Indian FTR1200

  • Thread starter Thread starter Str3 R
  • Start date Start date
Men visst är den läcker med avgassystemet monterat så här? Och flärpen bakom bakhjulet är borta, klart bättre utseende. Indian skulle ha fortsatt på den här vägen, så som S&S byggde om den. :)

S&S_IndianFTR1200_2019.jpg
 
Vart ju lite sugen på den här men priset för srrén var lite i det saftigaste laget tycker jag.

Ftr1200 154,900:-
Ftr1200 s 168,900:-
Ftr1200 srr 175,900:-

https://sulas.se/indian-ftr1200/

Det lär dyka upp några begagnade om ett tag till lägre priser. Sen borde man vänta nåt år tills de fixat barnsjukdomarna.

Fan, min BMW R1200 GS/A kostade mer än nån av dessa ovan.







Never take advice from me, you’ll end up drunk. :hihi
 
Sant. Det sitter nog bara i min skalle, att jag inte vågar lägga så mycket pengar på en ny modell från ett relativt nytt märke för mig. (nu är nog Indian ett av de äldsta märkena men jag har ingen erfarenhet av indian) Men jag hade nog haft lättare att lägga den summan på en bmw boxer som känns oförstörbar typ. Nu har jag ju inte ens provkört hojen så det är kanske lite tidigt att bestämma sig.
 
Finns många fiaskon som är ”populära”, exempelvis finns det ju folk som köper kvällstidningar och tittar på melodifestivalen... och äter Billy’s pizza.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Ett fiasko är väl ändå något som inte fungerar som det är tänkt??
Så det du räknar upp är ju alla en succé även om det är saker du och många andra inte gillar.
 
Nå, tailtidy å avgassystem är ju normen på alla hojar 2018, tyvärr.

Värre är det väl med den där kina
-paddan dom tejpat på pedistal där vid styret.
 
Ett fiasko är väl ändå något som inte fungerar som det är tänkt??
Så det du räknar upp är ju alla en succé även om det är saker du och många andra inte gillar.

Något som ser ut som det där är definitionsmässigt ett fiasko. Man försöker desperat kryssa i checkboxarna för alla modetrender för dagen men det blir bara fel då ingenting stämmer. Vad är idén? Göra en Ducati Scrambler tio år efteråt som det står ”Indian” på?




Buy quality, cry once
 
Sant. Det sitter nog bara i min skalle, att jag inte vågar lägga så mycket pengar på en ny modell från ett relativt nytt märke för mig. (nu är nog Indian ett av de äldsta märkena men jag har ingen erfarenhet av indian) Men jag hade nog haft lättare att lägga den summan på en bmw boxer som känns oförstörbar typ. Nu har jag ju inte ens provkört hojen så det är kanske lite tidigt att bestämma sig.
Nja, Indian gick i konkurs 1953, och återuppstod 1999, och nu är vi inne på tredje reinkarnationen, som nog mest bara har antal hjul gemensamt med sina föregångare. Så ja, urföretaget startade 2 år före HD, 1901 respektive 1903, men både produktion och företag har ju legat nere i åtskilliga decennier, så att säga att det är ett långlivat märke är en stark överdrift. Några investerare har helt enkelt köpt logon och lever vidare på den. Den här hojen skulle lika gärna kunnat heta Polaris FTR1200 :mattias
 
Kan vara jag som är lite trög men vad är den egentliga skillnaden mellan modellerna förutom färg, led-display och abs som du kan stänga av?
Inget av detta motiverar direkt en stor prisskillnad och vem vill ha digitalskärm på en retrohoj?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top