Importerade hojar?

jo blir väl att åka o kolla, se om allt är som det ska. Så länge hojen har svenska papper o plåtar så är det lungt.

en kompis som jobbar hos en yamaha återförsäljare kollade upp chassinumret i yamahas system vilket tyder på att det är en usa hoj....

Många bilar som importeras från USA går via baltstaterna och det beror oftast på att det är väldigt billigt att få ett fordon reparerat i dessa länder ;-)

Är ganska aktiv på Autopower och där har det varit ganska många frågot om USA-importer och de flesta av dessa bilar har varit krockade och sedan "fixade" i Baltikum..

Är en Bil/hoj "för billig" är den oftast det av en anledning.

Ett måste på ett fordon från USA är ju att ta ett Carfax på det och där står ju alltid om det har varit med om någon olycka dessutom får du ju svart på vitt om mätarställningen stämmer. Kan vara väl investerade pengar att kolla detta först.

Var själv nära att byta till mig en 330´cab emot min R6´a men efter en koll med Carfax så syntes det att bilen i själva verket hade gått det dubbla..

Mvh Jimmy

Aj, då! Verkar inte som om Carfax funkar på hojar..

Last edited:
Många bilar som importeras från USA går via baltstaterna och det beror oftast på att det är väldigt billigt att få ett fordon reparerat i dessa länder ;-)

Är ganska aktiv på Autopower och där har det varit ganska många frågot om USA-importer och de flesta av dessa bilar har varit krockade och sedan "fixade" i Baltikum..

Är en Bil/hoj "för billig" är den oftast det av en anledning.

Ett måste på ett fordon från USA är ju att ta ett Carfax på det och där står ju alltid om det har varit med om någon olycka dessutom får du ju svart på vitt om mätarställningen stämmer. Kan vara väl investerade pengar att kolla detta först.

Var själv nära att byta till mig en 330´cab emot min R6´a men efter en koll med Carfax så syntes det att bilen i själva verket hade gått det dubbla..

Mvh Jimmy

Aj, då! Verkar inte som om Carfax funkar på hojar..

dessutom har de ju lägre moms än sverige, många som importerar saker tar det ju via tyskland (19%) eller england (17.5% har jag för mig?) sen fraktas de ju momsfritt inom eu

Har även fått hojen uppkollat i usa,new jersey av en handlare.

Hi

The bike was sold new 04/2009 to a guy named cedric warren. It should be a blue bike. NADA Trade value is between 7-8K & Retail value is 9K or so. How much is the asking price?

John

Back