Inför dödsstraff i Sverige

Men förstår ni inte att det är synd om honom? Det är ju samhällets, dvs vi andras, fel att han har blivit sån där. Vi ska tycka synd om honom, å se till att han får vård!

Eller så krossar vi varenda led i hans kropp, hoppar sönder pungen å k*ken å kör upp en påle i :arsele på honom och ställer upp honom på torget, androm till skräck och varnagel! Jag kan skaffa fram både påle å hammare! :mad:

Gixxer Rolle skrev:
2193198 Fy FAN! En sådan här person platsar inte här, han borde få en biljett till helvetet direkt.

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,832166,00.html

Dödsstraff är inte lösningen här, då är vi inge bättre än svinet själv.
Nä arbetsläger "den ryska modellen" skulle vara något.
Låt svinet jobba av sin skuld till samhället så länge han lever, alldeles för lindrigt med dödsstraff. VV skulle säkert behöva några idioter som sopar vägarna rena från grus, morgon till kväll - livet ut. Vintertid kan de djävlarna få skotta vägarna osv.

lappmögel skrev:
2194843 Dödsstraff är inte lösningen här, då är vi inge bättre än svinet själv.
Nä arbetsläger "den ryska modellen" skulle vara något.
Låt svinet jobba av sin skuld till samhället så länge han lever, alldeles för lindrigt med dödsstraff. VV skulle säkert behöva några idioter som sopar vägarna rena från grus, morgon till kväll - livet ut. Vintertid kan de djävlarna få skotta vägarna osv.

Ja, sätt mördarna i lastbilar!

Eller du menar förstås sopborste och snöskyffel?

Mr R skrev:
2193327 Inför dödsstraff, så idioterna kanske tänker innan :tummenupp

Har du inte märkt att det inte hjälper :confused: Tror du han/dom tänker överhuvud taget på konsekvenserna precis innan?!

lappmögel skrev:
2194843

Nog för att vi är ett bortskämt och löjligt omhänderatget folk, men inte är väl anställning på VV för att sopa grus värre än dödsstraff? Jag skulle personligen nog hellre sopa grus än sitta i fängelse till och med.

Markus skrev:
2194967 Nog för att vi är ett bortskämt och löjligt omhänderatget folk, men inte är väl anställning på VV för att sopa grus värre än dödsstraff? Jag skulle personligen nog hellre sopa grus än sitta i fängelse till och med.

Du hade kanske tyckt annorlunda om du bott i en villa i Dalarna. Snöskottning och grussopning tär på själen Mackan, det tär på själen. :lol

Lite ny information i äckelbladet idag:
Enligt vänner och bekanta har han länge missbrukat anabola steroider och Rohypnol.
26-åringen försörjde sig genom diverse ströjobb. Styrketräning och bodybuilding var hans stora passioner.

Förvånande? Knappast.

Sätter dom han på en vanlig anstalt dödas han ganska kvickt vilket vore perfekt. Men dom sätter aldrig sexmissbrukare / våldtäcksmän osv på vanliga anstallter. dessa få sitta bland alla andra pedofiler och idioter. Fyfan vad jag hatar Sverige

Gustav1 skrev:
2194911 Ja, sätt mördarna i lastbilar!

Eller du menar förstås sopborste och snöskyffel?

Absolut eller alternativt en tandborste bara han får lida!!!

Markus skrev:
2194967 Nog för att vi är ett bortskämt och löjligt omhänderatget folk, men inte är väl anställning på VV för att sopa grus värre än dödsstraff? Jag skulle personligen nog hellre sopa grus än sitta i fängelse till och med.

Knappast under restan av ditt liv, dessutom ska han ju då oxå polera de vita ränderna på vägen, utan att ägen stängs av!!

Markus skrev:

Knappast under restan av ditt liv, dessutom ska han ju då oxå polera de vita ränderna på vägen, utan att vägen stängs av!!

Det är så man blir mörkrädd när man läser sånt här... För mig är det totalt ofattbart hur man kan göra en sån här sak.... Känner för tjejen som överlevde och anhöriga till tjejen som dog....

Det jag tycker är mest tragiskt i det här fallet är att alla verkade veta vad det var för en typ "roppar å steroider" + alkohol jag hade ALDRIG låtit min dotter vara hemma med en sån människa ensammen.
Jag tycker morsan skulle dingla i repet brevid om dom hänger honom.
Men det är ju coolt med farliga killar med stora armar.

Peaceinn skrev:
2197529 Det jag tycker är mest tragiskt i det här fallet är att alla verkade veta vad det var för en typ "roppar å steroider" + alkohol jag hade ALDRIG låtit min dotter vara hemma med en sån människa ensammen.
Jag tycker morsan skulle dingla i repet brevid om dom hänger honom.
Men det är ju coolt med farliga killar med stora armar.

Det behövs nog inte... hon mår nog tillräckligt dåligt ändå. Hon kommer säkerligen få leva med sitt dåliga samvete resten av sitt liv och är inte det straff nog...??

Kia skrev:
2198609 Det behövs nog inte... hon mår nog tillräckligt dåligt ändå. Hon kommer säkerligen få leva med sitt dåliga samvete resten av sitt liv och är inte det straff nog...??

Dödstraff för dimljusmissbrukare! :banana

Kia skrev:
2198609 Det behövs nog inte... hon mår nog tillräckligt dåligt ändå. Hon kommer säkerligen få leva med sitt dåliga samvete resten av sitt liv och är inte det straff nog...??
Jag tycker mördaren ska få gå fri, han har nog jättedåligt samvete efter vad han har gjort.

Edit: Lite dålig jämförelse kanske, men budskapet gick nog fram...

Last edited:
Och efter valet i höst har vi återigen en regering med vänstermajoritet. Fint.

KalleNorton skrev:
2198867 Jag tycker mördaren ska få gå fri, han har nog jättedåligt samvete efter vad han har gjort.

Edit: Lite dålig jämförelse kanske, men budskapet gick nog fram...

Inte alls det jag menar....
Mamman valde fel partner javisst... men vi vet ju inte hur nertryckt och förstörd hon var? Varför hon låg på sjukhuset? Kanske nåt han hade gjort? Så mycket man inte vet...
Det var ju hennes dotter, hon kommer ha dåligt samvete för resten av sitt liv... Hennes misstag kostade ju hennes dotter livet... Man behöver nog inte straffa henne mer...

Ukiwaza skrev:
2198850 Dödstraff för dimljusmissbrukare! :banana

Ingen som törs genomföra iaf.... :pannkyss

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...