Importerade hojar?

börjar tvivla lite på killen. Handlade om en r1 2010 med 300mil importerad från usa. Vi kom överens att jag skulle köpa cykeln om 2v, då skulle den vara inreggad och beiktad.
Han ringer o säger att hans bror har sålt den utan att ha sagt nått till han, ok?
Men han hade en blå r1 2009 som kommer in på fredag som jag kunde få köpa för 6k extra.
Luktar inte rätt

Det Luktar piiiiii!

Köp svensksåld ist det vinner du på enligt mig. Import hojar brukar även va kvaddade men säger inte det gäller alla.

Ne men man har hört skräckexempel på folk som köper importerade saker som visar sig vara stulna etc etc, men men är väl chill om den reggas i sverige o får dokument på detta
Om den ska reggas i Sverige så måste importören presentera övertygande bevis för att hojens "förre ägare" vet var den nu finns. Dessa papper ska godkännas av Trpt styr innan reg bes kan ske.

Jag kommer köpa hojen när den kommer till sverige,är inreggad och besiktad och fått svenska papper inget annat =)
Detta betyder att de finns nån i Sverige som fixar iordning hojen och tar den till SBP? 2ggr?? reg bes och K-bes..

Har du fått ett vettigt pris? Har han räknat in kostnaderna att få den körklar i Sverige, dvs frakt, tull, ursprungskontroll, regbes, kontrollbes, ev förändringar som krävs för att få hojen genom besiktning osv?
Lite surt att importera nåt som är billigare att köpa hemma.
De priser jag sett på R1 i USA motiverar ingen egenimport
Frakt 4k? tull 4-6%,:rolleyes: ovanpå det 25% moms på allt? Ursprungs kontroll 700:- Reg bes 1000:- K-bes 300:-
Plus lite småplock som E-märkn av lysen och sånt...

börjar tvivla lite på killen. Handlade om en r1 2010 med 300mil importerad från usa. Vi kom överens att jag skulle köpa cykeln om 2v, då skulle den vara inreggad och beiktad.
Han ringer o säger att hans bror har sålt den utan att ha sagt nått till han, ok?
Men han hade en blå r1 2009 som kommer in på fredag som jag kunde få köpa för 6k extra.
Luktar inte rätt

Nej, det gör det verkligen inte....:rolleyes:

Ramgaranti gäller på 2005. Fick med en sådan när jag köpte min.
Var på Ava och fixade det hela. Läggs på en förstärkning som härdar fast.
Kolla m suzuki dealer om detta tycker jag

Gsxr k5/k6 är inget att rekommendera. Dålig svetsning i ramen resulterar att den går av. Va inne på att köpa en k5 men fick bli en k3 ist efter det jag läst. finns mycket om just dessa ramar. Kan räcka med en wheelie

Läs här: http://www.gixxerplanet.com/home/showthread.php?t=4767

Det där är skitsnack. De få hojar som faktiskt uppvisat sprickor i ramen har varit rejält smällda eller misshandlade -och USA sålda. Att i det fallet gå ut med en generell "enhanced saftey inspection" (vilket inte är en återkallelse) är normal praxis och visar på att Suzuki tar frågan på allvar och inte vill ta några risker. Inga svensksålda hojar har haft några sprickor i ramen trots att de uppenbarligen inte tourats med. Allt enligt garantiansvarig på generalagenten KGK.

Däremot kan man inte vara hundra på att handlare här tar sig an importerade hojar och gör safety inspection...(vet två fall där man vägrat med hänvisning till generalagentens regler om att man bara tar ansvar för svensksålda hojar)

Luktar inte rätt

Låter riktigt mögligt. Jag hade nog undvikit.

nu svarade han på ett mail.

Han begärde 95.000 för en R1 2009 med 300 mil på mätaren och two brothers system.
Jag skrev att jag kunde undanvara 89k max. Det gick han med på....
Det är fan nått som inte stämmer

nu svarade han på ett mail.

Han begärde 95.000 för en R1 2009 med 300 mil på mätaren och two brothers system.
Jag skrev att jag kunde undanvara 89k max. Det gick han med på....
Det är fan nått som inte stämmer

Kolla upp om hojen är från Kalifornien. Tror inte det skiljer sig från andra serietiverkade hojar annat än avgasrening men kolla upp för säkerhet. Nån annan här på forumet som har bättre svar

Kolla upp om hojen är från Karlifornien. Tror inte det skiljer sig från andra serietiverkade hojar annat än avgasrening men kolla upp för säkerhet. Nån annan här på forumet som har bättre svar

enligt han så är hojarna från new jersey. hur är det med miltalen, mkt fuffens ?

Be om chassinummer och kolla upp ändå. Som sagt tror inte hojar från cali skiljer sig nämdvärt men kolla upp. Låter som en bra deal dock men kolla upp försäljaren vettja.

hur kollar man upp det med chassinummer på bästa sätt?
Det värsta är att han pratar och skriver så jääääävla knackigt, nu är jag inte den som är den, men man får ett visst intryck

hur kollar man upp det med chassinummer på bästa sätt?
Det värsta är att han pratar och skriver så jääääävla knackigt, nu är jag inte den som är den, men man får ett visst intryck

Google eller ring VV. jämför vad en svensksåld 09a ligger på och uppväg för och nackdelar med denna affär. Annars står det en k5a till förfogan i hägersten bara för dig:D.

Skämt åsido gå på magkänsla men kolla upp allt innan ,gärna en extra gång för att göra ett dåligt köp är inte bra för varken kropp eller själ

Hitta denna tråd:http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=232318.

Last edited:
Google eller ring VV. jämför vad en svensksåld 09a ligger på och uppväg för och nackdelar med denna affär. Annars står det en k5a till förfogan i hägersten bara för dig:D.

Skämt åsido gå på magkänsla men kolla upp allt innan ,gärna en extra gång för att göra ett dåligt köp är inte bra för varken kropp eller själ

nje sant. kan man inte kolla med yamaha om man har chassinummer? yamaha usa eller world wide eller vad det nu än heter.
Hehe ja måste väga för o nack delarna

Back