Ingen gnista

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nehe! Nu har jag problem med första tändhatt eller nått.

Jag har haft problem dem senaste två dagarna med att första cylindern inte tänder (kallt avgasrör). Så nu tänkte ja se vad som är fel. Först å främst drog jag ur tändhatten för första cylindern som ej tänder. Jag höll i hatten medan jag startade hojjen, det innebar gnistor i händerna då jag hade både olja på mina händer och tändhatt. Så gnista finns ju på sätt o vis. Sen tog jag ur tändstift å satte i tändhatten, då fick jag mig ingen gnista.

Slutledningsförmågan jag har, säger mig då att tändstiftet är kajk.
Denna slutsats drar jag då tändstiftet först var väldans oljigt. Jag torkade av och använde bensin för å få bort allt kajk.

noll gnista.

Jag kör just stunts så det har varit mycket olja i luftburken som runnit ner i förgasaren .. å sen vidare till det tändstiftet.

help?
 
För att testa kan du ju skifta stift med nån annan cylle och se om felet hänger med.
 
testade med annat stift jag hade liggandes (då det är så svårt å få ur stiften ur motorn... ). Då fick jag gnista. Fick noll gnista när jag sedan gick tillbaka till det gamla.

tack iaf för svar! ska köpa nytt imorn då.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top