INFÖR BULTEN 2006: vad händer?

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

IronMike

Guest
Nu är det snart nytt år.... Kommer dtm's inofficiella att ryka?

Har ni några stalltips? ..kommer vägverket bygga avåkningszooner?
--
Jag kommer satsa på en helt ny hoj, andra förutsättningar. Ev kommer dunlop sponsra mig bara för att jag är så cool, frågan är om det räcker?

Enl källor är ribban satt till 4:30 för att ha nåt att säga till om..

Frågor kommer, frågor går. Kanske vi kan styra upp en öppen bandag för alla, där vi kan bjuda in en superbikehjälte för att få referens?

Många frågor att besvara.. Sagt men säkert, fler stall än tidigare kommer förmodligen ställa upp.

Bulten 2006 kommer bli hårt, vad tror ni?
 
Last edited:
vobbla skrev:
jag tror på vägverket :confused: :3freak
jag hörde att villaföreningen i området ville göra om vägen till grus, alternativt bygga fartgupp :D

själv tänker jag bygga curbs på min favoritväg i vår, det finns några kurvor där bilarna alltid genar och drar upp grus :mad:
 
vobbla skrev:
jag tror på vägverket :confused: :3freak

såna där bilder är inte lagliga, ser inte vad dom andra skrivit nu.... natasha är :tuttar

crashtestdummy skrev:
jag hörde att villaföreningen i området ville göra om vägen till grus, alternativt bygga fartgupp :D

själv tänker jag bygga curbs på min favoritväg i vår, det finns några kurvor där bilarna alltid genar och drar upp grus :mad:

vore ju kul om de fanns farthinder där en dag, jävlar va folk skulle åka av:hihi
 
Mitt mål för säsongen är iaf en 4:29 repa..., om jag ska vara seriös, så gäller: Sub 5 repa med bil, sub 4:30 med båge. Behöver putsa ett par sek med bil, lite mer med båge, men då fegkörde jag mkt under bågesäsongen 2005. We'll se, we'll se.

Detta vet jag inte om det är sant, men hört om en kille som kört på tid, vanliga vägen ..starta vid t-korset, men körde för långt, tog tid ända till shell tungelsta @ 4:40, var någon outsider. Ska försöka luska mer, isf hade det varit snabbast inofficiellt? även samma kille som bröt nacken en gång vid kalhyggeskurvan herrom året..

:brinnerup
 
*DanTheMan* skrev:
HaHa Du kan glömma tider på 4.30 ,,dom finns bara inte.Testa o kom ner på sub 5 tider o sen bedöm hur mycket fortare det går att köra..Finns nästan inget utrymme alls att komma ner så mycket mer.
O påstår nån att man kört på 4.40 till Shellmacken så e det skitsnack utan dess like.Det skulle innebära typ 4.10-4-20 vid T-korset. :lol

vilken tid hade du nu?
 
*DanTheMan* skrev:
HaHa Du kan glömma tider på 4.30 ,,dom finns bara inte.Testa o kom ner på sub 5 tider o sen bedöm hur mycket fortare det går att köra..Finns nästan inget utrymme alls att komma ner så mycket mer.
O påstår nån att man kört på 4.40 till Shellmacken så e det skitsnack utan dess like.Det skulle innebära typ 4.10-4-20 vid T-korset. :lol
Går ut till 100% sen ökar jag :rolleyes: :hihi ..inofficiella fastest lap ligger väl på 4:39? har jag hört. Japp under 5 min är duktigt fort. Har kört låga 5or med hoj och bil. Bil går nog inte att putsa så mkt mer, men med hoj borde jag kunna putsa en del..

Det blir bulten 7 dagar i veckan så fort vägarna sopas :)

Seriöst, vad kan det gå att prestera för tider på bulten vid perfekta förhållanden och en nyare r-hoj?
 
Last edited:
Jag tycker detta verkar rätt vansinnigt. Det lär gå åt folk där nästa år om det ska fortsättas köras på tid. Speciellt av folk som inte har någon aning om varför man åker fort, vad det är för något som håller en på hjulen.

Men ska man bidraga till diskutionen så...
*DanTheMan* skrev:
4.52 på film,kört snabbare men det finns tyvärr inte på film :3freak
På det kan man lätt kapa 20 sekunder iaf, säkert bra mycket mer med en skicklig schaufför bakom spakarna och rätt förhållanden.

Med skicklig schaufför menar jag inte nån rookie 1000-förare, utan någon utav de bästa i superbike.

Men ta det till banan istället, där ni överlever vurporna som ALLTID inträffar när man försöker åka fortare å fortare. (tro mig jag vet, med mina 60+ vurpor)
 
Olof Eriksson skrev:
Jag tycker detta verkar rätt vansinnigt. Det lär gå åt folk där nästa år om det ska fortsättas köras på tid. Speciellt av folk som inte har någon aning om varför man åker fort, vad det är för något som håller en på hjulen.

Men ska man bidraga till diskutionen så...

På det kan man lätt kapa 20 sekunder iaf, säkert bra mycket mer med en skicklig schaufför bakom spakarna och rätt förhållanden.

Med skicklig schaufför menar jag inte nån rookie 1000-förare, utan någon utav de bästa i superbike.

Men ta det till banan istället, där ni överlever vurporna som ALLTID inträffar när man försöker åka fortare å fortare. (tro mig jag vet, med mina 60+ vurpor)
Bulten har körts på tid sen den byggdes.. Ta några seriösa moto-gp förare, på en org hoj, och jag tvivlar på att de kör under 4:30 efter ett par försök. bulten "är mer än så"..om jag får spekulera, riktigt duktiga gatförare är kungar på gatan på deras favoritväg, medan de inte skulle ha en vidare chans på bana mot proffsen. Men att ett proffs lätt skulle hänga av den riktigt duktiga gatåkaren på dennes hemmaplan i det fria efter några futtiga testrepor -har jag svårt att tro.

Vad jag vet, så ligger det flera års träning på samma väg, av samma förare för att komma ner på de tider som presterats. Känner privatpersoner, som testat bana ett par gånger, som end ligger ett par sek efter varvtiderna på de banor där seriösa race körs. Varvtider kring 1:30. Nu snackar vi 5 minuter i det fria, en duktig förare kör bulten på 5 min.

Oseriöst eller ej. Man behöver inte vara oserös för att man klockar sina repor på gatan.. Själv skulle jag aldrig hänga på banor, det känns trisst, kalt och utan charm, kul ibland dock, för att öva knäskrap i högre farter eller lära sig bromsa senare..
 
Last edited:
IronMike skrev:
Bulten har körts på tid sen den byggdes.. Ta några seriösa moto-gp förare, på en org hoj, och jag tvivlar på att de kör under 4:30 efter ett par försök. bulten "är mer än så"..om jag får spekulera, riktigt duktiga gatförare är kungar på gatan på deras favoritväg, medan de inte skulle ha en vidare chans på bana mot proffsen. Men att ett proffs lätt skulle hänga av den riktigt duktiga gatåkaren på dennes hemmaplan i det fria efter några futtiga testrepor -har jag svårt att tro.

Vad jag vet, så ligger det flera års träning på samma väg, av samma förare för att komma ner på de tider som presterats. Känner privatpersoner, som testat bana ett par gånger, som end ligger ett par sek efter varvtiderna på de banor där seriösa race körs. Varvtider kring 1:30. Nu snackar vi 5 minuter i det fria, en duktig förare kör bulten på 5 min.

Oseriöst eller ej. Man behöver inte vara oserös för att man klockar sina repor på gatan.. Själv skulle jag aldrig hänga på banor, det känns trisst, kalt och utan charm, kul ibland dock, för att öva knäskrap i högre farter eller lära sig bromsa senare..
Som jämförelse kan du ta tex Saarinen som åkte till USA och körde en bana han aldrig kört tidigare och vann tävlingen. Nu snackar vi alltså tidsträning, kval och race, dvs max 2 timmar träning innan rejset, och mot folk i absolut världsklass.

Även om du åker en väg 2000 varv så kommer någon som vet vad han gör på hojjen och åker samma väg några varv så kommer han köra ifrån dig. Jag har sett bevis på det många många gånger. Jag har själv bevisat det för folk också.

Man kan vara hur seriös som helst, man kommer ändå vurpa någon gång. Man ska aldrig säga aldrig men jag tror inte det finns nån som tävlar på seriös nivå som inte vurpat någon gång innan den kommit dit.

Sen äre bara du väljer vart du ska vurpa.
 
IronMike skrev:
Bulten har körts på tid sen den byggdes.. Ta några seriösa moto-gp förare, på en org hoj, och jag tvivlar på att de kör under 4:30 efter ett par försök. bulten "är mer än så"..om jag får spekulera, riktigt duktiga gatförare är kungar på gatan på deras favoritväg, medan de inte skulle ha en vidare chans på bana mot proffsen. Men att ett proffs lätt skulle hänga av den riktigt duktiga gatåkaren på dennes hemmaplan i det fria efter några futtiga testrepor -har jag svårt att tro.

Vad jag vet, så ligger det flera års träning på samma väg, av samma förare för att komma ner på de tider som presterats. Känner privatpersoner, som testat bana ett par gånger, som end ligger ett par sek efter varvtiderna på de banor där seriösa race körs. Varvtider kring 1:30. Nu snackar vi 5 minuter i det fria, en duktig förare kör bulten på 5 min.

Oseriöst eller ej. Man behöver inte vara oserös för att man klockar sina repor på gatan.. Själv skulle jag aldrig hänga på banor, det känns trisst, kalt och utan charm, kul ibland dock, för att öva knäskrap i högre farter eller lära sig bromsa senare..
Har jag fattat rätt om jag tolkar det som ditt mål är 4:29, men Moto G-P gubbarna skulle inte komma under 4:30 om dom fick för sig testa?
 
Peter lots skrev:
Har jag fattat rätt om jag tolkar det som ditt mål är 4:29, men Moto G-P gubbarna skulle inte komma under 4:30 om dom fick för sig testa?
Men du glömmer att bulten är "mer än bara så"! Man kan inte bara köra fort första gången man kommer dit! :rolleyes:
 
Jag undrar när beläggningen ska hyffsas till på småvägarna söder om stan. Jag inbillar mig att det har varit mera vägarbeten på norrsidan än södersidan något/några år.

Peter lots skrev:
Har jag fattat rätt om jag tolkar det som ditt mål är 4:29, men Moto G-P gubbarna skulle inte komma under 4:30 om dom fick för sig testa?
:hihi
 
Peter lots skrev:
Har jag fattat rätt om jag tolkar det som ditt mål är 4:29, men Moto G-P gubbarna skulle inte komma under 4:30 om dom fick för sig testa?

:rofl :tummenupp

(Har tidigare lovat att hålla mig från ALL slingerbults
diskussion, men det är bara för "underhållande"..)
 
Last edited:
Olof Eriksson skrev:
Som jämförelse kan du ta tex Saarinen som åkte till USA och körde en bana han aldrig kört tidigare och vann tävlingen. Nu snackar vi alltså tidsträning, kval och race, dvs max 2 timmar träning innan rejset, och mot folk i absolut världsklass.

typ som när jag kommer komma dit och spöa er allihop nu med mitt nya 4:52 helställ, så ska jag nog kunna nå 4:30
 
Fürstenhoff skrev:
Ingen vinnare av IsleOfMan TT kommer att att vinna ett moto GP VM oavsett maskin material & Ingen moto GP vinnare inkl Rossi kommer att vinna ett IsleOfMan TT lopp oavsett maskin material då dessa tävlings former ligger så långt i från varandra som det bara går mentalt!!

Den enda som lyckats med bedriften att både vinna TT samt VM lopp (superbike) är Calle Foggy vilket enligt dom flesta var en enorm bedrift!!

/Fürstenhoff.
Men du som tävlat tidigare borde veta att det är skillnad på svensson och en tävlingsförare (i högre klass), oberoende om man åkt banan hundra gånger eller inte så behöver man kunskapen för att åka riktigt fort.

Eller tycker du jag har fel?
 
kollade på dantheman-2.wmv nu
int fan går det särskilt fort iaf, under 4,30 ser mkt lätt ut
med några vändor så kör jag under 4 .

:brinnerup
 
Olof Eriksson skrev:
Men du som tävlat tidigare borde veta att det är skillnad på svensson och en tävlingsförare (i högre klass), oberoende om man åkt banan hundra gånger eller inte så behöver man kunskapen för att åka riktigt fort.

Eller tycker du jag har fel?

Jag som "svensson" anser du har fel. kanske en av 100 talanger börjar verkligen tävla. De andra kör på med sitt svenssonliv, men är en jävel på att köra bil/hoj/skoter/whatever och skulle kunna kriga bland "eliten" om resurserna och lusten fanns. Kanske är DTM en av dom, kanske inte.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top