Inför vinterförvaringen

Köp en riktig underhållsladdare (t.ex www.ctek.com/se/home.asp), koppla på den när du ställer undan cykeln och koppla bort när det är dags för vårtur. En sån laddare klarar olika typer av batterier och sabbar inte motorcykelns elektronik med för starka strömmar. Dessutom vet du att batteriet är fulladdat och därmed klarar ordentligt många minusgrader innan det fryser. Den är dyr i inköp men värd det! Kan kanske tillomed få en av :tomten strax!?

Se också till att köra torr förgasarna. Jag glömde bort det ett år och hade sen flera timmars underhållande pyssel till våren :huvet
 
Cervantes skrev:
Bäst måste altså va att rulla omkring den titt som tätt och starta den 1 gång i veckan och låta den bli varm varje gång så hinner även batteriet underhålls laddas eller??

Batteriet tar du ur och underhålls laddar/förvarar det inomhus.
 
Tillbaka till den där smörjan att hälla i tanken.
Jaag köpte nå motorex typ combustion cleaner eller vad det hette, det står på baksidan att det också är bra för vinterförvaring, men nu till frågan. Hur mycket ska man hälla i?? Det är 125ml i flaskan och det står ej hur mucket man ska ösa i, jag antar att man ska hälla i hela burken men bäst å fråga först. Nån som vet?? :confused:
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top