Ingen gnista

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Nehe! Nu har jag problem med första tändhatt eller nått.

Jag har haft problem dem senaste två dagarna med att första cylindern inte tänder (kallt avgasrör). Så nu tänkte ja se vad som är fel. Först å främst drog jag ur tändhatten för första cylindern som ej tänder. Jag höll i hatten medan jag startade hojjen, det innebar gnistor i händerna då jag hade både olja på mina händer och tändhatt. Så gnista finns ju på sätt o vis. Sen tog jag ur tändstift å satte i tändhatten, då fick jag mig ingen gnista.

Slutledningsförmågan jag har, säger mig då att tändstiftet är kajk.
Denna slutsats drar jag då tändstiftet först var väldans oljigt. Jag torkade av och använde bensin för å få bort allt kajk.

noll gnista.

Jag kör just stunts så det har varit mycket olja i luftburken som runnit ner i förgasaren .. å sen vidare till det tändstiftet.

help?

För att testa kan du ju skifta stift med nån annan cylle och se om felet hänger med.

testade med annat stift jag hade liggandes (då det är så svårt å få ur stiften ur motorn... ). Då fick jag gnista. Fick noll gnista när jag sedan gick tillbaka till det gamla.

tack iaf för svar! ska köpa nytt imorn då.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back