Info om GSX 400

Casca skrev:
Liten följdfråga på det hela, ni pratar om e/f (så även på 550an) jag fattar det som att det var två olika modeller. Hur är det då med de modellerna som heter EF ? Farsan hade en sådan för mååånga år sedan.. inte heller 750 ES är ju helt ovanlig.. vad betyder då det ?

//J

Då är det större hojar, EF är nog med kåpa o ES en mindre halvkåpa.

Tompalino skrev:
Vad ska du ha för den då? Hur är det med skicket och var i landet finns den?

Tjena!

Den står hemma hos mina föräldrar i en liten håla som heter Stora Mellby. Cirka 3 mil i riktning Borås från Trollhättan.

Skicket är brucksskick. Du får den för 10 papp, lite prutmån då kanske :tummenupp

Ring för mer info, 0733-915811.

/benfre

Tompalino skrev:
Är det någon som har koll på hur stor hojen är? Jag o min syrra :trixie tänkte köpa hojen tillsammans o ta kortet samtidigt vilket medför att hon måste nå ner till marken också. Hon är väl strax över 1.70 skulle jag tro, det borde väl inte vara några problem?
Jag är 1,57 och hyrde en sån en sommar på Gotland för många år sen. Nådde ner utan problem (med ena tåspetsen iaf.. :rolleyes: ). Däremot var det inte så kul att skjutsa runt en snubbe på 1,85 som inte hade nån koll på hur man skulle luta/inte luta i kurvorna. :skrämd Inte världens roligaste hoj å köra, men vill man ha en billig förstahoj så visst.
Lycka till.. :)

Har nu varit o kikat på hojen som visade sig vara en GSX 400F från -82 som har gått 3600 mil. Skicket var faktiskt bättre än väntat, dock var hojen lite svårstartad eftersom den stått sen i höstas plus att det inte var någon bensin i tanken :huvet men när väl det var avhjälpt startade den fint och lät bra. Ska kika runt lite mer och diskutera med syrran...

Här finns en bild på hojen:
http://jonsonsbikes.com/johannes/detaljsida.asp?bild1=/Johannes/annonsbilder/stgsx400f.jpg&bild2=/Johannes/annonsbilder/st1gsx400f.jpg&bild3=/Johannes/annonsbilder/st2gsx400f.jpg&bild4=/Johannes/annonsbilder/&bild5=/Johannes/annonsbilder/&bild6=/Johannes/annonsbilder/&bild7=/Johannes/annonsbilder/st1gx4

Tompalino skrev:
Har nu varit o kikat på hojen som visade sig vara en GSX 400F från -82 som har gått 3600 mil. Skicket var faktiskt bättre än väntat, dock var hojen lite svårstartad eftersom den stått sen i höstas plus att det inte var någon bensin i tanken :huvet men när väl det var avhjälpt startade den fint och lät bra. Ska kika runt lite mer och diskutera med syrran...

Exakt en sån jag hade! Min hade också gått 3600 när jag sålde den....13000:- fick jag.
Kan ju säja att motorbågarna är ovärdeliga för en nybörjare (stoppträning, garagevändning osv).

Tompalino skrev:

Här finns en bild på hojen:
http://jonsonsbikes.com/johannes/detaljsida.asp?bild1=/Johannes/annonsbilder/stgsx400f.jpg&bild2=/Johannes/annonsbilder/st1gsx400f.jpg&bild3=/Johannes/annonsbilder/st2gsx400f.jpg&bild4=/Johannes/annonsbilder/&bild5=/Johannes/annonsbilder/&bild6=/Johannes/annonsbilder/&bild7=/Johannes/annonsbilder/st1gx4

Kan i ärlighetens namn säga att den hojen hade lite bättre puts än min. Fast min har 4-1 avgassystem :D
Vill du ha en bild på min hoj ?

mvh benfre

Då har man varit å hämtat hojen, de blev den i Karlskrona (ledsen Benfre) ;). Jag o Firefly har kört/åkt ca 90 mil idag för att få hem hojen, e lite trötta nu men ska iallafall ut o festa lite :fyllisar :banana :banana . Efter att vi lastat av den så var man ju bara tvungen att ta en liten provtur och den gick som ett skott :kulspruta (ja.. kanske inte förresten :huvet ) men jag tyckte att det gick fort iallafall. Summa summarum så är jag ganska lycklig just nu. :hoppa Bilder på våran roadtrip kommer... :tummenupp

Tompalino skrev:
Då har man varit å hämtat hojen, de blev den i Karlskrona (ledsen Benfre) ;). Jag o Firefly har kört/åkt ca 90 mil idag för att få hem hojen, e lite trötta nu men ska iallafall ut o festa lite :fyllisar :banana :banana . Efter att vi lastat av den så var man ju bara tvungen att ta en liten provtur och den gick som ett skott :kulspruta (ja.. kanske inte förresten :huvet ) men jag tyckte att det gick fort iallafall. Summa summarum så är jag ganska lycklig just nu. :hoppa Bilder på våran roadtrip kommer... :tummenupp

Hehe, hur orkar du åka 90 mil för en GSX 400 !?

Grattis iaf ! Gasa inte ihjäl den nu bara :D

Någon annan som e sugen på en GSX 400 F mellanklass ? :tummenupp

/benfre

F i EF står för Fairing som betyder typ kåpa.

S i ES står för sport tror jag.. dock inte säker.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back