Importera MC från Tyskland, hur gör man?

Är man på marknaden för billiga hojar så kostar tex FZR 600 runt -91 -93 under tiotusen i Holland.

Är man inte så bekväm får man hem den för några tusen + 2.000,- i Svenska avgifter.

Billigare än moped och helt ok hoj.

Finns fler exempel, men faktiskt just Holland är billigare än Tyskland. Är man en riktig bravestar flyger man Ryan Air ner & kör hem.

Jepp, importen är jag inte ett dugg rädd för, har gjort det tidigare. Det är annonssiter jag vill ha :D

Du kanske har tips om någon..?

/R

Lånar tråden lite, hur är det med COC dokument ? Har för mig att jag läst att det finns nån brytpunkt på årsmodeller där dom kräver COC-dokument ?

Är england jag funderar på.

Lånar tråden lite, hur är det med COC dokument ? Har för mig att jag läst att det finns nån brytpunkt på årsmodeller där dom kräver COC-dokument ?

Är england jag funderar på.

Finns massor av trådar i ämnet men ok då....För hojar i seriemässigt utförande tagna i bruk efter 17 juni 2003 så krävs CoC. Det finns vissa lättnader om du tar in den för eget bruk (1 hoj per 12-månader) men generellt sett är CoC en bashandling som man måste kunna visa upp.

Har plockat in totalt 4 hojar från UK, dock betydligt äldre, så jag har inte behövt bry mig. Prisnivåerna är generellt lägre än i tex Tyskland men det ska från fall till fall ställas mot transportkostnaden.

Att komma ihåg är att framlyset i 9 fall av 10 måste bytas. Ibland bara reflektorn, ibland hela skiten. Hastighetsmätaren måste även kunna visa km/h men på nyare hojar är det inget problem.

En annan detalj jag upptäckt: det engelska klimatet gör sitt till på finishen. Ärg o ytrost är inte svårt att hitta även på hojar som bara rullat ett par säsonger, speciellt i kuststäder.

Tänkte låna tråden lite och kolla hur det är med att köpa en ny motorcykel från England eller Tyskland. Är det mycket mekk bakom det hela, är det värt besväret?

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back