Info om Powerpak till gsxr??

Search&Destroy

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
GSXR 1100 -86*2
Hej,

Köpte en gsxr 1100 i våras och i en låda som följde med så låg det en Powerpak ifrån V&H, se bifogad bild. Som synes så är den märkt gsxr 750 86-87. Har letat info på webben utan att hitta något riktigt matnyttigt.

Undrar nu om det är någon som har/kan peka mig till, teknisk info kring denna Powerpak. Är det lämpligt att använda den på en 1100?

Tacksam för all info/tips.

/Pelle

Bifogat

• powerpak.jpg
    powerpak.jpg
    66.1 KB · Visningar: 68
Search&Destroy skrev:
Hej,

Köpte en gsxr 1100 i våras och i en låda som följde med så låg det en Powerpak ifrån V&H, se bifogad bild. Som synes så är den märkt gsxr 750 86-87. Har letat info på webben utan att hitta något riktigt matnyttigt.

Undrar nu om det är någon som har/kan peka mig till, teknisk info kring denna Powerpak. Är det lämpligt att använda den på en 1100?

Tacksam för all info/tips.

/Pelle

Har aldrig provat den själv men har hört att det är skräp. Ända skillnaden på en 750 och en 1100box är att vartalsregulatorn tillåter mer varv med 750boxen. Så det bör funka att köra med 750 men regulatorn bryter på onödigt högt varvtal.

Last edited:
Det är väl en manick som ställer om tändpunkten ala TRE på moderna insprutnings suzukis. Du får troligen lite häftigare tändkurvor och ev höjt varvtalsstopp. Det lär dock inte ge något enormt i effektökning men har du den redan så varför inte testa.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...