Indian FTR1200

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Men visst är den läcker med avgassystemet monterat så här? Och flärpen bakom bakhjulet är borta, klart bättre utseende. Indian skulle ha fortsatt på den här vägen, så som S&S byggde om den. :)

S&S_IndianFTR1200_2019.jpg
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Vart ju lite sugen på den här men priset för srrén var lite i det saftigaste laget tycker jag.

Ftr1200 154,900:-
Ftr1200 s 168,900:-
Ftr1200 srr 175,900:-

https://sulas.se/indian-ftr1200/

Det lär dyka upp några begagnade om ett tag till lägre priser. Sen borde man vänta nåt år tills de fixat barnsjukdomarna.

Fan, min BMW R1200 GS/A kostade mer än nån av dessa ovan.







Never take advice from me, you’ll end up drunk. :hihi
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Sant. Det sitter nog bara i min skalle, att jag inte vågar lägga så mycket pengar på en ny modell från ett relativt nytt märke för mig. (nu är nog Indian ett av de äldsta märkena men jag har ingen erfarenhet av indian) Men jag hade nog haft lättare att lägga den summan på en bmw boxer som känns oförstörbar typ. Nu har jag ju inte ens provkört hojen så det är kanske lite tidigt att bestämma sig.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Finns många fiaskon som är ”populära”, exempelvis finns det ju folk som köper kvällstidningar och tittar på melodifestivalen... och äter Billy’s pizza.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Ett fiasko är väl ändå något som inte fungerar som det är tänkt??
Så det du räknar upp är ju alla en succé även om det är saker du och många andra inte gillar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nå, tailtidy å avgassystem är ju normen på alla hojar 2018, tyvärr.

Värre är det väl med den där kina
-paddan dom tejpat på pedistal där vid styret.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ett fiasko är väl ändå något som inte fungerar som det är tänkt??
Så det du räknar upp är ju alla en succé även om det är saker du och många andra inte gillar.

Något som ser ut som det där är definitionsmässigt ett fiasko. Man försöker desperat kryssa i checkboxarna för alla modetrender för dagen men det blir bara fel då ingenting stämmer. Vad är idén? Göra en Ducati Scrambler tio år efteråt som det står ”Indian” på?




Buy quality, cry once
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Sant. Det sitter nog bara i min skalle, att jag inte vågar lägga så mycket pengar på en ny modell från ett relativt nytt märke för mig. (nu är nog Indian ett av de äldsta märkena men jag har ingen erfarenhet av indian) Men jag hade nog haft lättare att lägga den summan på en bmw boxer som känns oförstörbar typ. Nu har jag ju inte ens provkört hojen så det är kanske lite tidigt att bestämma sig.
Nja, Indian gick i konkurs 1953, och återuppstod 1999, och nu är vi inne på tredje reinkarnationen, som nog mest bara har antal hjul gemensamt med sina föregångare. Så ja, urföretaget startade 2 år före HD, 1901 respektive 1903, men både produktion och företag har ju legat nere i åtskilliga decennier, så att säga att det är ett långlivat märke är en stark överdrift. Några investerare har helt enkelt köpt logon och lever vidare på den. Den här hojen skulle lika gärna kunnat heta Polaris FTR1200 :mattias
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Kan vara jag som är lite trög men vad är den egentliga skillnaden mellan modellerna förutom färg, led-display och abs som du kan stänga av?
Inget av detta motiverar direkt en stor prisskillnad och vem vill ha digitalskärm på en retrohoj?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top