Info om RSV mille önskas

Hej i tråden... jag funderar på att byta in min hoj mot en mille antingen -01 elr -02, är det nått speciellt jag ska tänka på när jag drar iväg och kollar på en så jag inte drunknar i "köp-mig" mullret....
 
Rsv

Jag har en rsv som min sambo inte vill ha. Funderar på sälja den. 99års.
Pm om det finns intresse

Jag har en rsv som min sambo inte vill ha. Funderar på sälja den. 99års.
Pm om det finns intresse
 
Last edited:
Lite extra info som jag inte sett ovan...

98 (finns ganska få av dom) till 00 hade motorn lägre i ramen, 01 höjde man den och det inverkar en hel del på körbarheten. Kopplingarna fram till 00 hade problem med oljor inte bara syntet, dom funkade finfint på Agip helsyteter men mindre bra med Castrol, Motul och andra helsynteter, det gjordes en recall på kopplingar och på dom 99 & 00'or som såldes i Sverige så byttes nog dom flesta. Sving recall på nyare har nog utförts på alla Svensk sålda RSV (vi har gjort 3 eller 4). Startrelän har haft en tendens att ge upp som Lam-kaka påpekat men inte på alla hojar, annars är dom väldigt solida och välbyggda, vi har hojar som gått 4-5000mil utan att vi behövt shimsa ventiler på dom, Rotax kan bygga motorer. Dom nyare hojarna har haft problem med att instrumentet immar upp vid vid regn och då kan dom bara dö helt...

Bra att ha prylar: K&N filter funkar bra och är underhållsfritt, Chip & pipa på dom äldre och pipor & ommappad på dom nyare. Kopplingen skulle jag rekommendera en Barnett komplett för runt 2K dom funkar bättre än det mesta. Bakbromsen får man lufta med jämna mellanrum som påpekat ovan och även kopplingscylindern på motorn har krånglat annars är det mesta redan påpekat....

DP says: 98-00 bra, 01-03 bättre, 04 & nyare bäst.....
 
På min 02a har bakbromscylindern pajat, detta på grund av att packningarna i den har smält !

Detta problem ska vara avhjälpt på 04 och framåt, på dom sitter en plåt mellan avgassystemet och bromscylindern som leder bort värmen!

Så kolla att bakbromsen funkar riktigt.

/Martin
 
Jag ska iväg och kika på en mille gatcykel nu :) Hoppas att det blir affär :tummenupp
 
Det är en gathoj men kraschisar ska inhandlas! så kanske :tummenupp Bara så fort man får reda på om man får behålla jobbet eller ej..... :gnissla

Nu dök det upp ytterligare ett objekt. Också en 01a fast en R. Är det någon annan skillnad förutom Öhlins och oz lull lull? Kan det skilja något i försäkringskostnader? R modellen är nämligen inte reggad i Sverige så jag kan inte kolla detta.
Uppskattar snabbt svar då det nog blir affär i helgen! :)
 
Nu dök det upp ytterligare ett objekt. Också en 01a fast en R. Är det någon annan skillnad förutom Öhlins och oz lull lull? Kan det skilja något i försäkringskostnader? R modellen är nämligen inte reggad i Sverige så jag kan inte kolla detta.
Uppskattar snabbt svar då det nog blir affär i helgen! :)

Ska inte skilja något i försäkringskostnad. Jag pyntar inget extra för min R iaf.
 
Ska inte skilja något i försäkringskostnad. Jag pyntar inget extra för min R iaf.

Okej, är det samma effekt i R som i den "vanliga"? Den är galet läcker med Öhlinsprylarna........
 
Ja det er samme effekt.

Forskellen er Öhlin, Brembo Gold line bremser, OZ fælge, Carbon dele
 
Är det någon som har gett sig på att modda airboxen? Har hört att det ska göra ganska mycket på effekten.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top