Incident med civilare: kom jag undan?

Eldur

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Honda CBR 125 -05, Kawasaki ZX6 C -88
Ikväll när jag var på väg över till en kompis råkade jag köra om en civilbil på en lite osmidigt sätt, varefter jag gasade upp i kanske 110 på 70-väg. När jag såg en svart saab i backspegeln som hängde på slog jag av på gasen eftersom jag insåg att det kanske var en civilare.

Mina farhågor besannades och jag blev invinkad till vägkanten. Följande dialog utspelade sig:

Kvinnlig polis :tuttar : Du ser lite shaky ut
Jag: konstigt...
Hon: Har du gjort något fel kanske?
Jag: antar det eftersom ni stannade mig
Hon: har du något körkort eller?

Trots allt man har hört om "ge dom aldrig körkortet" så lämnade jag snällt över kortet och dom kollade kort med regnummer osv. sedan fick jag tillbaka kortet med orden "det där får du behålla... än så länge".

Sedan drog dom. Nu undrar jag lite grann; hade jag riktig jävla röta och klarade mig undan ens böter, eller betyder det där bara att jag kommer få ett brev hem med "You are fucked"?

Sen såhär: om det betyder att jag klarade mig, kommer det då komma upp på deras datorer att jag blivit stoppad och kontrollerad om jag skulle råka bli stoppad igen?

Långt inlägg, hoppas någon kan förklara lite :)

Skrev du under nåt? fick du nån böteslapp eller liknande?

om inte så såg de mellan fingrarna denna gång.

Skrev du inte på något papper med erkännande av hastighetsöverträdelse eller annat lagbrott så kan du så klart inte få hem någon överaskning i brevlådan. Möjligtvis i så fall att Poliskvinnan blev sugen på dig, letat upp din adress & står utanför din dörr med batongen redo. :kinky

nej jag skrev inte under något och fick ingen bot...

fan vad jag känner mig tursam just nu :)

nej jag skrev inte under något och fick ingen bot...

fan vad jag känner mig tursam just nu :)

Tursam ? Jag skulle nog inte hålla andan om jag vore dig. Fat chance att en snygg poliskvinna står utanför din dörr iförd i någon tajt uniform med bojor och batong i högsta hugg ??

Om ett halvår kommer du att stå utanför grinden till närmsta kåk med gråten i halsen och tro att du kommer att bli bög(assrapead).

Och nej, dom för inte "register" över tidigare stoppade/kontrollerade fordon :)

Perfekt perfekt...

om nu bara poliskvinnan kommer på visit inatt är lyckan fullständig. Skulle jag gett henne mitt nummer även om hon inte frågade?

Dom hade helt enkelt ingen mätning på dig, antingen släppte du i tid så dom inte hann mäta över tillräckligt lång sträcka, eller så sumpade dom mätningen på annat vis.

Man ska alltid ge snygga cheyer sitt telefonnummer! (men hon tog ju ditt personnummer och har tillgång till mer än Eniro, så du kan ju hoppas!)

Perfekt perfekt...

om nu bara poliskvinnan kommer på visit inatt är lyckan fullständig. Skulle jag gett henne mitt nummer även om hon inte frågade?

Oh ja och frågat om du kan "jobba av böterna" alt meddelat henne att "du har varit stygg och är beredd att ta det straff hon vill utmäta som en man" !

Äh, insinuerar man något åker man väl dit för sexuella trackaserier. Bara att hålla sig borta från myndighetspersonal. Snutcheyer är säkert hemafroditer också. Kan ju iof vara en "krydda" i en annars grå vardag.

Äh, insinuerar man något åker man väl dit för sexuella trackaserier. Bara att hålla sig borta från myndighetspersonal. Snutcheyer är säkert hemafroditer också. Kan ju iof vara en "krydda" i en annars grå vardag.

Inseminerar hit och inseminerar dit..man behöver ju liksom inte inseminera rakt av utan bara lite diskret lixom...Om man nu vill att hon ska sextrakassera en ;)

Hittade en film på polisen som stoppade dig, var ingen kvinna utan en man.
Så en oväntad natt knackar han på din dörr.....
[YOUTUBE-ID]WNDlf6hA6TY[/YOUTUBE-ID]

The retarded cop :rofl

Dom hade helt enkelt ingen mätning på dig, antingen släppte du i tid så dom inte hann mäta över tillräckligt lång sträcka, eller så sumpade dom mätningen på annat vis.

Med efterföljande bil så måste dom följa efter ganska långt och ta medelhastigheten. jag kommer dock inte ihåg hur långt men jag har för mig det är 1km eller något. det står på polisens hemsida. har själv haft både civil och vanliga polisbilar tätt upp i röven flera gånger. men när någon gör så saktar jag alltid ner till exakt hastighet. (om det inte är uppenbart att det är en bonne i "stylad" 740..

Min polare hade väldigt brottom en gång. han körde väldigt fort. han märkte det inte men en civil-bil följde efter. och stoppade honom. det kom fram en väldigt arg yngre kvinna och sa at nu hade han sett sitt körkort för sista gången på väldigt länge och diverse otrevliga saker. han fick följa med till bilen, i den satt en äldre polis och en yngre i baksätet. när dom kom fram till bilen så pekade den äldre på den lilla monitorn dom har. och hon blev helt tyst. dom hade mätt upp honom för en medelhastighet på 140km/h där det var 90-70-50 sträcka. men dom hade stoppat honom 10 meter för tidigt.. hon var aspirant. Den äldre polisen hälsade att han hade mycket tur och borde köpa en lott. inte alls upprörd. aspiranten spottadde frästre och svor, det var det sista han hörde innan han hoppade in i sin egen bil
och åkte försiktigt därifrån med sitt körkort i fickan. behöver jag säga att han hade en konstig min resten av dagen :rofl

Även om polisen inte hinner göra en adekvat mätning, så kan de fortfarande belasta för vårdslös körning, oaktsamhet mm.

Du hade tur att träffa en hygglig polis...det finns en hel del sådana också.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti