indraget KK, yttran till länsstyrelsen??

mr_250

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Sunne
Hoj
kawasaki
fick ett hett tips på enduromx.com att jag skulle ställa denna frågan här för det finns många med erfarenhet innom denna punkten tydligen;)

hade lite för mycket hemlängtan på väg hem från jobbet i norge i tisdags,
blev tagen i en laserkontroll, 102km/h på 70 sträcka...
jag hade ju aldrig hört något om att man inte skulle ha med sig körkortet och neka till allt, som det står i ett antal trådar här på sporthoj....
så dum som jag var så signerade jag allt och gav ifrån mig KK.
så nu sitter jag här med ett brev från länsstyrelsen där jag kan yttra mig om varför jag behöver mitt KK osv...

men vad skall man skriva här för att KANSKE komma undan med en varning eller iaf ett lindrigare straff?

(tog A-kort när ja va 16 och B-kort så fort jag blev 18. är 20 nu och har aldrig gjort den minsta trafikföreteelse)
 
32 km/t för mycket fick det för några år sen ja fick 1 månad indraget fixa intyg från arbetgivare eller likannde :tummenupp
fick kk indraget på plats
san va det dax fär nästa fortkörning o den va snabbare ja sket i att fulla i den från länstyrelsen har kk en i dag
//Robin
 
Last edited:
Rash skrev:
2429611 Du menar aldrig åkt fast för minsta trafikföreteelse?;)


haha fram tills nu;)

Robin Hood skrev:
2429615 hadde du prövo tid eller
//Robin


nej den hade ju gått ut redan eftersom jag tog a1-kort så tidigt:D
å det var ju tur det!

Robin Hood skrev:
2429610 32 km/t för mycket fick det för några år sen ja fick 1 månad indraget fixa intyg från arbetgivare eller likannde :tummenupp
fick kk indraget på plats
san va det dax fär nästa fortkörning o den va snabbare ja sket i att fulla i den från länstyrelsen har kk en i dag
//Robin


men problemet är att jag ska inte tillbaka till norge fören på onsdag, och yttrandet skall vara inne senast torsdag:S
 
Last edited:
nu när jag har signerat alla pappaer har jag då altså erkännt altihopa??
 
mr_250 skrev:
2430233 nu när jag har signerat alla pappaer har jag då altså erkännt altihopa??

Nja- Du har godkänt mätningen utifrån den presentation som gavs på plats, men kan faktiskt fortfarande begära kontroll av utrustning/ dess kalibrering om Du vill...

Däremot når Du nog bäst utfall genom ett brev (undertecknat av arbetsgivare etc), där Du framhåller alla förmildrande FAKTISKA omständigheter (väglag, fri sikt, tidigare record etc - men ge tusan i snyfterier). Därefter presenterar Du VERIFIERBARA skäl till varför en körkortsindragning drabbar Dig oerhört hårt (arbetsförhållanden - krav på kk i tjänst, pendling, socialt liv etc.).

Därefter vädjar Du om att böter och en varning är en rimlig påföljd.

Jag tror att Du kan hitta ett "standardformulär" för detta hos www.trafikjuristen.se

Brukar ge utfall i minskad indragning (i ditt fall skulle det innebära en månad)...

Lycka till, och...

Ha de!
 
Tyvärr kan jag av egen erfarenhet säga det att det hjälpte inte mig ett skit att skriva att jag behövde kortet i jobbet samt för att komma till och ifrån jobb..

Kan faktist inte åka komunalt.. går inga bussar..
Får sitta här med 8mån indraget..


Hoppas det blir bättre för dig..

Ett tips är att du vill att de ska ringa dig så kan du ju prata med dem personligen..
 
roffe_s skrev:
2430279 Nja- Du har godkänt mätningen utifrån den presentation som gavs på plats, men kan faktiskt fortfarande begära kontroll av utrustning/ dess kalibrering om Du vill...

Däremot når Du nog bäst utfall genom ett brev (undertecknat av arbetsgivare etc), där Du framhåller alla förmildrande FAKTISKA omständigheter (väglag, fri sikt, tidigare record etc - men ge tusan i snyfterier). Därefter presenterar Du VERIFIERBARA skäl till varför en körkortsindragning drabbar Dig oerhört hårt (arbetsförhållanden - krav på kk i tjänst, pendling, socialt liv etc.).

Därefter vädjar Du om att böter och en varning är en rimlig påföljd.

Jag tror att Du kan hitta ett "standardformulär" för detta hos www.trafikjuristen.se

Brukar ge utfall i minskad indragning (i ditt fall skulle det innebära en månad)...

Lycka till, och...

Ha de!




om får skriva ihop ngt bra då;) tyvär kostar det ju 400kr att få ut ett standardformulär hos trafikjuristen:S
 
Jag tror Du kan hitta ett "avmaskat" exempel gratis - annars kan Du PM:a mig - kan ha något liggande efter egna skriftväxlingar i samma ärende ;)

Ha de!
 
Fattar inte hur dom tänker som bestämmer straffen, mord=13 år och "livstid" medans fortkörare ska ha kanske 8 mån som nån tidigare sa i tråden utan körkort.

8 mån är ett riktigt hårt straff för en sån "skitsak"!
 
Slappa skrev:
2430934 Fattar inte hur dom tänker som bestämmer straffen, mord=13 år och "livstid" medans fortkörare ska ha kanske 8 mån som nån tidigare sa i tråden utan körkort.

8 mån är ett riktigt hårt straff för en sån "skitsak"!

sen när får man 13 år för mord? betald logi på öppen anstalt och en klapp på handen är vad man får.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top