Indian FTR1200

  • Thread starter Thread starter Str3 R
  • Start date Start date

Str3 R

Guest
Det här ser ju kul ut på isen, Indian FTR1200 som släpps nästa år. Just nu har de en dragning där en har chans att vinna en, dragningen gäller över hela världen.
Jag verkar ha nån fetisch för högt uppdragna ljuddämpare (min smatterknarr Triumph Scrambler, Streeten Grålle och Husqvarnan Affe har det allihop). :va

https://youtu.be/V0n-Rym7YbY
 
FTR1200 ligger högt på min lista för framtida inköp :crash , det är inne med ”scramblers” :fakta

Det vill säga om den färdiga hojen är snarlik prototypen, vikten hålls nere samt att priset inte blir för högt.
 
Jag gillar inte amerikanska hojar normalt, inget märke har liksom lyckats tilltalat mig men den här rackaren..! :kär
Var med i dragningen så jag får provköra den sen. :)
 
Last edited:
Jag gillar inte amerikanska hojar normalt, inget märke har liksom aldrig lyckats tilltalat mig men den här rackaren..! :kär
Var med i dragningen så jag får provköra den sen. :)

Nää jänkehojar är inget som gör att det pirrar något extra men det här är en flattrack, scrambler, hipster hoj :D
I värsta fall klistrar jag på ducati märken på den så man kvalar in på sporthoj :rock

Behåller nog ändå min tuono som backup :tungan
 
15000 dollarinos over there - undrar vad det med moms och övriga spännande pålägg ger för summa over here....

Mit huvud säger - take my money - men när jag sen öppnar plånboksjäveln är den ju tom....
 
Den är råcool, måste säkert sälja av hojarna för en FTR1200 och det vill jag nog inte för jag gillar tanken med att byta körstil beroende på vilken sida jag vaknat på samt årstid (gruspiskerier, asfaltsnötande, snö & is-körning). Fast det kan ju kanske funka med skidor på en sån där och nabbdäck? :)
 
FTR1200 ligger högt på min lista för framtida inköp :crash , det är inne med ”scramblers” :fakta

Det vill säga om den färdiga hojen är snarlik prototypen, vikten hålls nere samt att priset inte blir för högt.
Nja, så snarlik blev den väl inte

Tvivlar på att de där ljuddämparna klarar bullerkraven:(
Nä, men dom här gör det nog.
indian.jpg
Sen, oavsett om man gillar den eller inte, så är det väl inte så mycket flat tracker kvar.
Mer...ja typ en Monster
ducatimonster.jpg
 
Så illa är den ju inte, annan dragning på avgassystemet blir det fint igen.
 
Ah shit, ja där försvann suget.
Varför gör de så här..?
Den ska anpassas till alla möjliga och ovettiga regler i olika länder så de kan sälja den. Senaste blatanta exemplet på det är väl SD1290.

750 racehojen och 1200 prototypen såg klart intressanta ut. Färdiga versionen är ju bara en Ducce med annan tank. Inte mycket dirt track kvar alls....

Typiskt jänkare också att tycka de byggt en liten hoj med mycket effekt. Jag har haft mindre med betydligt mer, som inte varit sporthojar.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:
En vän i Holland besökte hojen och torrkörde den, han var tyvärr ganska besviken.

85fea37dc99186a130cb05d8edb3f651.jpg


afeea516606519953c03509224c8ff26.jpg


3a4aac4e77dc66c3429a9f2ffe4cf434.jpg





Never take advice from me, you’ll end up drunk. :hihi
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top