Importera min hoj från Turkiet

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Sedan 2 år tbx äger jag en hoj i turkiet, nu har jag fått för mig att åka upp nästa sommar med den och regga in den i sverige, men går det? Jag tar inte med mig den som flyttgods utan jag är mantalskriven skriven i både sverige och turkiet.

Vad behöver man göra?

Är turkiet med i EU? Isåfall är det väl bara att slänga den på släp regga in den och köra.

Kolla på tullverket vad som gäller för import för eget bruk. Jag tog nyss hem en bil från Nordamerika och det är inte så jävla krångligt.

Är turkiet med i EU? Isåfall är det väl bara att slänga den på släp regga in den och köra.

Kolla på tullverket vad som gäller för import för eget bruk. Jag tog nyss hem en bil från Nordamerika och det är inte så jävla krångligt.

Av ren nyfikenhet så undrar jag vad för bil du tog hem där ifrån:tungan

Nej dom är inte med i EU.

Anledningen still att jag undrar är att jag har hört att det ska vara svårt att ta hem hoj från USA eftersom inte Turkiet är med i EU så kanske det är lika kört där? Fast Hojarna importeras från Holland så det borde vara Euro spec på dom.

måste du göra nåt? kan du inte bara köra med den i sverige om du bor i båda länder?

ingen polare/släkting som kan ta med den som flyttgods dåoch sen skriva över på dig?

Av ren nyfikenhet så undrar jag vad för bil du tog hem där ifrån:tungan

Haha, ja du.. det är inte någon "monsterjänk" om du tror det. Det var en vanlig bruksbil som blev schvajnigt mycket billigare för att importerade den. Mer än så säger jag inte...:D

han lär väl ska behöva teckna en försäkring, skatta och besiktiga när det är dags att använda den. 1år fr.om att den är påställd i sverige helt enkelt.

han lär väl ska behöva teckna en försäkring, skatta och besiktiga när det är dags att använda den. 1år fr.om att den är påställd i sverige helt enkelt.

Ja men det är ju bara att ha den bes/sk å påställd i turkiet,, ta en tur dit å besikta... kanske är jobbigt..

jag är för övrigt rätt trött nu så jag kanske inte förstod rätt...

Ja men det är ju bara att ha den bes/sk å påställd i turkiet,, ta en tur dit å besikta... kanske är jobbigt..

jag är för övrigt rätt trött nu så jag kanske inte förstod rätt...

Finns det besiktning i Turkiet?:confused: För när man är där undrar man hur de kan åka runt i alla skrot bilar. Dolmusarna har ju varken bromsar eller stötdämpare bak som fungerar.:yoparty

hur vet dom hur länge du kör? måste de registreras :va

Tror dom skriver in det i passet när man passerar tullen.

Finns det besiktning i Turkiet?:confused: För när man är där undrar man hur de kan åka runt i alla skrot bilar. Dolmusarna har ju varken bromsar eller stötdämpare bak som fungerar.:yoparty

Jo det finns men den är inte som i sverige, de enda dom kollar är att motornummret o chassienummret stämmer sen betalar man :D

Last edited:
*/ ?>
Back