inbrott på Schneiders

CalleP

Calle
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
2007, HONDA CBR1000RR
Hej. Inatt hade vi besök av fyra personer(nysvenskar) som gjorde inbrott i butiken. De tog med sig saker för ca 300000:-. Trots att larmet gått och Jonas öppnar fönstret ovanför och skriker åt dem att dra så hinner de få med sig en massa AXO skinnställ, crosskläder, hjälmar mm.
Om ni ser eller hör ngt så kommer vi senare att stena dessa på ett väl valt ställe.
Okej. Mer signalement. De var fyra stycken och alla bröt på svenska. Alla hade luvtröja utom en av dem som stod utanför och skrek in till killen i butiken, trascha något len, tracha ngt Ante. Denna kille var mörk(afrikan).
De var uppskattningsvis i 20års åldern.

Schneiders 08-59411440

Last edited:
Inbrott på Schneiders i väsby!

Det har varit inbrott på Schneiders i Upplandsväsby inatt!

Tjuvarna snodde Massor av skinnställ,hjälmar och crossutrustning!

Skinnställen var både Race och tvådelade av märket AXO i prisklass från 9000:- till 13000:-

Hjälmarna var av märket Shoei modell xr1000

Crosskläder och utrustning var av märkena Thor och AXO

AXO ställen säljs inte på så många ställen så om ni stöter på sådana så kommer dom med största sanolikhet från Schneiders Performance center i Väsby!

08-59411440 är numret om ni ser/hör något...
Om ni vill vara anonmy så ser jag inget problem i det!

Tack på förhand//Norris

Jamen att det ska vara så svårt att hålla sig till mitt & ditt!
Det blir ju bara värre o värre, vad är nästa steg, att dom öppnar eld med automatvapen mot polisen när dom anländer i tid medans brottet begås, suck...
Hoppas dom åker dit, trist som fan för er på Schneiders.
Man kan väl nästan misstänka att personerna "kanske" har något att göra med dom liknande kupperna mot Din MC och Buell Center.

/Nitrous

Nitrous skrev:
Jamen att det ska vara så svårt att hålla sig till mitt & ditt!
Det blir ju bara värre o värre, vad är nästa steg, att dom öppnar eld med automatvapen mot polisen när dom anländer i tid medans brottet begås, suck...
Hoppas dom åker dit, trist som fan för er på Schneiders.
Man kan väl nästan misstänka att personerna "kanske" har något att göra med dom liknande kupperna mot Din MC och Buell Center.

/Nitrous
Det värkar lurt! Samma liga! :fatta!

Jag hoppas verkligen att dom begår ett misstag och åker fast snart, att jag hoppas är för att jag misstänker att detta inte var första eller sista gånger dom gjorde ett inbrott!

Det är bla pga personer som dem att tillbehören för oss blir dyrare o dyrare.
Handlarna måste ju har råd med sina självrisker och premier som åker upp.

/Nitrous

en liten fundering...

om det nu stjäls en massa ställ...
så måste dem ju säljas..
och så många ställ e väl lite svårt o sälja eftersom det nog är lite känt att såna kan vara stulna.. o då få ett ställ för halva priset men senaste modellen.. hmm..

Det jag menar är att de åker nog till något annat land...

AleX skrev:
en liten fundering...

om det nu stjäls en massa ställ...
så måste dem ju säljas..
och så många ställ e väl lite svårt o sälja eftersom det nog är lite känt att såna kan vara stulna.. o då få ett ställ för halva priset men senaste modellen.. hmm..

Det jag menar är att de åker nog till något annat land...

Jag tänkte precis samma sak.
Säkert så åker ett par knuttar i klunga runt i poser-ställ om nån vecka eller två i nät grannland :mad:

För tio år sen ca här i stockholmsförorterna så cirkulerade det väldigt mkt stulna skinnställ som såldes till höger o vänster och verkade som att det aldrig skulle ta slut. Men då fanns inte forum som SH, Bike mfl där info spreds fort. Då kunde folk sälja nåt stulet i grannkommunen utan att någon visste eller anade något, HEMSKT !
Men många ur det gänget har gjort en eller två runder på kåken såvitt jag vet, nån gång går det överstyr och det vanligaste är väl att dom som stjäl blir giriga och struntar i hälaren.

Åhhh, vad jag skulle älska att dessa personer åkte dit så kan dom tala om för mördare och bankrånare på kåken att dom snodde skinn-pyjamasar och åkte dit :D

/Nitrous

CalleP skrev:
Trots att larmet gått och Jonas öppnar fönstret ovanför och skriker åt dem att dra så hinner de få med sig en massa AXO skinnställ, crosskläder, hjälmar mm.
Jag får inte det här att gå ihop (såg att den andra tråden i detta ämne "försvunnit"):
- Varför sprang ingen ner till butiken direkt när larmet gick?
Var grabbarna stora som hus eller?

spontan tanke är att det låter som om det vore där gänget som snodde/rånade folk på bilar för några år sedan - dom var ju totalt befriade från empati och utförde spektakulära rån... (bilarna stals för att bli flyktbilar)
Har oxå för mig att de körde in i butiker med bilar mitt inne i stan bla mcvaruhuset.
Skulle inte förvåna mig om dom är ute igen...

Ett röklarm skulle nog kunna göra nytta i butiken.

Röklarm? Sällan, prova klusterbomber & vakthundar, bra kombo! :tummenupp
Alternativt en målsökande minigun.

X-up skrev:

Röklarm är bra, svårt att ta nåt man inte ser :tummenupp

sandstream skrev:
Jag får inte det här att gå ihop (såg att den andra tråden i detta ämne "försvunnit"):
- Varför sprang ingen ner till butiken direkt när larmet gick?
Var grabbarna stora som hus eller?

Vem tror du att du är? Bruce Lee??? Han gjorde helt rätt som inte sprang ner. Vad skulle han där att göra, ensam mot 4 snubbar som bevisligen inte bryr sig mycket om lagen?

Ringa polisen och sitta och ta så mycket signalement som möjligt, det är det bästa man kan göra.

/HW

HW skrev:
Vem tror du att du är? Bruce Lee??? Han gjorde helt rätt som inte sprang ner. Vad skulle han där att göra, ensam mot 4 snubbar som bevisligen inte bryr sig mycket om lagen?/HW
Det var bara en fråga. Spontant så kände jag att om någon skulle pilla på mina grejer så skulle den primitiva delen av hjärnan ta över och man skulle flyga ut som en arg bålgeting och fråga vad i h-vete de höll på med :D

Men men, det är som sagt lätt att sitta här och vara tuff. Hur man hade reagerat i verkligheten är kanske en annan sak.

Röklarm har jag också hört om och de ska vara fruktansvärt effektiva. Vet dock inte om de lämnar någon lukt efter sig i kläder och liknande, isf är det ju inte så lämpligt i en butik som säljer sånt.

Jag hade haft en vakthund som var skyddstränad. Jag tar gärna de böter som medföljer om tjuvarna inte gillade att bli bitna.

Helst 4 stycken :)

Mavve skrev:
Jag hade haft en vakthund som var skyddstränad. Jag tar gärna de böter som medföljer om tjuvarna inte gillade att bli bitna.
Det är nog en av de bästa lösningarna, speciellt om man bor i samma hus som i detta fall. :tummenupp

X-up skrev:

Min första tanke är att det är synd om hundarna. Tänk dig att vara hund inne i en minerad butik som dessutom snurrar en irsökande kulspruta i. Blodigt värre.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard