Om jag inte är helt senil nu så finns det dels en ignition-säkring på 10 ampere och dels huvudsäkringen på 30 ampere. Kollat båda?
Funkar startmotorn?
Ok, du hade tydligen polat kablarna fel..
(OT: sista gången, inte "senaste", man lär sig, jag gjorde det, vilket var på en bil exploderade batteriet

..)
Om du har provat återstoden, allt annat fungerar börjar det ju bra.
Då har du, som sagts, felet i tändsystemet. Kan ju bara hoppas att styrmodulen överlevt. Är den bra konstruerad ska det i den finnas en skyddsdiod för nån krona som förhindrar katastrofer vid ev felpolning..
Har du två tändspolar och fyra cyl så gnistrar det friskt i fel cyl vid fel tillfälle.
Givaren vid svänghjulet kan vara ett hallelement eller ofta bara en pigg på svänghjulet och en simpel spole som det induceras en spänning i när piggen passerar.
Resistansen i spolarna brukar finnas angiven i rep manualen (100-300ohm).
Jag skulle börja med att plocka ur två stift, (olika tändspolar!) kör startmotorn och se om nåt händer på stiften..
Gnistan har ju lättare att passera gapet i atmosfärstryck än i cylinderns övertryck ..