Ikväll när jag var på väg över till en kompis råkade jag köra om en civilbil på en lite osmidigt sätt, varefter jag gasade upp i kanske 110 på 70-väg. När jag såg en svart saab i backspegeln som hängde på slog jag av på gasen eftersom jag insåg att det kanske var en civilare.
Mina farhågor besannades och jag blev invinkad till vägkanten. Följande dialog utspelade sig:
Kvinnlig polis
: Du ser lite shaky ut
Jag: konstigt...
Hon: Har du gjort något fel kanske?
Jag: antar det eftersom ni stannade mig
Hon: har du något körkort eller?
Trots allt man har hört om "ge dom aldrig körkortet" så lämnade jag snällt över kortet och dom kollade kort med regnummer osv. sedan fick jag tillbaka kortet med orden "det där får du behålla... än så länge".
Sedan drog dom. Nu undrar jag lite grann; hade jag riktig jävla röta och klarade mig undan ens böter, eller betyder det där bara att jag kommer få ett brev hem med "You are fucked"?
Sen såhär: om det betyder att jag klarade mig, kommer det då komma upp på deras datorer att jag blivit stoppad och kontrollerad om jag skulle råka bli stoppad igen?
Långt inlägg, hoppas någon kan förklara lite
Mina farhågor besannades och jag blev invinkad till vägkanten. Följande dialog utspelade sig:
Kvinnlig polis

Jag: konstigt...
Hon: Har du gjort något fel kanske?
Jag: antar det eftersom ni stannade mig
Hon: har du något körkort eller?
Trots allt man har hört om "ge dom aldrig körkortet" så lämnade jag snällt över kortet och dom kollade kort med regnummer osv. sedan fick jag tillbaka kortet med orden "det där får du behålla... än så länge".
Sedan drog dom. Nu undrar jag lite grann; hade jag riktig jävla röta och klarade mig undan ens böter, eller betyder det där bara att jag kommer få ett brev hem med "You are fucked"?
Sen såhär: om det betyder att jag klarade mig, kommer det då komma upp på deras datorer att jag blivit stoppad och kontrollerad om jag skulle råka bli stoppad igen?
Långt inlägg, hoppas någon kan förklara lite