Info om GSX 400

Robban_C skrev:
Macho Woman:

Men kika på det där med stöden, fixar man det så klarar hojen oerhört mycket nedlägg, antagligen pga den låga vikten. Eller så var jag mer våghalsig då. :D

Närå, du tänker inte fel. Jag praktiskt taget ligger ner i kurvorna. :fakta

EN sak vet jag i alla fall om GSX400E, det är INTE den ultimata touringhojen... speciellt om det ska vara två personer + packning på den... :rolleyes: Stora vägen till Öland, sedan över till Gotland, och så till Tokholm, sedan bytte jag upp mig ett snäpp.... men det var en spännande upplevelse att wobbla fram i 120 km/h, fick sedan höra att det var bra att fördela vikten, med en tankväska fram, och kanske inte den rätte touringhojen om man ska vara två på den... man lär så länge man lever... :tungan

Men min gamla GSX är fortfarande inreggad, enligt bilregistret numera boende i Veddige (norr om Varberg).

/B

Bifogat

• gsx400e.jpg
    gsx400e.jpg
    107.9 KB · Visningar: 105
KÖP KÖP KÖP!!!! :banana
Huvudsaken är att vi kan ut å gasa och spana :tuttar i sommar Tomas!!! :squid
Tjohoo!!! :hoppa

Macho Woman skrev:
Närå, du tänker inte fel. Jag praktiskt taget ligger ner i kurvorna. :fakta
Och tänk då om du fick upp stöden en bit till! Och moderna klibbiga sporthojsdäck! Det vore väl nåt! :D

benkar:
Tack för illustration. Jag ska kika (om jag kommer ihåg) på om jag inte har en bild nånstans på min/Ullis 400 E när den var helt nylackerad.

Lord Melchet:
Låter som en kul hoj (kurvhoj) för aktiv körning med måttlig plånbok. Dvs tills den går sönder.

Robban_C skrev:
Och tänk då om du fick upp stöden en bit till! Och moderna klibbiga sporthojsdäck! Det vore väl nåt! :D

benkar:
Tack för illustration. Jag ska kika (om jag kommer ihåg) på om jag inte har en bild nånstans på min/Ullis 400 E när den var helt nylackerad.

Lord Melchet:
Låter som en kul hoj (kurvhoj) för aktiv körning med måttlig plånbok. Dvs tills den går sönder.
Jag menade inte att den skulle vara så skör, bara de delar jag fick byta som jag nämde, min brorsa hade en lika dan med liknande fel.
4000 mil med rullen i botten nästan jämnt och ändå inte särskilt mycket fel tycker jag var rätt OK.
Och jo, passar bäst på små vägar men 16-tums framhjul kan bjuda på överraskningar om man inte är van.

Last edited:
benkar skrev:
EN sak vet jag i alla fall om GSX400E, det är INTE den ultimata touringhojen... men det var en spännande upplevelse att wobbla fram i 120 km/h,

/B

Jorå. Den är visst en ultimat touringhoj. Jag åkte fram och tillbaka över hela landet i somras. Den wobblar faktiskt inte förrän i 150. Och min går i hela 190. Det är ett riktigt dunderåk!

Jag hade en 400 E och pendlade med en sommar, den var då inget fel på förutom att den var lite trött på låga varv. Samt att den var gheyigt rosa-pantern rosa....äcklig färg :D Man åker ju fortfarande gamm-suka fast numera 750.

Säääften Jenny, min FWS är brutalt vacker.
Det enda negativa med den är laddningen. Men det löste sig enkelt med en laddningsregulator ifrån en R1, har funkat klockrent sen dess.

Bra val av hoj hursomhelst. Min lilla hoj rullar på bra. Denna säsong med nytt framdäck samt styrlager.

Hade en mellanklassstrypt GSX400F -82 som förstahoj....bland de snyggare hojarna från tidigt 80-tal tycker iaf jag :)

Bytte packningar i framgaffeln, tändspolar och generator under de 1000 mil jag körde.
Kul på höga varv, min toppade dock bara 130...dessutom kunde den börja vobbla från 100 och uppåt.
Grymmt skön att köra, jag hade ett sänkt styre vilket resulterade i lite sportigare ställning. Vibrationsfri och jag körde som max 60 mil på en dag utan ens lite träsmak i röven :tummenupp

Är man 1.70 kan man köra vad som helst, själv är jag 1.71 och har provkört lite av varje. Ni kan välja ganska friskt utan att ta så stor hänsyn till sadelhöjd.
Dock så kan det kännas lite tryggare rent psykologiskt för en nybörjare att kunna sitta med fotsulorna platt mot marken. Men nödvändigt är det absolut inte.

Dez skrev:
Hade en mellanklassstrypt GSX400F -82 som förstahoj....bland de snyggare hojarna från tidigt 80-tal tycker iaf jag :)

nonononono här kommer den snyggaste 400:an från 80-talet. :)

GSX 400R -87
låg vikt 60 pollar
rejsig (så där att man får ont i handlederna om man åker långsamt :hihi )
stadig som apan
Inge vidare om man e 2 meter

Bifogat

• fram.JPG
    fram.JPG
    54.9 KB · Visningar: 81
  • bak.JPG
    bak.JPG
    67.9 KB · Visningar: 88
hållundan skrev:
Stadig som apan :hihi :lol

Schyssta bilder du knäppt matte!! :rolleyes:

:hej

fääänks man!

apor är väl stadiga va ( :va )

Hur snygg jag än fått den så har lådan börjat kärva :huvet :huvet
man kan inte få allt... :3freak

missade den sarkastiska lille gubben... passa dig du :7peta

matte_mannen skrev:

missade den sarkastiska lille gubben... passa dig du :7peta
haha, vaddå sarkastisk??? Den va bara lite undrande =)

Hihi, närå. Man ser att det är en fin lill-gixxer på bilderna, lite mörk dock..

:tummenupp

matte_mannen skrev:
Dez skrev:

nonononono här kommer den snyggaste 400:an från 80-talet. :)

GSX 400R -87
låg vikt 60 pollar
rejsig (så där att man får ont i handlederna om man åker långsamt :hihi )
stadig som apan
Inge vidare om man e 2 meter

87 är inte tidigt 80-tal :fakta

benfre skrev:
:7peta Du, kolla min hoj innan du köper :D
Vill gärna bli av med den !

Min e en F, mycket roligare än E modellen.

/Fredrik

Vad ska du ha för den då? Hur är det med skicket och var i landet finns den?

Liten följdfråga på det hela, ni pratar om e/f (så även på 550an) jag fattar det som att det var två olika modeller. Hur är det då med de modellerna som heter EF ? Farsan hade en sådan för mååånga år sedan.. inte heller 750 ES är ju helt ovanlig.. vad betyder då det ?

//J

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back