Inga sporthojar utanför stadens gränser!

• Thread starter Thread starter BTB
  • Start date Start date

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Efter alla mil på den skånska bygden undrar jag varför man så sällan ser extrema sporthojar på landsvägarna. Har snart kört 800 R1 mil i år och har totalt sett 4 R1:or, 1 CBR1000rr, 1 GSXR1000 och en ZX10. 3 av R1:orna mötte jag dessutom vid samma tillfälle.

När man kommer in i stan vimlar det av liters hojar och väl hemma hör man ofta ylandet och vrålandet (vilket gör en sugen på att sticka ut igen:gnissla ) mest hela tiden om vädret är ok.

Min fråga är således, om man nu skall hålla till inom stadens gränser....är det inte bättre med en motard eller liknande hoj. Dagens extrema 1000 kubikare kan väl inte vara speciellt anpassade för stadskörning. De får liksom inte riktigt sträcka ut...

Är det verkligen så att de flesta håller till vid korvkiosken eller har jag bara haft otur att inte träffa på fler på mina rundor ute i bydgen?

/D.

Det beror på att en stor del av dessa motorcyklars förare är posörer som bara kör om det är mer än 18+ och sol. Kan hända att jag generaliserar lite men jag ser inte de hojarna alls på vägen längre. "Flame on" ;)

Det beror på att en stor del av dessa motorcyklars förare är posörer som bara kör om det är mer än 18+ och sol. Kan hända att jag generaliserar lite men jag ser inte de hojarna alls på vägen längre. "Flame on" ;)
:fakta

Dessutom finns det inga småkåta fjårtisar i klasar utefter krokvägarna heller :fakta Å vem ska då se dom coola, högglanspolerade knäpuckarna och dyra stylingprylarna? :va Fast, det är klart, är det över 22 grader så åker man ju i märkesjeans istället :mattias

Eller så kan det vara så att dom som betalar flera tusen i månaden för försäkringen har ställt bort för i år redan?

Men jag håller med i ursprungsfrågeställningen, varför ser man sällan en fullblodssporthoj ute efter vägarna, man ser mest kromade gynekologstolar och touringhojar med packväskor på alla lediga ytor.

Fast, det är klart, är det över 22 grader så åker man ju i märkesjeans istället :mattias

:D :D

Också något jag förundrats över denna sommar. Fi fasen va det måste svida när asfalten passerat märkesjeansen (1 millisekund efter vurpan..) och börjar slipa på arslet:arsele .

/D.

Jo man kan undra, har sätt rätt många sporthojar ståendes i stan men utanför har jag bara sätt 5st på landsbyggden, men hör dagligen så länge solen o värmen stämmer ofta fullgas repor, o så sitter man här med sitt bygge i handen o önskar den va klar så man kan ut o leka med dom :P

Men jag håller med i ursprungsfrågeställningen, varför ser man sällan en fullblodssporthoj ute efter vägarna, man ser mest kromade gynekologstolar och touringhojar med packväskor på alla lediga ytor.

Jo alla fransbeklädda "flöff flöff" maskiner ser man mest hela tiden. De vågar förmodligen inte visstas inom stadens gränser eftersom deras svängradie begränsar dem till landsvägen (kunde inte låta bli).

/D.

Dessutom finns det inga småkåta fjårtisar i klasar utefter krokvägarna heller :fakta Å vem ska då se dom coola, högglanspolerade knäpuckarna och dyra stylingprylarna? :va Fast, det är klart, är det över 22 grader så åker man ju i märkesjeans istället :mattias

Precis som ni säger är det... :tummenupp
Här hemma ser man dom bara vid korvmojjen och då i strandtofflor och shorts.
Det är klart använder man den utrustning i 110 km/h så kanske det blir lite kallt.
Använder man då vitt skinnställ så blir detta ju skitigt av massa döda flugor :huvet

På tal om flugor.Ett "axplock" av gårdagens flugfångst, frun ville inte krama mig då jag kom hem:va .

Bifogat

• Flugor på skinnstället.jpg
    Flugor på skinnstället.jpg
    69.6 KB · Visningar: 108
första veckan jag inte tagit hojjen till jobbet nån dag i veckan, lite kallt 0700 på morrnen, men annars brummar man på helgerna på riktiga vägarna å inte i innan förstadsgränsen :)

På tal om flugor.Ett "axplock" av gårdagens flugfångst, frun ville inte krama mig då jag kom hem:va .

du ska se hur min hjälm ser ut efter 1 sesong, bara gjort rent visiret, 700mil insekter i pannan :D

Last edited:

du ska se hur min hjälm ser ut efter 1 sesong, bara gjort rent visiret, 700mil insekter i pannan :D

Fy f-n va äcklig du är:D :D

Själv rengör jag hjälmen med den gröna sidan på disksvampen, den svarta hjälmen tappade direkt sin image lyster. Det är därför jag inte vågar mig in i stan :D

/D.

Posöråkare finns det gott om.... Här i norrland, dvs norr om hallandsåsen, så har jag sett ganska mycket sporthojjar.. Tillomed en Ducce 1098 Tricolore... Är väl bara posörer där nere i skåne...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard