Info om Powerpak till gsxr??

Search&Destroy

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Södermanland
Hoj
GSXR 1100 -86*2
Hej,

Köpte en gsxr 1100 i våras och i en låda som följde med så låg det en Powerpak ifrån V&H, se bifogad bild. Som synes så är den märkt gsxr 750 86-87. Har letat info på webben utan att hitta något riktigt matnyttigt.

Undrar nu om det är någon som har/kan peka mig till, teknisk info kring denna Powerpak. Är det lämpligt att använda den på en 1100?

Tacksam för all info/tips.

/Pelle
 

Bifogat

  • powerpak.jpg
    powerpak.jpg
    66.1 KB · Visningar: 68
Search&Destroy skrev:
Hej,

Köpte en gsxr 1100 i våras och i en låda som följde med så låg det en Powerpak ifrån V&H, se bifogad bild. Som synes så är den märkt gsxr 750 86-87. Har letat info på webben utan att hitta något riktigt matnyttigt.

Undrar nu om det är någon som har/kan peka mig till, teknisk info kring denna Powerpak. Är det lämpligt att använda den på en 1100?

Tacksam för all info/tips.

/Pelle

Har aldrig provat den själv men har hört att det är skräp. Ända skillnaden på en 750 och en 1100box är att vartalsregulatorn tillåter mer varv med 750boxen. Så det bör funka att köra med 750 men regulatorn bryter på onödigt högt varvtal.
 
Last edited:
Det är väl en manick som ställer om tändpunkten ala TRE på moderna insprutnings suzukis. Du får troligen lite häftigare tändkurvor och ev höjt varvtalsstopp. Det lär dock inte ge något enormt i effektökning men har du den redan så varför inte testa.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top