Ingen bordell om FI får bestämma

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
http://aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,66068543_852__,00.html

FI rasar mot bordellplaner i VM
Feministiskt initiativ (FI) protesterar mot planerna på att bygga en bordell i närheten av VM-stadion i Berlin till fotbolls-VM nästa år, rapporterar TT.

”Jag är chockad. Det sista världen och fotbollen behöver är ännu en koppling mellan sport, sexism och förtryck av kvinnor”, skriver Sofia Karlsson, talesperson för FI, i ett pressmeddelande. Hon citerar en advokat för den investeringsfirma som ska bygga bordellen och som sagt att fotboll och sex matchar varandra extremt bra.

Å nej, nu kommer F! använda all sin makt för att sätta stopp för ze dzörmanz bordellplaner! Vad ska vi göra?! :skrämd

Långa farbron skrev:
Det är väl uppenbart att dom aldrig varit i Berlin.
Eller kollat fotboll.
Sverige klarade ju sig bra -94, spelarna var ju inte frustrerade för dom hade fått mysa med sina fruar/flickvänner.
de spelare som inte har frur7flickvänner kommer ju bli frustrerade om dom inte får släppa på trycket. Bygg en bordell nära fotbollsstadion så slipper killarna behöva åka så långt för att få sig ett nyp.

JoJoman skrev:
Eller kollat fotboll.
Sverige klarade ju sig bra -94, spelarna var ju inte frustrerade för dom hade fått mysa med sina fruar/flickvänner.
de spelare som inte har frur7flickvänner kommer ju bli frustrerade om dom inte får släppa på trycket. Bygg en bordell nära fotbollsstadion så slipper killarna behöva åka så långt för att få sig ett nyp.

Sen är det ju dessutom lagligt men prostution i tyskland så det är ju bara att få dom att ändra lagen.

F! har tänkt till igen......

Last edited:
honkiie skrev:
Tycker ni prostitution borde vara lagligt då?

Det är lagligt i Sverige. Att betala för att göka är däremot olagligt.

I Tyskland är det dock lagligt så allt FI behöver göra är ju att ringa och be dem ändra lagarna. Lätt som en plätt.

Edit: Om jag inte missminner mig var det samma gnäll under OS i Aten när grekerna skulle fixa lite nya Bordeller.

Last edited:
Pyton skrev:
Det är lagligt i Sverige. Att betala för att göka är däremot olagligt.

I Tyskland är det dock lagligt så allt FI behöver göra är ju att ringa och be dem ändra lagarna. Lätt som en plätt.

Edit: Om jag inte missminner mig var det samma gnäll under OS i Aten när grekerna skulle fixa lite nya Bordeller.

Bordeller är inte lagligt däremot. FI lär ju inte få Tyskland att förbjuda bordeller o prostitution men det betyder ju inte att de ska hålla käften.

Förstår inte hur någon kan tycka att prostitution är bra på något sätt, jag skulle vilja se ett levande exempel på en hora som faktiskt inte hellre skulle vilja göra nåt annat. Det är annars inte svårt att hitta exempel på prostituerade som missbrukar eller har allmänt knasiga levnadsförhållanden.

Coola Ola skrev:
Förstår inte hur någon kan tycka att prostitution är bra på något sätt, jag skulle vilja se ett levande exempel på en hora som faktiskt inte hellre skulle vilja göra nåt annat.

Du, det gäller säkert för en massa arbeten.

Allt förvärvsarbete är prostitution, vi hyr bara ut olika delar av våra kroppar till olika syften.

GuW skrev:
Allt förvärvsarbete är prostitution, vi hyr bara ut olika delar av våra kroppar till olika syften.

.......vill se dig upprepa den frasen när du tagit emot ett par kilometer skinnspik oavsett hur mycket pröjs det gett dig.....

GuW skrev:
Du, det gäller säkert för en massa arbeten.

Som korvgubbe säger, skulle du kunna tänka dig att prostituera dig? Motivera gärna.

Jag tror annars att du förstod vad jag menade.

Coola Ola skrev:
Förstår inte hur någon kan tycka att prostitution är bra på något sätt, jag skulle vilja se ett levande exempel på en hora som faktiskt inte hellre skulle vilja göra nåt annat.

Vad heter hon i Varberg som ville ha F-skattesedel? Hon gillade ju det hon gjorde.

korvgubbe skrev:
.......vill se dig upprepa den frasen när du tagit emot ett par kilometer skinnspik oavsett hur mycket pröjs det gett dig.....

Jag antar att många manliga prostituerade faktiskt delar ut skinnspik. Eller är det bara att ta emot som är förnedrande? I så fall skall vi väl förbjuda meningslösa one-night-stands med dagen-efter-ångest också? Stackars tjejer som får ta emot skinnspik!

Vill man läsa nyanserat om prostitution kan man börja med Anna Ekelunds kolumner på Aftonbladet debatt.

Pyton skrev:

Varför tror du det blev en sån stor succé? :D

/:cdevil

Kuritas skrev:
Vill man läsa nyanserat om prostitution kan man börja med Anna Ekelunds kolumner på Aftonbladet debatt.

Allvarligt.. det måste vara både 1:a och sista gången ordet nyanserat och Aftonbladet är med i samma mening.

Felaktigt dessutom.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back