Inför vinterförvaringen

Köp en riktig underhållsladdare (t.ex www.ctek.com/se/home.asp), koppla på den när du ställer undan cykeln och koppla bort när det är dags för vårtur. En sån laddare klarar olika typer av batterier och sabbar inte motorcykelns elektronik med för starka strömmar. Dessutom vet du att batteriet är fulladdat och därmed klarar ordentligt många minusgrader innan det fryser. Den är dyr i inköp men värd det! Kan kanske tillomed få en av :tomten strax!?

Se också till att köra torr förgasarna. Jag glömde bort det ett år och hade sen flera timmars underhållande pyssel till våren :huvet
 
Cervantes skrev:
Bäst måste altså va att rulla omkring den titt som tätt och starta den 1 gång i veckan och låta den bli varm varje gång så hinner även batteriet underhålls laddas eller??

Batteriet tar du ur och underhålls laddar/förvarar det inomhus.
 
Tillbaka till den där smörjan att hälla i tanken.
Jaag köpte nå motorex typ combustion cleaner eller vad det hette, det står på baksidan att det också är bra för vinterförvaring, men nu till frågan. Hur mycket ska man hälla i?? Det är 125ml i flaskan och det står ej hur mucket man ska ösa i, jag antar att man ska hälla i hela burken men bäst å fråga först. Nån som vet?? :confused:
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top