Ingen fönstershopping för racers

Gustav O skrev:
2480272 Honda Racing Corporation

Yep. Och ALLA Hondas ingenjörer går igenom där under en period i sin anställning, vare sig de är gathojskonstruktörer eller på bilsidan!
Snacka om lärlingsplats!

Bikerbitch skrev:
2480282 Ah tack, inte häftigare än så alltså :)

Vaddå inte häftigare!

It´s the mightyest there is! ;)

Last edited:
sandstream skrev:
2480241 Säg som det är, det där är din stab av mekaniker som behövs för en kvällsträning :D
Det är många som vill hjälpa till eller bara kolla lite, det är ett som är säkert. Folk med helt nya "gatsoffor" (TM) får inte många blickar på sig i jämförelse och då har jag inte ens startat den. :D Kombinationen av att vara novis på racers och ett stort intresse från folk är dock inte helt lyckad, det är betydligt mer att tänka på innan man kommer ut på framförallt första passet för dagen men även inför varje pass så man måste fokusera lite på sitt eget och inte vara så trevlig som jag annars är. :tomten Jag hoppas att detta blir rutin också så att man faktiskt kan preppa hojen och prata med folk samtidigt någon gång utan att allt blir fel. :näsblod Vad folk egentligen tänker när de står där vet jag inte, jag bara antar att de är lika entusiastiska som jag. :D

Peppar peppar så har jag faktiskt kört alla fyra träningar sedan jag köpte den. Jag har inte kört lika mycket som med Kawan per träning men det beror mest på orutin.

Lite mycket OT nu. Är det ingen som har lite julklappar på önskelistan? :tomten

sandstream skrev:
2480241 Säg som det är, det där är din stab av mekaniker som behövs för en kvällsträning :D
Åh nej, det är bara Peter som inviger några storögda besökare i tvåtakteriets hemligheter.

Bifogat

• sanningen.jpg
    sanningen.jpg
    61.4 KB · Visningar: 205
Teddy skrev:
2480372 Åh nej, det är bara Peter som inviger några storögda besökare i tvåtakteriets hemligheter.
:tungan :yoparty

Neutral skrev:
2480369
Peppar peppar så har jag faktiskt kört alla fyra träningar sedan jag köpte den. Jag har inte kört lika mycket som med Kawan per träning men det beror mest på orutin.
Hittade du felet senast?

Last edited:
valmers skrev:
2480405 Ja, han kom fram till att det var en tvåtaktare. Det ska vara så.
Alla som varit inblandade i Team Bajamajjaracing, EMR etc ska nog hålla tyst när det gäller motorcyklar och mekning.

Gustav O skrev:
2480397 Hittade du felet senast?
Det senaste är att jag tappade mellanregistret när jag höjde nålarna. Förut drog den jämt och fint från 8 men nu tvekade den mellan 8-10 och sedan kom allt på en gång, inte direkt lättkört. Finns en annan serie nålar med halvsteg att köpa, enligt HRC ska man byta nålar varje år i alla fall.

valmers skrev:
2480405 Ja, han kom fram till att det var en tvåtaktare. Det ska vara så.
Som jag sade så är det stort intresse från folk, de kan helt enkelt inte hålla sig borta, alla vill egentligen ha en GP-maskin. :D

Last edited:
Jag antar att urket kommer från befarat mekande. Men det är lättmekat och belöningen är oslagbar. Det vackraste ljud jag någonsin hört var i Karlskoga när Team Nordgren varmkörde Dobrichs Aprilia. Den sjöng så vasst och rappt som ingenting annat. :kär Om den var en kirurgskalpell så är min hoj bara en morakniv och jag ska ägna resten av mitt liv till att tuna min hoj att bli så vass. Fast lite nöjd är man ju redan, fyrtaktare är ju bara som brevknivar i jämförelse. :tungan

Jonte VSB R-T skrev:
2480448 Jo visst skulle det vara kul. Men.... urk!
Hur kan du säga att det är urk innan du har provat?
Visst får man skruva en del men det blir vad man gör det till. Jag har lärt mig så oerhört mycket om min hoj sedan jag köpte den så det är en positiv bonus.

Neutral skrev:
2482493 Jag antar att urket kommer från befarat mekande. Men det är lättmekat och belöningen är oslagbar. Det vackraste ljud jag någonsin hört var i Karlskoga när Team Nordgren varmkörde Dobrichs Aprilia. Den sjöng så vasst och rappt som ingenting annat. :kär Om den var en kirurgskalpell så är min hoj bara en morakniv och jag ska ägna resten av mitt liv till att tuna min hoj att bli så vass. Fast lite nöjd är man ju redan, fyrtaktare är ju bara som brevknivar i jämförelse. :tungan
En del vill ha pyttipanna medan andra gillar Biff Rydberg.

Last edited:
Klart det skulle var kul att prova. Och helt klart är ju att det blir mer krångel.

Men ljudet tycker jag mest är jobbigt

Jonte VSB R-T skrev:
2484007 Klart det skulle var kul att prova. Och helt klart är ju att det blir mer krångel.

Men ljudet tycker jag mest är jobbigt
Ljudet är fantastiskt, åtminstone när man sitter på hojen. :)
Det blir inte krångligare än vad man gör det.

Teddy skrev:
2477742 Nu när säsongen är det dags för att börja fönstershoppa. En tid av stillhet, glädje och frid då vi alla kan drömma oss bort till en bättre värld, en värld där vi tid i överflöd, pengar att göra av med och många 250 racers till salu att vraka och välja mellan. Men det är något som inte stämmer. Alltså förutom det att jag inte har någon tid eller några pengar. Var är hojarna? Inte en enda begagnatannons så långt ögat når. Inget att drägla över. Inte ens ett sönderkört vrak i Norge. Inte ingenting.
Har man pengarna så finns det ju en del fint att köpa. Den här tex.
http://www.watz-racing.com/tillsalu.htm

Gustav O skrev:
2485371 Säg att du känner Torkel så kanske du kan få rabatt.
På tal om Front Row Torkel så är hans SP väldigt billig nu. Ryktas om att en specialbyggd Honda RS125R Torkel Edition ska husera den väldige Torkel. Kanske blir Torkel proffs och anländer till banorna iförd kostym nästa år för att serveras varmkörd racer. :)

Neutral skrev:
2486997 På tal om Front Row Torkel så är hans SP väldigt billig nu. Ryktas om att en specialbyggd Honda RS125R Torkel Edition ska husera den väldige Torkel. Kanske blir Torkel proffs och anländer till banorna iförd kostym nästa år för att serveras varmkörd racer. :)

Tommy Sköld styrde den sist, så jag vet inte hur tillgänglig den är för "pool-Torkel" :)

/J

Jörgen #31 skrev:
2487226 Tommy Sköld styrde den sist, så jag vet inte hur tillgänglig den är för "pool-Torkel" :)

/J
Sköld kommer inte att köpa just det exemplaret då den inte går in i standardcupen nästa år. Tommy har bara hyrt den för en träning i tisdags på Sviestad och så Falken då.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT