har full respekt och förståelse för SKRCs beslut.

Ove Lindström
kassör SMC Stockholm

Arghh! Nooo! Vafan jag som hade så nära till Tuvis :(
Tråkigt att det inte gick att komma överens.
Antar att trycket kommer bli jävulskt hårt på Järfälla nu.

Vi försöker lätta på det trycket genom att köra på Järfälla så ofta vi bara kan. Vi tittar även på andra lösningar och jag kan varmt rekommendera att man tar en tur till Gröndalsbanan också.

Last edited:
Om någon SMC-representant kanske kan svara på denna frågan vore jag glad:

Är uthyrning av banorna subventionerat av centralorganisationen eller är det bara intäkter från dagskassan som täcker banhyra, instruktörer och vad som kan tillkomma?

Vi försöker lätta på det trycket genom att köra på Järfälla så ofta vi bara kan. Vi tittar även på andra lösningar och jag kan varmt rekommendera att man tar en tur till Gröndalsbanan också.

Kollade lite på bilder från gröndalsbanan och det ser onekligen bra ut, kanske värt en timmes tripp :)

Lime är rätt person att svara på detta som kassör, men budgeterna på Knix-kurserna är normalt på distriktnivå och önskemålet från distriktsstyrelserna brukar vara att kurserna/verksamheten skall vara självbärande ekonomiskt.

SMC har ju inga egna banor att hyra ut, men hyr in sig på andras banor för sina kurser och mig veterligen utgår normalt ingen ersättning från SMC-Riks som är direkt kopplad till Knix-verksamheten på distriktsnivå(vad jag sett i budgeterna iaf).

Hälsningar
Hoke
Järfällagruppen

Om någon SMC-representant kanske kan svara på denna frågan vore jag glad:

Är uthyrning av banorna subventionerat av centralorganisationen eller är det bara intäkter från dagskassan som täcker banhyra, instruktörer och vad som kan tillkomma?

Nej!

Så tråkigt.

Men då får man väl dra sig till Eskilstuna då. Eller Järfälla.

Attans också. Då får det bli Rörken måndagar istället. Tur man jobbar rätt sida stan :)

Skööönt! Va på tiden!
Slipper man höra från alla som gråter efter ha kastat hojen i asfalten...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph