Nehe! Nu har jag problem med första tändhatt eller nått.
Jag har haft problem dem senaste två dagarna med att första cylindern inte tänder (kallt avgasrör). Så nu tänkte ja se vad som är fel. Först å främst drog jag ur tändhatten för första cylindern som ej tänder. Jag höll i hatten medan jag startade hojjen, det innebar gnistor i händerna då jag hade både olja på mina händer och tändhatt. Så gnista finns ju på sätt o vis. Sen tog jag ur tändstift å satte i tändhatten, då fick jag mig ingen gnista.
Slutledningsförmågan jag har, säger mig då att tändstiftet är kajk.
Denna slutsats drar jag då tändstiftet först var väldans oljigt. Jag torkade av och använde bensin för å få bort allt kajk.
noll gnista.
Jag kör just stunts så det har varit mycket olja i luftburken som runnit ner i förgasaren .. å sen vidare till det tändstiftet.
help?
Jag har haft problem dem senaste två dagarna med att första cylindern inte tänder (kallt avgasrör). Så nu tänkte ja se vad som är fel. Först å främst drog jag ur tändhatten för första cylindern som ej tänder. Jag höll i hatten medan jag startade hojjen, det innebar gnistor i händerna då jag hade både olja på mina händer och tändhatt. Så gnista finns ju på sätt o vis. Sen tog jag ur tändstift å satte i tändhatten, då fick jag mig ingen gnista.
Slutledningsförmågan jag har, säger mig då att tändstiftet är kajk.
Denna slutsats drar jag då tändstiftet först var väldans oljigt. Jag torkade av och använde bensin för å få bort allt kajk.
noll gnista.
Jag kör just stunts så det har varit mycket olja i luftburken som runnit ner i förgasaren .. å sen vidare till det tändstiftet.
help?