Ingen chans mot VV?

Fakkverk skrev:
2600620 Det är en lägre premie än jag fick i örat när jag ringde några försäkringsbolag ang. en Ducati 749. Helårsförsäkra via TFF! :yoparty

Way fucki´n bizzare...

Det är ingen premie, det är en avgift, därför den är så hög. Dagsdebiteringen om 195,85 kr stämmer, det har varit det beloppet sedan april i år.

Har det löst sig förresten?

Maria1980 skrev:
2602728 Det är ingen premie, det är en avgift, därför den är så hög. Dagsdebiteringen om 195,85 kr stämmer, det har varit det beloppet sedan april i år.

Har det löst sig förresten?

Fel av mig, naturligtvis är det ingen premie. Det förvånar mig dock att försäkringsbolagen ger mig premier som är högre än TFF:s avgift utslaget per dag.
Bättre då att helt enkelt inte erbjuda MC-försäkringar överhuvudtaget.

Finns kanske någon paragraf i den där tjocka
boken som reglerar detta, vad vet jag.

Har inte köpt någon 749:a men kollade av ren nyfikenhet upp premien då det är en hoj jag gärna skulle äga. Ser dock ut som det blir SL:en ytterligare ett år då jag betalar 6.600:- hel/hel för den.

För den som läser detta och är sugen på en fin Ducati av den "gamla" skolan så är den till salu, titta in i mitt garage för info, bilder och pris!

Fakkverk skrev:
2602842 Fel av mig, naturligtvis är det ingen premie. Det förvånar mig dock att försäkringsbolagen ger mig premier som är högre än TFF:s avgift utslaget per dag.
Bättre då att helt enkelt inte erbjuda MC-försäkringar överhuvudtaget.

Finns kanske någon paragraf i den där tjocka
boken som reglerar detta, vad vet jag.

Har inte köpt någon 749:a men kollade av ren nyfikenhet upp premien då det är en hoj jag gärna skulle äga. Ser dock ut som det blir SL:en ytterligare ett år då jag betalar 6.600:- hel/hel för den.

För den som läser detta och är sugen på en fin Ducati av den "gamla" skolan så är den till salu, titta in i mitt garage för info, bilder och pris!

Anledningen till att du fick en så hög premie föreslagen av ditt försäkringsbolag är för att dem inte får neka dig att teckna en försäkring, men dem kan sätta ett sådant pris att du "hellre" vänder dig till ett annat bolag... Det är så dyra & omfattande olyckor på motorcyklar så bolagen vill ju helst inte försäkra dig så att säga.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti