BTB
Ny medlem
Efter alla mil på den skånska bygden undrar jag varför man så sällan ser extrema sporthojar på landsvägarna. Har snart kört 800 R1 mil i år och har totalt sett 4 R1
r, 1 CBR1000rr, 1 GSXR1000 och en ZX10. 3 av R1
rna mötte jag dessutom vid samma tillfälle.
När man kommer in i stan vimlar det av liters hojar och väl hemma hör man ofta ylandet och vrålandet (vilket gör en sugen på att sticka ut igen
) mest hela tiden om vädret är ok.
Min fråga är således, om man nu skall hålla till inom stadens gränser....är det inte bättre med en motard eller liknande hoj. Dagens extrema 1000 kubikare kan väl inte vara speciellt anpassade för stadskörning. De får liksom inte riktigt sträcka ut...
Är det verkligen så att de flesta håller till vid korvkiosken eller har jag bara haft otur att inte träffa på fler på mina rundor ute i bydgen?
/D.
När man kommer in i stan vimlar det av liters hojar och väl hemma hör man ofta ylandet och vrålandet (vilket gör en sugen på att sticka ut igen
) mest hela tiden om vädret är ok. Min fråga är således, om man nu skall hålla till inom stadens gränser....är det inte bättre med en motard eller liknande hoj. Dagens extrema 1000 kubikare kan väl inte vara speciellt anpassade för stadskörning. De får liksom inte riktigt sträcka ut...
Är det verkligen så att de flesta håller till vid korvkiosken eller har jag bara haft otur att inte träffa på fler på mina rundor ute i bydgen?
/D.

Fast, det är klart, är det över 22 grader så åker man ju i märkesjeans istället 
.