lorkan
Bannad
Ingen kul dag idag, ser ut som att jag kommer behöva betala en avgift till trafikförsäkringsfonden för att VV har antingen tekniska fel eller fel på sina kontrollnummer.
I fredags gick min försäkring ner på garageförsäkring, eftersom den ändå är krockad och står hos Honda så känns det inte lönt att betala en ny halvförsäkringspremie. Samma dag, något senare, skulle jag ställa av hojen hos Vägverket. Detta gjorde jag via telefon och det sker helt automatiskt. När jag har knappat in allting uppger rösten i luren att skrapkoden är felaktig. Jag försöker X-antal gånger till men nix, det fungerar inte. VVs kundtjänst har stängt för dagen och dessutom hela helgen. Hojen är nu i trafik men utan trafikförsäkring, vilket inte känns något vidare. Igår, när VVs kundtjänst hade öppnat igen, hade jag inte tillgång till telefon&uppgifter förrän efter deras stängningstid, så först idag fick jag äntligen kontakt med en riktig människa på VV. Hon avaktiverar skrapkoden så att jag kan ställa av hojen utan den, men säger också att VV inte ersätter någonting. Hon sa att jag kunde maila om det här till dom, vilket jag också kommer att göra, men det känns redan hopplöst.
Vad tror ni? Ska jag bara le och betala till försäkringsfonden, som antagligen kommer skicka/redan har skickat en inbetalning, trots att det är VV som har gett mig en felaktig skrapkod/har fel på sin webbsajt? Känns förjävligt att jag ska behöva betala för att dom inte har ordning på sina prylar.
I fredags gick min försäkring ner på garageförsäkring, eftersom den ändå är krockad och står hos Honda så känns det inte lönt att betala en ny halvförsäkringspremie. Samma dag, något senare, skulle jag ställa av hojen hos Vägverket. Detta gjorde jag via telefon och det sker helt automatiskt. När jag har knappat in allting uppger rösten i luren att skrapkoden är felaktig. Jag försöker X-antal gånger till men nix, det fungerar inte. VVs kundtjänst har stängt för dagen och dessutom hela helgen. Hojen är nu i trafik men utan trafikförsäkring, vilket inte känns något vidare. Igår, när VVs kundtjänst hade öppnat igen, hade jag inte tillgång till telefon&uppgifter förrän efter deras stängningstid, så först idag fick jag äntligen kontakt med en riktig människa på VV. Hon avaktiverar skrapkoden så att jag kan ställa av hojen utan den, men säger också att VV inte ersätter någonting. Hon sa att jag kunde maila om det här till dom, vilket jag också kommer att göra, men det känns redan hopplöst.
Vad tror ni? Ska jag bara le och betala till försäkringsfonden, som antagligen kommer skicka/redan har skickat en inbetalning, trots att det är VV som har gett mig en felaktig skrapkod/har fel på sin webbsajt? Känns förjävligt att jag ska behöva betala för att dom inte har ordning på sina prylar.